Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veripalvelun veritilanne on nyt huono. Kaikki luovuttamaan verta pikimmiten!

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 17:32"]Mulla meni maku luovuttamiseen, kun sain tietää, että veripalvelu myy ilmaiseksi luovutettua verta kalliilla ulkomaille.

[/quote] Pitäisikö mielestäsi verestä maksaa luovuttajille? Ei sitten tule mieleen mitä ongelmia siitä seuraisi? Veren luovutus ei olisikaan enää "kunnia-asia" vaan kaikkein köyhimpien keino tienata. Narkit luovuttaisivat rahanhimossaan ja valehtelisivat kelpoisuutensa. Köyhät olisivat kuin lypsykarjaa. Joku voisi painostaa toista myymään vetansa etc. Hyi hitto, rinnastuisi laittomaan elinkauppasn. Moraalisesti mahdoton vaihtoehto maksaa verestä.

Ja "ilmaisuus" nyt. Tilavuokrat, välineet, hoitajien palkat, kuljetukset, säilöntä. Niihinpä ei rahaa menekään.

Onko tullut mieleen että nykysysteemi saattaa olla ihan näille suomalaisillekin ssiraaloille halvin? Kai nuo muuten keräisivät itse verensä. Mutta ainiin, siihenjän tarvittaidiin lisää henkilökuntaa, tiloja, laitteita etc etc ja rahaa kuluu.

Entä mitäs kun Oulussa olisi tankit täynnä ja Kuopiossa tyhjänä? Niin joo pitäisihän sitä rekisteriäkin ylläpitää ja taata potilaille ympäri maan tasavertainen mahdollisuus saada verituotteita HETI kun on tarve.

Eli oliskohan tollasessa keskitetyssä systeemissä, jossa sairaalat maksavat valmiista verituotteista sen sijaan että itse keräävät ja hallinnoivat joku pointti?

[/quote]

No jos verestä kerran on kova pula, miten helvetissä sitä riittää ulkomaille, sievoisella voitolla myytäväksi? Tai saatuja tuloja epämääräisiin konsulttipalveluihin jaettaviksi? Luovuttakaa vaan lampaat verennekin bisnesmiehille.

Vierailija
22/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän itseni ja monen muun puolesta teitä ihania ihmisiä, jotka luovutatte verta. Minuun on aika monta pussillista tiputettu veriplasmaa ja trombosyyttejä. En olisi pysynyt hengissä ilman niitä. Lisäksi sain myös kantasolut joltakin. Joten nuoret, terveet muistakaa myös ilmottautua kantasolujen luovuttajiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti edellisestä kerrasta liian lyhyt aika

Muuten menisin

Vierailija
24/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:43"]

No jos verestä kerran on kova pula, miten helvetissä sitä riittää ulkomaille, sievoisella voitolla myytäväksi? Tai saatuja tuloja epämääräisiin konsulttipalveluihin jaettaviksi? Luovuttakaa vaan lampaat verennekin bisnesmiehille.

[/quote]

Verituotteet säilyvät vain rajoitetun ajan. Jos niitä ei myytäisi eteenpäin, ne tuhottaisiin eikä niistä hyötyisi kukaan...

Vierailija
25/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan heti syksyllä kun täytän 18!

Vierailija
26/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri lävistyksen joten en voi. Seuraavaksi tatuointi 2kk päästä, joten n. Puolenvuoden päästä vasta voin

Vierailija
27/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:55"]

[/quote]

Verituotteet säilyvät vain rajoitetun ajan. Jos niitä ei myytäisi eteenpäin, ne tuhottaisiin eikä niistä hyötyisi kukaan...

[/quote]

Päätä nyt jo onko sitä verta liian vähän vai pilaantuvaksi asti.

Vierailija
28/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mut 1,5-vuotias pitäis tunkea siksi aikaa johonkin. SPR ei varmaan maksa lapsenvahdin palkkaa tolta ajalta? Olen käynyt ennen paljon ja useaan kertaan olen ollut myös karenssissa ulkomailla asumisen, raskauden ym takia.

Vierailija
29/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse saamapuolella, eli käytän säännöllisesti verenluovuttajien verestä tehtyä valmistetta. Haluaisin sanoa nöyrän kiitokseni kaikille luovuttajille. Teidän ansiostanne lapsillani on äiti tulevaisuudessakin. Kiitos.

Vierailija
30/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä landella käy kerran noin kerran kuukaudessa kiertävä veripalvelu vai mikähän onkaan. Viime kerralla en vielä päässyt, tässä kuussa työvuorot eivät anna periksi joten menee heinäkuulle.

Vierailija
31/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eihän kenenkään meidän tarvitse päättää, vaan voit itsekin tarkistaa veripalvelun etusivun barometrista mikä on tämän hetken tilanne. Tyypillisesti tilanne vielä heikkenee juhannuksena, eli nyt on parempi saada tuo kuntoon ennen jussia. Muuten jollekin juhannusjuhlijalle voi käydä niin, että riittääkin vain plasmaa, vaikka tarvitsisi verta.

Vierailija
32/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mut 1,5-vuotias pitäis tunkea siksi aikaa johonkin. SPR ei varmaan maksa lapsenvahdin palkkaa tolta ajalta? Olen käynyt ennen paljon ja useaan kertaan olen ollut myös karenssissa ulkomailla asumisen, raskauden ym takia.

[/quote]

Ainakin, kun meillä oli SPR:n veriauto, siellä yksi hoitajista/vapaaehtoisista piti ilomielin seuraa meidän pienimmälle sen muutaman hetken, kun itse olin luovuttamassa.

Vierailija
33/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin aikanani useinkin, sain sellaisen pinssinkin. Nyt en enää halua tukea SPR:n toimintaa. Voisin luovuttaa, jos kuvio olisi järjestetty jotenkin toisin, mutta SPR:n bisneksiä en halua tukea. 

Ärsyttävää, kun lähettelevät niitä tekstiviestejä, mokomat verenimijät!

Vierailija
34/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripalvelun vampyyrejä vastaan ei auta edes valkosipuli tai krusifiksi.

Vierailija
35/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joskus jotain veriryhmää/verituotetta jää "yli" ja sen parasta ennen-päivämäärä lähestyy ja tämä ylijäämä myydään pois jottei sitä tarvitse tuhota. 

Vierailija
36/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee haloo siitä, että veripalvelu myy ylijäävää verta eteenpäin :O En kuitenkaan usko, että verta myydään silloin, kun siitä on pulaa. Joskus joidenkin verien kohdalla tilanne on se, että sitä tulee todella paljon, eikä kaikkea ehditä välttämättä käyttää. Eikö silloin ole ihan järkevää myydä sinne, jossa tarvetta on? Todennäköisesti myös me ostamme pula-aikana verta ulkomailta, joten mikä ongelma?

Itse ainakin haluan auttaa omalla verelläni, kun sitä minussa riittää. Saan vielä kevyen ruokailun kaupantekijäiseksi. Enemmän ärsyttää kaikki olemattomaan lompakkoni sisältöön hyökkäävät hyeenat, jotka keräävät rahaa kaikenmaailman koirien pelastamiseksi.

Vierailija
37/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi luovuttaa - vietän liian suuren osan vuodesta EU:n ulkopuolella - minussa voi olla vaikka mitä tauteja.

Vierailija
38/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaisin mielelläni ellei heidän luovutusehtonsa olisi niin älyttömiä.

Vierailija
39/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, avaat vähän?

Vierailija
40/102 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko*