Paras suomalainen iskelmälaulaja (elävänä tai kuolleena)?
Kommentit (69)
Kyllä se on Rauli Somerjoki, ylivoimaisesti.
Palstasensuuri iskee, kun kirjoitan erään nimen eikä viesti tule perille. Kokeilenpa linkkiä:
https://www.youtube.com/watch?v=TQNVxdesH9w&list=PLqf6Q7lRZsNx6aKzGN7K5…;
Aivan ehdottomasti Topi Sorsakoski.
Erika Vikman on ainakin parhaimman näkönen
Vierailija kirjoitti:
Eini. Yes sir, alkaa polttaa. Ja ne Einin silmät, niissä on jotakin niin ... pelottavaa!
M.A Numminen.Yes Sir ich kann boogie/Yes Sir jag är boogie/Yes Sir olen boogie.
Sillanpää tosin ruotsista ... Kati Tapio olen suomalainen laulu tehty Italiassa. Paras maamme laulu Tarja Turunen YouTube. Paula Koivuniemi ehkä .
Sillanpää tosin ruotsista ... Kati Tapio olen suomalainen laulu tehty Italiassa. Paras maamme laulu Tarja Turunen YouTube. Paula Koivuniemi ehkä .
Anne Mattila
Johanna Siekkinen
Saija Tuupanen
Olli Lindholm,Yö, Jorma Kääriäinen Agents, Charles Plogman.
Vierailija kirjoitti:
Katri Helena on oma suosikkini
Katson autiota hiekkarantaa
Puhelinlangat laulaa
Keurusselänsini
Minne tuuli tytön kuljettaa
Katson sineen taivaan
Sua rakastan
Katson autiota hiekkarantaa
jne
Keurusselän sinestä lauloi Berit, ei Katri-Helena.
Kuningas on Olavi Virta.
Mutta sitten on monta muuta aivan mahtavan mahtavan hyvää myös. Taisto Tammella oli ihanan kaunis pehmeä ääni. Tapani Kansa on myös älyttömän hyvä.
Tapio Rautavaara jotenkin taas omaa luokkaansa.
Naislaulajistamme ei kukaan ole vielä pystynyt lyömään Laila Kinnnusta.
Nykylaulajista Amadeus Lundberg on todella hyvä, vähän saman tyyppinen ääni kuin Taisto Tammella. Häntä vaan kuulee niin vähän missään. Mulla on hänen CD ja en voi lakata ihmettelemästä, miten kaunis ääni voi olla nuorella miehellä.
Diandra on nykynaislaulajista paras. Esa Nieminen kirjoitti muistelmissaan, että jos hänellä olisi ollut luotsattavanaan sellaiset laulajat, kuin Maria Lund, Saara Aalto ja Diandra, ne olisivat nyt ihan huippuartisteja Suomessa. Nyt vaan ei ole, esiintyvät vain pikkunätisti jossain, mutta mitään suuria hittejä ei ole heistä kellään.
Ja nykyäänhän ei tehdäkään enää oikeata viihdemusiikkia, joten mihinpä niitä hyviä viihdelaulajia tarvittaisiinkaan. Kyösti Mäkimattilan jälkeen ei ole tangomarkkinatkaan tuottaneet mitään kunnon laulajia, eikä hänellekään ole kukaan tarjoutunut tekemään kunnon isoa hittiä, mihin rahkeet kyllä riittäisivät. Erika Vikman yrittää omalla tavallaan, mutta ei ole kovasti saanut tuulta purjeisiinsa hänkään.
Omien nuorten olen kuullut kuuntelevan vanhoja rockbändejä, aina 60-luvulta asti. Uutta tuoreutta ei ole silläkään saralla ilmeisesti enää ollenkaan.
Kyllä se kuningas on Olavi Virta, siinä on mies ja ääni.