Mitat 161cm ja 101kg ja nyt oksensin, koska repsahdin taas.
Monena päivänä kalorit ylittynyt sallitun,yritän laihduttaa. Taas meni yli, niin sorruin oksentamaan syömäni pannarit. En ole tehnyt sitä 10 vuoteen, nyt oli pakko.
MIKSI tämä laihduttaminen on niin vaikeaa? :(
Kommentit (18)
Oletko jouskus saanut apua syömishäiriöösi? Kun olet onnistunut lopettaa.
Tsempit sinne, kuulostaa tosi kurjalta! Laihduttaminen osaa kyllä olla tosi vaikeaa jos ne vanhat tavat ovat tiukasti urautuneet. Tulee herkästi tehtyä ylilyöntejä korjausliikkeissä, jolloin homma menee mönkään ja "tarvitaan" taas jyrkkiä korjausyrityksiä. Äkkiä löytääkin itsensä kaahailemassa syyllisyyden vallassa laidasta laitaan. Toivottavasti löydät jonkun itsellesi luontevan ja tasapainoisen tavan pudottaa painoa, etkä koe enää houkutusta oksentaa. Oletko pohtinut ammattiapua laihdutuksen tueksi?
Raportoi joskus kun päivän kalorit EI ole ylittyneet, tätä vaikerrusta on nähty jo tarpeeksi.
Älä pelkää päiviä jolloin syöt "liikaa", pisemmällä ajanjaksolla keho laihtuu paremmin kun ei ole jatkuvasti "aliravittu" ettei mene säästötilaan.
Ja et kuitenkaan ole loppuikääsi niin kontrollissa etteikö niitä mättöpäiviä tulisi.
Totu niihin, unohda ja jatka seuraavana päivänä taas kevyeämmällä ruokavaliolla.
Kiitos vastauksista.
Nyt olen saanut kolmena päivänä kalorit 1800 - 1900,tässä kolmen viikon aikana. Muuten kalorit voinut olla esim. 2400,mikä on tosi hyvä.
Pari kertaa vaan ollut 3500 kcal. Se on edistystå talveen, jolloin joka päivä nousi 3500 asti,kolmen viikon ajan.
Silloin ei tehnyt mieli oksentaa, koska en tiennyt painoani.
Nyt erehdyin puntarille, niin sain kunnon inspiraation. (joka nyt hukassa)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsempit sinne, kuulostaa tosi kurjalta! Laihduttaminen osaa kyllä olla tosi vaikeaa jos ne vanhat tavat ovat tiukasti urautuneet. Tulee herkästi tehtyä ylilyöntejä korjausliikkeissä, jolloin homma menee mönkään ja "tarvitaan" taas jyrkkiä korjausyrityksiä. Äkkiä löytääkin itsensä kaahailemassa syyllisyyden vallassa laidasta laitaan. Toivottavasti löydät jonkun itsellesi luontevan ja tasapainoisen tavan pudottaa painoa, etkä koe enää houkutusta oksentaa. Oletko pohtinut ammattiapua laihdutuksen tueksi?
On tässä kokeiltu vaikka ja mitä.
En tiedä mistä saa apua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Up
Mä sain joskus terapiasta ja psykiatrilta apua tunnesyömiseen ja bulimiaan, vaikka olin ja olen normaalipainoinen. Lääkitys auttoi paljon eikä bulimia ole palannut vaikka sen lopetinkin. Olen tosi kiitollinen että psykiatri otti mut tosissaan, olin kärsinyt erilaisista syömishäiriöstä ala-asteelta lähtien.
Hae rohkeasti apua.
Minkälaista syömäsi ruoka on? Saatko tarpeeksi vitamiineja, proteiinia ja rasvaa? Ainakin itsellä hiilihydraattipitoinen ruoka vaan ruokkii syömishimoja. Jos huomaan, että olen alkanut syömään liikaa niin vedän tiukemmalle, otan hiilarit vain kasviksista ja syön reilusti rasvaa ja proteiinia, se pitää näläntunnetta tehokkaasti poissa.
mistä ne pannarit ilmesty itsestään ?
Voi ap, tsemppiä ❤ oletko tutustunut painonhallintataloon netissä? Oletko ollut ihan terveyskeskukseen yhteydessä? Tai olisiko sinulla varaa ravitsemusterapeutin tai syömishäiriöpsykologin parille käynnille? Toivottavasti saat tukea! Olen itse n33v 165cm ja 68kg. Kuntosalin löytäminen +30-vuotiaana on mulle ollut iso asia painonhallinnassa ja siksi suosittelen sitä. 🙂
Hae apua hyvä ihminen! En tiedä ikääsi, mutta itse kulutin liikaa aikaa laihduttaen ja lihoen taas kaikki korkojen kera takaisin. Vasta terapiassa tajusin, että lapsuuden rankat kokemukset ja itseinho piti minua näpeissään. Vasta kun LOPETIN laihduttamisen, kävin ravintoterapeutilla ja sain ruokavalion ( ei mikään dieetti!) jota noudattaa, ymmärsin että kohdallani toimii vain elämäntaparemontti. Pienten asioiden muuttaminen, rentous ja itselleen armollinen suhtautuminen, sillä pääsee jo pitkälle. Älä ylianalysoi asioita, vaan päivä kerrallaan. Jaksamista kaikille, jotka painivat näiden asioiden kanssa. Elämä helpottuu kun lopetta laihduttamisen; koko sana pitäisi kieltää..
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä iänikuista sontaa 🤮
Kukaan ei toivottavasti pakota sua lukemaan
Minäkin kannustaisim sinua toistaiseksi heittämään vaa'an varastoon ja keskittymään terveelliseen ruokavalioon, jätä laihdutus toissijaiseksi seikaksi, koska se selkeästi aiheuttaa sulle kovaa ahdistusta.
Sinulle olisi varmaan oikeasti kovasti hyödyksi käydä ravintoterapeutilla joka laatisi sulle ruokavalion, josta saat kaiken tarvitsemasi, pitää nälkää ja ehkäisee repsahduksia.
Harrastatko liikuntaa ollenkaan? En rohkaise siihen laihdutuksen takia, vaan se pitää huolta myös mielenterveydestä ja sinä kuulostat aika masentuneelta.
Asutko yksin vai kumppanin kanssa? Yhdessä asuessa myös kumppanin tuki olisi tärkeää elintapojen muuttamisessa.
Muista suhtautua itseesi ja kehoosi rakkaudella, älä itseinholla. Kun saat mieltäsi tasapainoon ja ruokit kehoani laadukkaalla ravinnolla, niin se laihtuminen tulee sieltä itsekseen ilman yritystä.
Kerrotko esim päivän syömisesi?
Siis tahallaan oksentanut en ole 10 vuoteen, tietysti ollut mahataudissa jne
Ap