Tyttöni nimi on Maisa - nyt harmittaa
Minulla on 11-vuotias tyttö, jota on nyt viime aikoina kiusattu koulussa nimensä vuoksi - kiitos tämän julkkis-kaiman, Maisa Torpan ja hänen toilailuidensa.
Harmittaa tosi paljon, että annoin tuon nimen lapselleni. Silloin kun hän syntyi, en ollut jostain Torpan Maisasta koskaan kuullutkaan.
Onko muille käynyt niin, että annettu nimi on myöhemmin alkanut kaduttaa, kun joku julkimo on sen "pilannut"?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, poikani nimi! Hän on Kaapo enkä ollut 13 vuotta sitten kun syntyi kuullutkaan siitä rasittavasta piirretystä.
Mun 96-00 syntyneet lapset katsoivat sarjaa pienenä.
Kaapo on kiva nimi, eikä minusta se animaatiokaan ole rasittava😊
Kiusata voi mistä tahansa, nyt opeen ja vanhempiin heti yhteyttä kun koulu taas alkaa ja stoppi Kiusaamiseen!
Vierailija kirjoitti:
........ mun pappaa kutsuttiin koko sen elämän ajan (pikkupojasta saakka) lempinimellä Jammu....
---------
Papasta tuli sen jälkeen Jape, millä nimellä häntä kutsuttiin kuolemaan saakka.
Ot, mutta eihän sun pappaa kutsuttu Jammuksi *koko* sen elämän ajan, jos siitä kerta tuli myöhemmin Jape..
Sori, oli pakko sanoo. :)
Jos sua niin paljon häiritsee että sun lapsi on Maisa niin vaihda se nimi, hyvänenaika äläkä täällä valita!
Maisa - Maija
Maisa - Miisa
Maisa - Kaisa
SAA käyttää, ole hyvä.
Kuka 11-vuotias tietää Maisa Torpan? Suurin osa ihmisistä, aikuisistakaan, ei tiedä eikä vähempäää voisi kiinnostaa. Ja miten ihmeessä muka sama nimi jotenkin liittäisi ihmisiä toisiinsa?
En usko tätä. Olis siinä kiusaajilla kauheestu kiusaamista, kun pitäisi kaimoja kiusata milloin mistäkin.
Nimi on kiva, kellä vain.
Sä haluat vain tällai mutkan takaa kiusata Torppaa, joka on toki törppöillyt elämässään, mutta nettikiusaus on silti tosi säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Nimittäin tuon ikäisiä lapsia ei kiinnosta pätkääkään jonkun vanhan tädin (kyllä liki 30v on heistä ikäloppu) tekemiset. Ainut, joka kiusaa ihmisiä olet sinä loputtomana Maisa-trollauksena.
En uskokaan, että tyttöni kavereita kiinnostaisi joku Maisa Torppa tai muutkaan julkimot.
Luulen, että kiusaaminen johtuu nimenomaan *aikuisten* suhtautumisesta ja asenteista ko. henkilöä kohtaan.Kun aikuiset lasten kuullen haukkuvat ja arvostelevat jotain ihmistä, niin ainoa, mitä lapset siitä ymmärtävät, on se, että "Hei, meidän luokalla on samanniminen tyttö, ja hei, on jotenkin noloa olla sen niminen."
Eli kiusaajia ovat loppupeleissä ne lasten vanhemmat, eivät niinkään itse lapset, jotka vain toistelevat aikuisten sanoja.
Ap
Siis puhuuko jotkut aikuiset jossain ääneen lasten edesä Maisa Torpasta? No eipä tulis itselle mieleen.
Sun aloitus henkii syyllitystä Maisaa kohtaan tästä asiasta. Ei kyllä ole hänen vikansa, jos jossain koulussa on noin paskoja lapsia. Hän ei ole vastuussa kaimojensa koulupäivistä. Eikä hän ole vastuussa edes omasta nimestään, on sen itse saanut, ei ottanut.
Maisa nimen on saanut vähän yli 1900 Suomalaista naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Nimittäin tuon ikäisiä lapsia ei kiinnosta pätkääkään jonkun vanhan tädin (kyllä liki 30v on heistä ikäloppu) tekemiset. Ainut, joka kiusaa ihmisiä olet sinä loputtomana Maisa-trollauksena.
En uskokaan, että tyttöni kavereita kiinnostaisi joku Maisa Torppa tai muutkaan julkimot.
Luulen, että kiusaaminen johtuu nimenomaan *aikuisten* suhtautumisesta ja asenteista ko. henkilöä kohtaan.Kun aikuiset lasten kuullen haukkuvat ja arvostelevat jotain ihmistä, niin ainoa, mitä lapset siitä ymmärtävät, on se, että "Hei, meidän luokalla on samanniminen tyttö, ja hei, on jotenkin noloa olla sen niminen."
Eli kiusaajia ovat loppupeleissä ne lasten vanhemmat, eivät niinkään itse lapset, jotka vain toistelevat aikuisten sanoja.
Ap
Siis puhuuko jotkut aikuiset jossain ääneen lasten edesä Maisa Torpasta? No eipä tulis itselle mieleen.
Sun aloitus henkii syyllitystä Maisaa kohtaan tästä asiasta. Ei kyllä ole hänen vikansa, jos jossain koulussa on noin paskoja lapsia. Hän ei ole vastuussa kaimojensa koulupäivistä. Eikä hän ole vastuussa edes omasta nimestään, on sen itse saanut, ei ottanut.
Mun on vaikea kans kuvitella, että kun aikuiset tapaa toisiaan, niin he keskustelevat Maisa Tirpasta. Kuinka surullista ja tyhjää on sellainen elämä?
Omien lasteni kuullen en koskaan hauku ketään enkö kommentoi oikein hyvälläkään ihmisten ulkonäköä, koska en halua opettaa sellaiseen, että ulkonäkö on se ihminen, kun ei ole.
Mut vaikka Maisa Torppa on syyllistynyt moneen tyhmään tekoon elämässään, hän kyllä ei ole syyllinen sun lapsen oletettuun kiusaamiseen, ihan oikeesti. Kurjaa, jos toi on totta. Mutta menee ohi, eihän sun tyttärellä ole mitään linkkiä Torppaan. Vain ihan idiootti alkaa kiusata jostain nimestä.
Mitä kuvittelet kaikkien Meritojen ja Elisojen ajatelleen, kun....
Minun nimeni oli Maisa mutta vaihdoin sen vuosia sitten toiseen viisikirjaimiseen M:llä alkavaan nimeen.
Tunnettuja Maisoja:
- Hiiri
- Torppa
- Apotti-potilastietojärjestelmän asiakassovellus
En itse haluaisi olla Maisa.
Kyllä, poikani nimi! Hän on Kaapo enkä ollut 13 vuotta sitten kun syntyi kuullutkaan siitä rasittavasta piirretystä.