Miten ajokortin menettäminen vaikuttaisi sinun elämään?
Kommentit (19)
Joutuisin hankkimaan henkilökortin. Ei muuta vaikutusta.
Kerran on kortti lähtenyt vaikuttanut. Muutenkin tulee pyöräiltyä 40-50 km lenkkejä.
En pääsisi töihin, kun sinne ei mene mitään bussia. Kakkosduuniin pääsisin paikalle, mutta työ sisältää autolla ajamista, joten sekään ei onnistuisi. Olisin liemessä. Paras ajaa niin ettei kortti mene.
Sellaista ei voi menettää johon ei koskaan ole ollut varaa.
Ei mitenkään. Mulla ei ole autoa, teen kaikki matkat joko kävellen, pyörällä tai julkisilla. Työmatka on aika pitkä, mutta sen voi viettää kivasti bussinpenkissä kirjaan uppoutuneena. Työajat on sellaiset, että en joudu juurikaan matkustamaan ruuhkissa.
Ottaisin henkkarit. En aja enää..
En voisi tehdä työtäni ja joutuisin siksi siirtymään toiseen työpisteeseen.
Miksi haluat aiheuttaa toiselle ihmiselle työttömyyden?
Ei enää vaikuttaisi. Silloin vaikutti, kun olin ajohommissa. Tuli 3 hyvin lievää ylinopeussakkoa 2 vuoden sisään kameroista, ja yksi prätkäpoliisilta. Isoin oli prätkäkytältä, 55kmh 40 alueella, jonka huomasin ja jarrutin heti, mutta ei auttanut.
Kortti lähti kahdeksi kuukaudeksi poliisiasemalle. Minäpä sitten ajattelin että selvä, kiitos tästä, lopetan nämä hommat. Ensin kupataan veroja autosta, polttoaineesta, ja vielä kupataan kameroilla lisää ja kortti hyllylle.
Ei ole autoa enää, työpaikka aivan eri, mutta fyysinen ja 100 kertaa stressittömämpi työ. Ei tarvitse enää kiroilla liikenteessä niitä, jotka oikeasti pitäisi laittaa ajokieltoon, vaikka eihän se niille osu. Osuu tietysti aina meille, jotka lopulta ajavat hyvinkin rauhallisesti.
No minulta lähti kun sairastuin sen verran vakavasti etten saa ajaa enää. Toki sain tilalle sote-kuljetukset mutta nehän huonosti toimivat täällä missä asun, onneksi on puoliso kellä kortti ja ajaa minun autoa ja saan välillä käydäkin jossain. Jännä kuinka palstalla ihmiset olettaa että terveys on säilynyt kun korttinsa menettää ja siitä vain otetaan pyörä alle.
Ei vaikuttaisi mitenkään. Laittaisin mieheni kuskaamaan minua. Hän tykkää muutenkin ajella. 😅
Menettäisin työni. Työhön kuuluu välillä autolla ajoa.
Ei juurikaan vaikuttaisi. Nykyään on kortti, mutta en voi ajaa autoa kuin hyvin lyhyitä matkoja.
Puolisossa yksi hyvä puoli on se, että hän voi ajaa ja vieläpä pitää siitä. Pääsen siis aina halutessani minne vain.
Pitäisi kävellä töihin säällä kuin säällä. Tein sitä kyllä viime vuonnakin kun auto meni rikki, eikä ollut heti varaa korjata. Bussilla tai junalla sitten jos kauemmaksi haluaa.
Koska asun Helsingin kantakaupungissa, enkä ole työelämässä, ei se kummoisesti vaikuttaisi. Viikottaiseen harrastukseen pitäisi mennä bussilla sekä mökille junalla ja taksilla.