Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 6 kk:den ikäiselle pukea hautajaisiin mustaa

Vierailija
18.06.2021 |

Vai riittääkö jos on jotain harmaata eikä mitään kirkkaita värejä. Niin ja vauvamme tulee mukaan siksi että anoppi oli mennyt jo lupaamaan sukulaisilleen että näkevät vauvan niissä haitajaisissa ekaa kertaa

Kommentit (60)

21/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta body jossa on pääkallokuvio

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan pienillä lapsilla on kaunista valkoinen. Näin esim. ns. ennen vanhaan lapset puettiin hautajaisiin. Kunhan ei ole punaista ja kumisaappaita.

Serkun poika oli mummon hautajaisissa kumisaappaissa ja collegepuvussa, noin 3-vuotiaasta oli kyse ja oikein hyvätuloisen perheen lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilin isoenon hautajaisissa koko valkoisessa juhlamekossa 16-vuotiaana kesällä. Pienelle sopii myös valkoinen.

Vierailija
24/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Ihan normaalit vauvan vaatteet puetaan hänelle.

Vierailija
25/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää pukeutua mustaan. Kuka tämän keksi ja mikä logiikka siinä on takana?

Vierailija
26/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli kesähautajaisissa valkoisissa ja talvella vaalean harmaassa villamekossa. Isommalla sisaruksella on ollut päällä mm. haaleaa lilaa.

Mustaa ei tarvitse pienillä olla mutta en laittaisi mitään kovin kirkkaanväristä.

Vierailija
27/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytöllä musta mekko ja pojalla puku ja kauluspaita. H&M:ltä saa muuten halvalla lasten juhlavaatteita.

Vierailija
28/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan pienillä lapsilla on kaunista valkoinen. Näin esim. ns. ennen vanhaan lapset puettiin hautajaisiin. Kunhan ei ole punaista ja kumisaappaita.

Serkun poika oli mummon hautajaisissa kumisaappaissa ja collegepuvussa, noin 3-vuotiaasta oli kyse ja oikein hyvätuloisen perheen lapsi.

Nämä aina ihmetyttää. Etenkin jos ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
29/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen, violetti tai tummansininen käy hyvin. Tumma harmaa myös Ok.

Vierailija
30/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun minua kuopataan, niin lapset saa tulla vapaasti muissa kuin mustissa, tai jopa punaisissa kumisaappaissa.

Vierailija
31/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 1,5-vuotiaallani oli vaalean sinistä päällä mummonsa hautajaisissa. Kukaan ei kauhistellut ja mummoakaan tuskin haittasi. 

Vierailija
32/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 4-vuotiaat saavat olla minkä värisissä vaatteissa tahansa.

Vierailija
33/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitää pukeutua mustaan. Kuka tämän keksi ja mikä logiikka siinä on takana?

Onko sinusta sekin outoa, että morsiamella on yleensä valkoinen mekko ja ylioppilas laittaa päähänsä ylioppilaslakin? Mitä muita perinteitä kummeksut?

Vierailija
34/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen on hyvä se on meidän persujen väri.

Vierailija
35/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun minua kuopataan, niin lapset saa tulla vapaasti muissa kuin mustissa, tai jopa punaisissa kumisaappaissa.

Tekisi mieli jo tässä vaiheessa tehdä viimeinen tahto, jossa nimenomaan käskettäisiin tulla muissa kuin mustissa vaatteissa. Lapsille ohjeeksi: "Sellainen asu, jonka lapsi itse valitsee. Vanhempi huolehtii vain, että se sopii säätyyppiin sen verran, ettei lapsi palellu tai tukahdu kuumuuteen."

Vierailija
36/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kun joku tulisi. En välitä vaatteista.

Vierailija
37/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli laitan mustan lappumekon ja siihen alle valkoinen body ja valkoiset sukkahousut. Kengiksi tuulee mustat nauhattomat tennarit.

Niin ja päähän musta rusetti siinä ne sitten olikin laittakaa mielipidettä -ap

Vierailija
38/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11v. isäni hautajaisissa punainen toppatakki päällä, ei mulla ollut muuta.

Arkun perässä kävelin. Yksin ensimmäisenä.

Vierailija
39/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei eli laitan mustan lappumekon ja siihen alle valkoinen body ja valkoiset sukkahousut. Kengiksi tuulee mustat nauhattomat tennarit.

Niin ja päähän musta rusetti siinä ne sitten olikin laittakaa mielipidettä -ap

Meidän mielipiteellämme ei ole merkitystä. Mutta oikein hyvältä kuulostaa. 

Vierailija
40/60 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ei kumisaappaita?

No, kerran oli hautajaisissa, että n. neljävuotias oli nätisti puettu juhlaa kunnioittaen ja jalassa oli punaiset kumisaappaat. Jotenkin pisti silmään. Ja ei, ei satanut.

Jotkut lapset haluavat olla aina joku tietty vaate päällä. Ehkä sillä lapsella oli ne saappaat tärkeät sillä hetkellä, eikä suostunut lähtemään ilman niitä vaan alkoi riidellä. Tuossa tilanteessa on tärkeämpää, että lapsi käyttäytyy rauhallisesti eikä pilaa kaikkien muiden päivää riitelemällä. 

Itse en kyllä loukkaantuisi mistään, mitä lapsella on päällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi