Miten saada aamupesut ja meikkaus nopeammin suoritettua?!
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat olevansa valmiita lähtöön aamuisin alle puolessa tunnissa, jotkut jopa 15 minuutissa... eivätkä kuitenkaan lähde ilman meikkiä ja "tukka miten sattuu". Miten IHMEESSÄ he sen tekevät...?
Itselläni kuuluu arkimeikkiin pohjustus BB-voiteella, ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto, ja hiukset jotenkin laitettuna helpolle kampaukselle (letti, nuttura, jonkinlainen ponnari tms) mutta mulla menee aamutoimiin järjestäin 45 minuuttia! Enkä tajua, mistä saisin aikaa nipistettyä. Mitä muka jätän pois, hampaidenpesun???
Eli siis tässä mitä teen wc:ssä aamulla: käyn pissalla, pesen käsisuihkulla alapään, kuivaan, pesen seuraavaksi lavuaarin yllä kainalot saippualla ja rinnanaluset (hikoaa öisin tissien alta, en ole silti lihava...), kuivaan ne, laitan deodorantin kainaloihin. Pesen seuraavaksi hampaat. Sitten pesen kasvot, kuivaan kasvot, laitan kasvovettä, silmänympärysvoidetta, sitten laitan bb-voiteen, nopeasti, mutta huolellisesti ja toki katson että on hyvin häivytetty ettei ole rajoja leuassa tms. Sitten peitevoidetta tummille silmänalusille ja ripsiväriä muutama kerros. Ja jos on näppyjä naamassa, niin peitän ne peitepuikolla ja häivytän. Seuraavaksi muotoilen kulmat (kulmani ovat ohuet, vaaleat ja kulmakarvojen välissä on aukkoja, joten teen kynällä kulmat joka aamu, mutta teen ne huolellisesti, ettei tule mitään naurettavia viivakynäkulmia). Sitten huulikiilto.
Seuraavaksi hiukset, harjaan ne, laitan etuhiuksia (sivulle/pinnillä tms.) ja letitän loput hiukset/teen ponnarin/sivuponnarin/ranskalaisen letin tms.). Tarkistan tuloksen toisen peilin avulla, ettei sivusta/takaa sojota mitään epämääräisiä kiehkuroita.
Sitten vielä laitan korvikset korvaan.
Ja tadaa, kaikkeen tähän on mennyt 45 minuuttia, vaikka koko ajan teen jotakin, enkä vaan istu/mietiskele tms.
Mistä ihmeestä voin nipistää? Siis jos kuitenkin oletetaan, että haluan ehtiä tekemään tämän kevyen arkimeikinkin, enkä halua haista hieltä.
Miten ihmeessä toiset pystyvät nopeampaan suoritukseen? Ettekö peseydy aamulla, laitatteko vaan uudet deodorantit vanhojen päälle? Ettekö pese hampaita? Ettekö häivytä meikkivoidetta tms.? Eikö tukkaa harjata?
Kertokaa vinkkinne, olisi ihanaa saada nukkua aamuisin pidempään...
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:59"]Mulla menee itteeni aikaa aamulla n. 15 min jos ei vaatteiden pukemista lasketa. Käyn aamupissillä, sitten harjaan ja kampaan hiukset siistille ponnarille, suihkaus lakkaa. Seuraavaksi laitan BB-voiteen (tähän menee eniten aikaa, koska mulla ei niin kovin tasainen iho ja häivytän huolellisesti). Hiukan puuteria ettei naama kiillä, sutaisu poskipunaa. Sitten ripsiväri, hampaiden harjaus. Dödöä kainaloon. En kauheesti peilaile ja tarkistele onko joka hiuskarva paikallaan. Tästä siirryn keittiöön aamupalan tekoon, mutta tätä ei enää lasketa siihen 15 minuuttiin. Huulikiillon laitan eteisessä lähtiessä tai vasta työpaikalla. Kulmia ei tartte laittaa mitenkään, kun ne on tummat, tuuheat ja nypityt. Enkä käy aamusuihkussa, vain iltaisin ja samalla pesen hiukset.
[/quote]
dödön siis laitat yön aikana hionneisiin kainaloihin?
21 lisää, että suurin osa ajasta aamulla menee siihen, että laitan 3-vuotiaan villin pojan päiväkotikuntoon, eli omista jutuista pitää selvitä nopeesti. Teen myös eväät töihin ja syön pikaisen aamupalan, kahvia/leipää.
22; no en edes muistanut mainita, että huuhtaisen kainalot, menee n. ½ min jos sitäkään. t. 21
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:59"]
Mulla menee itteeni aikaa aamulla n. 15 min jos ei vaatteiden pukemista lasketa. Käyn aamupissillä, sitten harjaan ja kampaan hiukset siistille ponnarille, suihkaus lakkaa. Seuraavaksi laitan BB-voiteen (tähän menee eniten aikaa, koska mulla ei niin kovin tasainen iho ja häivytän huolellisesti). Hiukan puuteria ettei naama kiillä, sutaisu poskipunaa. Sitten ripsiväri, hampaiden harjaus. Dödöä kainaloon. En kauheesti peilaile ja tarkistele onko joka hiuskarva paikallaan. Tästä siirryn keittiöön aamupalan tekoon, mutta tätä ei enää lasketa siihen 15 minuuttiin. Huulikiillon laitan eteisessä lähtiessä tai vasta työpaikalla. Kulmia ei tartte laittaa mitenkään, kun ne on tummat, tuuheat ja nypityt. Enkä käy aamusuihkussa, vain iltaisin ja samalla pesen hiukset.
[/quote]tottakai lasketaan myös syöminen, itsellä joka aamu kaurapuuro kera marjojen ja oikein kiire kun tulee niin puuro menee parissa minuutissa alas, maitoa puurolautaselle. En juo kahvia en teetä aamulla mutta puuro on saavata. Enkä meikkaa.
Itse en pese aamuisin kuin naaman, enkä yleensä tee mitään kampauksia (ranskanlettiin menisi mulla joku 15-20 min lisäaikaa...) Jos tekisin nuo samat kuin sinäkin, aikaa menisi varmasti yhtä kauan, mutta käytän sen mieluummin kunnolliseen aamupalaan
Mä lähden helposti 10 minuutissa. Ekana napsautan kahvinkeittimen päälle. Sit pissalle ja pesen samalla hampaat. Vaatteet päälle. Kahvi termomukiin ja menoks. Hiusten harjaus, meikkipuuteri, kulmat ja ripsari = varaan 5 min lisää aikaa. Hiukset sen pituiset, ettei mene kiinni, mutta haastava luonnonpörrö, joten "rauhoitan" päältä vaan kevyellä lakalla.
Ei sitä enää ole aamulla puhdas jos vaan illalla käy suihkussa. Vaikka moni niin luuleekin ja kanssaihmiset valitettavasti haistavat nämä tyypit sitten työpaikoilla : /
Ap puhui vain aamupesuista ja meikkauksesta, ei aamupalasta yms. Eli aamupalaan käytettyä aikaa ei sisällytetä ajankäyttöön.
Oikein nopeaa toimintaa nähty, bussiin kahvimukin kanssa.
Meikkaatte todella paljon, tarvitsetteko oikeasti meikkivoiteita, poskipunia ja muita?
Siis kysyn ihan uteliaisuuttani.
Mun aamutoimiin voi kuulua vain kahvi, hampaiden harjaus ja pukeminen. Tietysti dödöt jne, koska käyn iltaisin suihkussa ennen nukkumaanmenoa.
Mutta minä meikkaan muutenkin vähän, en omista kuin kajalin ja ripsivärin.
Ekana heräätyäni juon lasin vettä ja laitan mikroon puuron valmistumaan (3 min.). Käyn nopeasti kokovartalosuihkussa, tosin hiuksia pesen vain iltaisin (5min.). Sitten hampaidenpesu ja kosteusvoide naamaan sekä vaatteet päälle (5min.). Sitten aamupalalle (10 min.). Aamupalan jälkeen meikkivoide, hieman ripsiväriä, puuteria ja huulipunaa (2min.). Näillä ehdin noin 25 minuutissa saamaan aamutoimet valmiiksi.
#33 jatkaa. En edes muistanut hiuksia, sillä ne ovat tavallaan helppohoitoiset. Mulla on todella pitkät, paksuhkot hiukset ja mulla on ne yleensä aina letillä, varsinkin öisin. Joten harjaan ne nopeasti noin minuutissa ja teen rutiinilla lettikampauksen niihin noin minuutissa-kahdessa.
Aina samannäköinen meikki vaikuttaa tylsältä.
Mä en syö aamupalaa (vaikka pitäs tiedän) Sängystä ylös 5:45. vessaan pisulle, huuhtelen naaman vedellä ja kainalot jos tuntuu siltä että olen yöllä hikoillut mutta yleensä en. Toinen puoli hiuksista taipuu väärin joten muotovaahtoa latvoihin ja tarrarulla kiinni. Pukemaan, BB-voide, puuteri, sipaisu aurinkopuuteria, ripsari. Hiusten harjaus ja lakkaa päälle. Dödö ja voinkin lähteä ovesta ulos 6:05
Illalla suihku ja kosteusvoidetta, aamulla vedellä huuhtelen kasvot ja kainalot,hammaspesu,dödö, sipaisi puuteria ja huulipunaa, hiukset ponnarille. Ei turhia kemikaaleja ja ihon jatkuvaa hankausta.
Yks nopeuttava on mineraalimeikin käyttö. Ei tarvi häivytellä ja odotella et kuivuu. Mun mielestä paljon nopeampi sutia sitä naamaan.
Yks nopeuttava on mineraalimeikin käyttö. Ei tarvi häivytellä ja odotella et kuivuu. Mun mielestä paljon nopeampi sutia sitä naamaan.
Mulla menee vajaa 10 min. Käyn pissalla, pesen hampaat,kainalot(dödö!) ja naaman, laitan naamarasvaa. Sitten ripsari ja joskus bb-voidetta. Lopuksi harjaan hiukset ja joskus laitan ponnarin.
vaikka käyttäisin tunnin, niin lopputulos olisi sama tai kamalampi, kun en osaa kummemmkn meikata tai laittaa hiuksia.
Mulla menee itteeni aikaa aamulla n. 15 min jos ei vaatteiden pukemista lasketa. Käyn aamupissillä, sitten harjaan ja kampaan hiukset siistille ponnarille, suihkaus lakkaa. Seuraavaksi laitan BB-voiteen (tähän menee eniten aikaa, koska mulla ei niin kovin tasainen iho ja häivytän huolellisesti). Hiukan puuteria ettei naama kiillä, sutaisu poskipunaa. Sitten ripsiväri, hampaiden harjaus. Dödöä kainaloon. En kauheesti peilaile ja tarkistele onko joka hiuskarva paikallaan. Tästä siirryn keittiöön aamupalan tekoon, mutta tätä ei enää lasketa siihen 15 minuuttiin. Huulikiillon laitan eteisessä lähtiessä tai vasta työpaikalla. Kulmia ei tartte laittaa mitenkään, kun ne on tummat, tuuheat ja nypityt. Enkä käy aamusuihkussa, vain iltaisin ja samalla pesen hiukset.