Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei pidä makeasta?

Vierailija
09.06.2014 |

Olen pitkä ja suht hoikka (178/64) ja geeneistäni johtuen aina saman mallinen. En ole ikinä pitänyt pullasta, kakuista, kermavaahdosta tai muustakaan makeasta mitenkään erityisesti.

Ongelmana tässä on se, että kaikki luulevat minun jättävän nämä "herkut" väliin sen vuoksi, etten lihoisi. Mutta kun mä vaan en tykkää makeasta!!! Muita, jotka syö vaikka virtahevon, kunhan se on suolainen, cbilinen ja valkosipulilla kyllästetty? Miksi on vaikeaa ymmärtää, että kaikki naiset eivät hullaannu suklaasta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. En minäkään pidä makeasta. Varmaan siksi olen pysynyt hoikkana yhtään yrittämättä

Vierailija
2/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama..kun ilta saapuu, niin suolakurkupurkki aukeaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. No et :D mutta itse on hyvin vaikea ymmärtää ihmistä joka ei oikeasti tykkää makeasta, se kun on niin hyvää :))

Vierailija
4/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Kauhean vaikeaa ostaa lapsillekaan karkkipäiväkarkkeja kun mikään karkki ei maistu minusta hyvältä ja näytä houkuttelevalta. Lapsistamme toinen on makean perään, toinen tullut minuun ja rakastaa kaikkea suolaista.

Vierailija
5/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meitä on. Suklaa on musta aina maistunut tunkkaiselta, karkit pahalta ja teollisen makuiselta ja leivonnaiset liian makeilta. Enkä lisää sokeria mihinkään. 

Parasta on suolaisen, rasvaisen ja tulisen yhdistelmä.

Onhan se ärsyttävää, kun luullaan että laihdutan. Toisaalta, moni krooninen laihduttaja varmaan olisi tyytyväinen jos makeanhimo lähtisi, että sikäli en kehtaa kovasti valittaa.

Vierailija
6/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Karkkeja tai pullaa menee äärimmäisen harvoin. Sen sijaan nautin yllin kyllin suolaisista piiraista, juustoista jne. 170/50.

Vierailija
7/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut olettavat että kaikki lapsetkin pitävät vain makeasta, ainakin useiden synttäriketjujen perusteella. Meidän esikoinen ihan valehtelematta pitää enemmän ruisleivästä ja vihannestikuista (puhumattakaan sipseistä ja suolapähkinöistä) kuin leivonnaisista, karkista tai jäätelöstä. Makeiden "herkkujen" hajukin on niin äklö.

Äitiinsä tullut.

Vierailija
8/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni myös muistaa aina sanoa että ei tykkää makeasta eikä rasvaisesta, mutta se on pelkkää pullshittiä ja juuri sitä että kahvipöytäpuheissa pitää korostaa sitä että syö terveellisesti ja on jostain käsittämättömästä syystä silti lihava. Iltanaposteluina menee joka ilta suklaata, karkkia ja sipsejä. Makeita suklaakakkuja yms. menee myös usein.

Vierailija
9/27 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan tuon geenin tai minkälie istutettua epätoivoiseen sokerihiireen joka kärsii makeanhimostaan. huoh...

Vierailija
10/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, muitakin oikeasti ei-makean ystäviä! Ärsyttävää vaan joka paikassa selittää, että en nyt välitä tuosta korvapuustista kahvin kanssa. Sitten vaan syön sen, enkä tykkää. Eikä kukaan voi tajuta, etten tykkää pullasta. EN VAAN TYKKÄÄ....

Vierailija
11/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ne usein on.

Monille on tärkeää korostaa että ei pidä makeasta koska joko laihduttaa eikä kehtaa sitä myöntää/ kyttää syömisiään muuten koko ajan ja sitten on näitä joiden mielestä on hienoa olla vähän erilainen nainen kun ei makea maistu. Hehän eivät myöskään oikein tule toimeen muiden naisten kanssa kun naiset ovat niin hankalia, miesporukassa tullaan paremmin juttuun =)[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:09"]

Vaimoni myös muistaa aina sanoa että ei tykkää makeasta eikä rasvaisesta, mutta se on pelkkää pullshittiä ja juuri sitä että kahvipöytäpuheissa pitää korostaa sitä että syö terveellisesti ja on jostain käsittämättömästä syystä silti lihava. Iltanaposteluina menee joka ilta suklaata, karkkia ja sipsejä. Makeita suklaakakkuja yms. menee myös usein.

[/quote]

Vierailija
12/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermavaahto ei ole makeaa.

Vierailija
13/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se yleensä maustettu sokerilla. Ja vaniljalla. Silloin se on makeaa. Ja tarjotaan makean leivonnnaisen tai lätyn tms. kanssa.

Kyllä minäkin joskus syön makeaa ihan hyvällä ruokahalulla. Esim. hernekeittopäivänä pannari ja hillo. Mutta en yksinkertaisesti pidä pullasta ja kakusta. Tätä eivät ihmiset ymmärrä, vaan luulevat minun laihduttavan koko ajan. Koska olen jo hoikka.

Vierailija
14/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:33"]

Kermavaahto ei ole makeaa.

[/quote]

Kyllä vaan on, eikä tarvii edes sokeria lisätä.

Vierailija
15/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ennen tykännyt makeasta, mutta raskaus muutti sen, ja nyt olen kunnon makearohmu. Toivottavasti raskauden loputtua makea ei enää maistu ja palaan "normaaliksi" :D

Vierailija
17/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana himoitsin jäätelöä. Toisen aikana puuroa. Kummastakaan en pidä näin "normaalitilassa" ... :)

Vierailija
18/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeteltu tapa, ihmisellä on luontainen tarve ja halu syödä makeaa, siihen perustuu jo vauvan eloonjäämis viettikin

Vierailija
19/27 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä makeasta, suklaata saatan syödä joskus palan tai pari mutta pullat, kakut ja muut - ei vaan uppoa. Ja tämän vuoksi minua katsotaan usein kahvipöydässä "kieroon" vaikka en ole laihiksella (syytä tosin olisi..)

Niiden sijaan vetelen pizzaa, pasteijoita, juustoja yms. suolaisia herkkuja senkin edestä - nam! :) 

Vierailija
20/27 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! En voi sietää karkkeja! Ikeniä kutittaa ja hampaita jomottaa jo pelkästä ajatuksesta. YÖK. Sokeri on vaan niin ällöttävän imelää. Töissäkin aina ihmettelen, kun joku tuo karkkia tarjolle taukotilaan, ne rohmutaan heti ja voivottellaan, että voisi syödä vaikka kuinka paljon kun niihin tulee himo. En vaan käsitä mikä niissä on niin hyvää. 

Ja kun olen reilusti ylipainoinen ihmiset luulevat, että tietenkin pidän makean mässyttämisestä. Kukaan ei koskaan usko kun kerron, että en syö ollenkaan makeita herkkuja. Kyllä suolaisillakin ruuilla saa itsensä pulskaksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä