Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöni nimi on Maisa - nyt harmittaa

Vierailija
18.06.2021 |

Minulla on 11-vuotias tyttö, jota on nyt viime aikoina kiusattu koulussa nimensä vuoksi - kiitos tämän julkkis-kaiman, Maisa Torpan ja hänen toilailuidensa.

Harmittaa tosi paljon, että annoin tuon nimen lapselleni. Silloin kun hän syntyi, en ollut jostain Torpan Maisasta koskaan kuullutkaan.

Onko muille käynyt niin, että annettu nimi on myöhemmin alkanut kaduttaa, kun joku julkimo on sen "pilannut"?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä kukaan ei muista törppöä. Olin itse teini kun kaimani Tuksu oli pinnalla.

Vierailija
2/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, taidat olla ex-työkaverini? Oletko niitä surullisenkuuluisia Maisavihaaja-mammoja? Oho!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, taidat olla ex-työkaverini? Oletko niitä surullisenkuuluisia Maisavihaaja-mammoja? Oho!

En ole työkaverisi, olen yksityisyrittäjä kolmannessa polvessa. Enkä ole myöskään Maisavihaaja.

Olen äiti, jota suututtaa se, että hänen lastaan kiusataan, koska hän on jonkun turhakejulkkiksen kaima.

Ap

Vierailija
4/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa on todella kaunis nimi tytölle tai naiselle. Kaikki tuollainen törkymaailma kannattaa vaan sulkea oman maailman ulkopuolelle ja kannustaa ja olla lapsen läsnä. Onneksi ei tule kestämään kovin kauaa tuo ivaaminen. Kaiken muun perustelun lisäksi voi todeta vanhoja kansansanontoja jolloin vaadittiin ihmisiltä paljon kuten esim. Ei haukku haavaa tee. Jos tilanne menee kiusaamiseksi, sitten velipoika tai isä juttelemaan kiusaajien kanssa.

Vierailija
5/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö alakoululaiset oikeasti Maisa Torpan? Typerää jopa kiusaamisen aiheeksi! Maisa on todella hyvä nimi ja varmasti löytyy hienoja Maisoja, joista tyttö voi olla kaimana ylpeä.

Vierailija
6/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaunis nimi, miksi sitä katua? Lasta pitää rohkaista ja ala tekemään muiden aikuisten kanssa jotain asialle, että kiusaaminen todellakin loppuu koulussa, eikä vain sanota niin että loppuu.

Vierailija
7/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta halutaan kiusata niin se aihe keksitään vaikka mistä. Jos ei nimestä saada mitään irti niin sitten vaatteista, ulkonäöstä, vanhempien ammatista tai mistä vaan. 

Vierailija
8/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole. Nimittäin tuon ikäisiä lapsia ei kiinnosta pätkääkään jonkun vanhan tädin (kyllä liki 30v on heistä ikäloppu) tekemiset. Ainut, joka kiusaa ihmisiä olet sinä loputtomana Maisa-trollauksena. 

Vierailija
9/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v Jasmin. Ennen se oli kaunis nimi, nyt lähiöpissikset ovat kaimoja.

Vierailija
10/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työkaverisi, olen yksityisyrittäjä kolmannessa polvessa. Enkä ole myöskään Maisavihaaja.

Olen äiti, jota suututtaa se, että hänen lastaan kiusataan, koska hän on jonkun turhakejulkkiksen kaima.

Ap

Miksi et äitinä tee asialle mitään? Puhut niille kiusaajille ja heidän vanhemmilleen jne. Ei täällä vouhottaminen mitään auta. Tosin 10-vuotiaan lapsen äitinä epäilen iltasatuasi todella vahvasti, sillä oma lapseni tuskin edes tietää kuka on Maisa Torppa saati että vaivasi päätään hänen tekemisillään. 

Vierailija
11/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v Jasmin. Ennen se oli kaunis nimi, nyt lähiöpissikset ovat kaimoja.

Ja mikä sinä sitten olet joku hieno leidi vai? Tuntemistani Jasmineista yksikään ei ole mikään pissis.

Vierailija
12/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Nimittäin tuon ikäisiä lapsia ei kiinnosta pätkääkään jonkun vanhan tädin (kyllä liki 30v on heistä ikäloppu) tekemiset. Ainut, joka kiusaa ihmisiä olet sinä loputtomana Maisa-trollauksena. 

En uskokaan, että tyttöni kavereita kiinnostaisi joku Maisa Torppa tai muutkaan julkimot.

Luulen, että kiusaaminen johtuu nimenomaan *aikuisten* suhtautumisesta ja asenteista ko. henkilöä kohtaan.

Kun aikuiset lasten kuullen haukkuvat ja arvostelevat jotain ihmistä, niin ainoa, mitä lapset siitä ymmärtävät, on se, että "Hei, meidän luokalla on samanniminen tyttö, ja hei, on jotenkin noloa olla sen niminen."

Eli kiusaajia ovat loppupeleissä ne lasten vanhemmat, eivät niinkään itse lapset, jotka vain toistelevat aikuisten sanoja.

Ap

Vierailija
13/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi etukäteen tietää, miten nimi voidaan myöhemmin pilata.

t: Elisa

Vierailija
14/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa on tosi kaunis ja musta erikoinenkin nimi.Antaisin.

Vierailija
15/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samallaisia kokemuksia,,, mun Maisa on jo 13 vuotias ja sitä haukutaan koulussa Törpöksi ja torppa-horoksi ja vaik miksi. Ja se ei oo yhtään ees Torpan näköinen,,, on tumma tukkainen ja vähän pyöreä

Vierailija
16/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni nimi oli Maisa. Se on hyvä nimi. Noita Torppia tulee ja menee, mutta Maisa-nimi säilyy kauniina sukupolvesta toiseen. :)

Vierailija
17/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä. Maisa on kaunis nimi. Kun tyttösi on aikuinen, kukaan ei enää muista mitään Maisa Torppaa. Minä en tiedä edes nyt, kuka hän on.

Vierailija
18/32 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt ihan h*****n typerää nimetä lapsensa jonkin julkkish****n mukaan!!!!

Vierailija
19/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt ihan h*****n typerää nimetä lapsensa jonkin julkkish****n mukaan!!!!

Luetun ymmärtäminen, haloo?!!!

Eihän tässä kukaan ole lastaan julkkiksen mukaan nimennytkään.

Vierailija
20/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua Ap hyvin: mun pappaa kutsuttiin koko sen elämän ajan (pikkupojasta saakka) lempinimellä Jammu.

Se nimi meni täysin pilalle siinä kohtaa, kun oli tämä Jammu-setä -keissi. Kukaan ei enää ilennyt kutsua pappaa Jammuksi. :(

Papasta tuli sen jälkeen Jape, millä nimellä häntä kutsuttiin kuolemaan saakka. Mutta jonkun Maisa Torpan takia ei sun tytön nimeä tartte muuttaa, se on selvä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi