Paljonko tienaat, mitä puoluetta äänestät?
Olisi mielinkiintoista nähdä, pitävätkö stereotypiat paikkaansa. Eli siis se, että pienituoloisemmat äänestävät vasemmistoa ja toisinpäin. Mielenkiinnolla odottelen! Itse siis äänestän keskustaa, ja tienaan hieman alle mediaanin.
Kommentit (132)
6200 €/kk, PS tai Vasemmistoliitto
Bruttovuositulot n. 30 000€, vihreitä äänestän.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:15"]
Vitut. Peinituloiset äänestää etujensa vastaisesti kokoomusta, kun sillä Stubbilla on niin komea hymy tai tyhminä keskustaa, kun eivät halua äänestää oikeistoa eikä vasemmistoa.
Jos pienituloiset äänestäisivät vasemmistoa se ei rypisi jossain 10% kannatuslukemissa, eikä kokoomus 20%.
Tienaan 60 tuonnia vuodessa ja olen yleensä äänestänyt demareita.
[/quote]
Ainakaan itselläni ei puoluevalinta ole tuloista kiinni. Olen aina äänestänyt ja tulen aina äänestämään kokoomusta, erilaisissa rahatilanteissa. Vaikka joutuisin syömään pieniä kiviä henkeni pitimiksi, en koskaan antaisi ääntäni vasemmalle.
-Nro 17
2000 e/kk + 300e pääomatuloja /kk
Vihreitä Äänestän.
4200 € kuukaudessa, äänestän Kansallista Kokoomusta ja olen myös kokoomuslainen.
Tuloni ovat noin 57000 vuodessa ja olen yleensä äänestänyt SDP:tä. Nyt tuntuu, ettei ole puoluetta, jota voisi äänestää, lähes yhtä surkeita vaihtoehtoja kaikki.
6800eur kk + kahden asunnon vuokratuotot. Kokoomusta äänestän.
Hieman yli 5000 eur/ kk bruttona, Vihreät.
Onpas taas av:lle eksyneet kaikki korkeatuloiset ;D Kun lukee tätä palstaa ei uskoisi, että Suomessa voidaan niin huonosti...
Pitkäaikaistyötön, tienaan n. 800€/br/kk ja olen aina äänestänyt vihreitä.