Miten saada aamupesut ja meikkaus nopeammin suoritettua?!
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat olevansa valmiita lähtöön aamuisin alle puolessa tunnissa, jotkut jopa 15 minuutissa... eivätkä kuitenkaan lähde ilman meikkiä ja "tukka miten sattuu". Miten IHMEESSÄ he sen tekevät...?
Itselläni kuuluu arkimeikkiin pohjustus BB-voiteella, ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto, ja hiukset jotenkin laitettuna helpolle kampaukselle (letti, nuttura, jonkinlainen ponnari tms) mutta mulla menee aamutoimiin järjestäin 45 minuuttia! Enkä tajua, mistä saisin aikaa nipistettyä. Mitä muka jätän pois, hampaidenpesun???
Eli siis tässä mitä teen wc:ssä aamulla: käyn pissalla, pesen käsisuihkulla alapään, kuivaan, pesen seuraavaksi lavuaarin yllä kainalot saippualla ja rinnanaluset (hikoaa öisin tissien alta, en ole silti lihava...), kuivaan ne, laitan deodorantin kainaloihin. Pesen seuraavaksi hampaat. Sitten pesen kasvot, kuivaan kasvot, laitan kasvovettä, silmänympärysvoidetta, sitten laitan bb-voiteen, nopeasti, mutta huolellisesti ja toki katson että on hyvin häivytetty ettei ole rajoja leuassa tms. Sitten peitevoidetta tummille silmänalusille ja ripsiväriä muutama kerros. Ja jos on näppyjä naamassa, niin peitän ne peitepuikolla ja häivytän. Seuraavaksi muotoilen kulmat (kulmani ovat ohuet, vaaleat ja kulmakarvojen välissä on aukkoja, joten teen kynällä kulmat joka aamu, mutta teen ne huolellisesti, ettei tule mitään naurettavia viivakynäkulmia). Sitten huulikiilto.
Seuraavaksi hiukset, harjaan ne, laitan etuhiuksia (sivulle/pinnillä tms.) ja letitän loput hiukset/teen ponnarin/sivuponnarin/ranskalaisen letin tms.). Tarkistan tuloksen toisen peilin avulla, ettei sivusta/takaa sojota mitään epämääräisiä kiehkuroita.
Sitten vielä laitan korvikset korvaan.
Ja tadaa, kaikkeen tähän on mennyt 45 minuuttia, vaikka koko ajan teen jotakin, enkä vaan istu/mietiskele tms.
Mistä ihmeestä voin nipistää? Siis jos kuitenkin oletetaan, että haluan ehtiä tekemään tämän kevyen arkimeikinkin, enkä halua haista hieltä.
Miten ihmeessä toiset pystyvät nopeampaan suoritukseen? Ettekö peseydy aamulla, laitatteko vaan uudet deodorantit vanhojen päälle? Ettekö pese hampaita? Ettekö häivytä meikkivoidetta tms.? Eikö tukkaa harjata?
Kertokaa vinkkinne, olisi ihanaa saada nukkua aamuisin pidempään...
Kommentit (43)
Ap tekee varmaan nuo asiat jotenkin hirveän hitaasti. Eihän esim. siinä meikkivoiteen/bb:n levityksessä mene kuin pari minuuttia, samoin muissa meikkitoimissa. Siihen pesut päälle yhteensä max 5 minuuttia ja tukan kampaus pari minuuttia. Ei pitäisi mennä varttia pidempään.
Sun pitää varmaan kellottaa jokainen toimenpide erikseen, että mihin ihmeeseen siinä aikaa oikein noin paljon kuluu.
suihku, fööni, kunnon meikki rajauksen kanssa ja vaatteet päälle 15-20 min. Olen 24w eikä tarvi silmäpusseja yms peittää.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:07"]
, pesen seuraavaksi lavuaarin yllä kainalot saippualla ja rinnanaluset (hikoaa öisin tissien alta, en ole silti lihava...), kuivaan ne, laitan deodorantin kainaloihin. Pesen seuraavaksi hampaat. Sitten pesen kasvot, kuivaan kasvot,
[/quote]
No, ainakin teet mun mielestä jotenkin hankalasti. Minäkään en aina käy suihkussa vaan pesen lavuaarin yllä kasvot ja kainalot SAMAAN AIKAAN. En ensin pese kainaloita kuivaa ja sitten kasvoja ja kuivaa. Ihme värkkäystä.
SIIS pese ne kainalot ( tissin aluset, niska jne. ) ja kasvot yhdellä kertaa ja kuivaa yhden kerran. Ei pesu, kuivaus, pesu, kuivaus, jossa tietysti menee enemmän aikaa.
Ei tuossa paljon säästy aikaa, mutta sulla voi olla muitakin värkkäyksen kohtia noissa aamutoimissa.
Minä esim. Käyn aamupissalla, menen keittämään kahvit. Kahvin keittyessä, käyn aamupesulla ja kosteutan ihon. Menen aamupalalle ja sen jälkeen meikkaan ja laitan hiukset.