Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yhteisöpedagogi tekee? Kokemuksia ja konreettisia esimerkkejä työelämästä?

Vierailija
03.10.2025 |

Eli mihin se antaa pätevyydet ja mitä voi tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuorisokodinohjaaja, jossain vaiheessa lastensuojeluun yhteisöpedagogeja ei hyvinvointialueella vakinaistettu, mutta nyt taas käsittääkseni vakinaistetaan. 

Yhteisöpedagogin tutkinto on nuorisoalan AMK tutkinto, joten lähtökohtaisesti moni suuntautuu sille puolelle, esimerkiksi nuorisosihteerin yms. töihin. Itse koen että sosiaalipuolella on paremmat palkat ja siksi teen töitä mielummin lastensuojelussa. (lastensuojeluun yhteisöpedagogia vastaava sosiaalipuolen tutkinto, eli sosionomi, olisi hieman parempi)

Vierailija
2/5 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisokodeissa työ on usein varsin leppoisaa, mutta pahimmallaan hyvinkin kaottista. Väkivallan uhka on yleistä, itseäni on pari kertaa lyöty. Paljon pystyy ottamaan omia harrastuksia mukaan työskentelyyn (riippuen toki paikasta). Moni empatia-väsyy, entisiä asiakkaita kuolee matkan varrella ja joskus harvoin myös nykyisiä, itsemurhat eivät ole yleisiä, mutta niitä tapahtuu. 

Palkka ja lisät on suht hyvät 3-vuorotyössä. Vuosiansio 50-60K 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tolla tutkinnolla tehdä vain nuorisotöitä? Nimike on hyvin hämäävä.

Voiko yhtped. koulun jälkeen erikoistua sosionomiksi? ilman pääsykoetta koska en selviä matikan osiosta, muista lähes täydet pisteet 

Vierailija
4/5 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On osa julkisen puolen rälssiä, eli ei oikein mitään tuottavaa 

Vierailija
5/5 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöpedagogi ja sosionomi on samanarvoisia tutkintoja. AMK-koulutuksia molemmat. Sosionomi on ehkä laajempi, tai voi valita esim. vakan tai nuorisötyön. Yhteisöpedagogi suuntautuu ehkä enemmän nimenomaan nuorisotyöhön.