Puolisukua taas änkeämässä kesämökilleen siis minun kotiini! Turha kuvitella, että saatte grilliruokaa ainakaan minulta t. N73
Asun vanhalla maatilalla ja kaikki änkeävät tänne. Osaa tulee tupaan saakka ja osa yöpyy asunto-autoissaan.
Odottavat, että passaan heitä ja tarjoan ruuat.
Grilliruokaa tietenkin odottavat. Tänä vuonna jätän herkkusienet, kyljykset, makkarat, grilliperunat ja erillaiset salaatit ja kastikkeet ostamatta.
En myöskään leivo täytekakkua enkä mitään muutakaan.
Minulle riittää. Saatte mummon muusia ja säilyke nötköttiä!
Juomaksi vettä tai maitoa. Jos muuta haluatte niin tuokaa itse!
Kommentit (32)
Ketä nämä ihmiset ovat? Lapsiasi? Vai jotain tuntemattomia kyläläisiä?
Miksi et sano heille, että tuokaapas sitten mukana: ja listaat mitä. Ja sitten kun tulevat, niin reippaasti kysyt, että kukas osallistuu ruoan tekemiseen, kattaamiseen, tiskaamiseen.
Kummia olette muutenkin, itse tykkään kovasti, että vieraita käy. Keskenään mökillä olisi loppujen lopuksi aika tylsää olla jatkuvasti, vieraat piristävät. Ja meillä kyllä tutut ja sukulaiset tuovat vähän liikaakin ruokaa ja juotavaa mukana, lämmittävät saunan, osallistuvat ruoanlaittoon ja tiskeihin. Ei tarvitse pyytää, päinvastoin minun ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään.
Musta on kiva kun tulee sisaruksia perheineen, on vähän elämää. Tuovat itse omat ruuat ja tekevät, samoin myös siivoavat jälkensä.
Lapsista saa apua ruohonleikkuuseen yms pikkuhommaan, touhuavat mielellään.
älä vaan vieraille kerro, mitä haluat. toivota tervetulleeksi uudestaan ja ihmettele sitten miksi taas tulevat.
Hieno juttu!
Tosin voit puhelimessa antaa ostoslistan, mitä vieraiden tulee tuoda mukanaan. Ennen ruoka-aikaa jaat tehtävät ja siivoukset hoidetaan yhdessä. Jos vieraista tuntuu tämän lisäksi silti olevan vaivaa, laita porukka töihin (ruohonleikkuu, klapitalkoot, kasvimaa jne).
Omat lakanat mukaan!
Oletko siis 73-vuotias?
Lapsiako ja muuta jälkikasvua tulossa? Kai he voisivat jotain itsekin tuoda grilliin, jos pyydät.
Miksi annat puolisukua pitää kotiasi kesämökkinä? Ihme velliperse
Tässä viesti, jonka voit kopioida vieraille:
Heippa ja kiva kun olette tulossa! Minä olen jo enkä enää jaksa järjestää ruokahuoltoa, joten siirränkin vastuun siitä teille nuoremmille. Tehkää ja laittakaa, miten tykkäätte ja parhaaksi näette, minulle käy kaikki ja aion vaan nauttia teidän seurastanne. t. Marjatta-mummo
Ja ongelma selvitetty. Naurettavinta on jos alat marttyyrinä tarjoilemaan jotain nötköttiä, teet vaan itsestäsi pellen ja pilaat itsesi, sekä muiden juhannuksen. Muista se, että jos et itse osaa laittaa omia rajojasi, niin kukaan ei sitä sun puolesta tee.
Mikset sano niille suoraan?
Kirjottelet sen sijaan vauvapalstalle, ajattelitko heidän täältä jotenkin telepaattisesti lukevan sun ajatuksia?
Ehdottaisin ap:ta kasvattamaan selkärangan.
"Minulle riittää. Saatte mummon muusia ja säilyke nötköttiä!
Juomaksi vettä tai maitoa. Jos muuta haluatte niin tuokaa itse!"
Lukevatko he palstaa?
Eikö olisi tehokkaampaa sanoa tämä heille????
Ja vielä se, että et ala edes mitään listaa tai muuta pyörittämään. Siirrät kokonaan vastuun itseltäsi pois, niin saavat muut miettiä listansa.
Minä en itseasiassa ole edes varma keitä nuo ihmiset ovat tai suurinosa heistä. Luultavasti sukua. Muisti on alkanut reistailla.
T. Ap
Heittäisin epämieluisat vieraat ns niska-hanuri -otteella ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tässä viesti, jonka voit kopioida vieraille:
Heippa ja kiva kun olette tulossa! Minä olen jo enkä enää jaksa järjestää ruokahuoltoa, joten siirränkin vastuun siitä teille nuoremmille. Tehkää ja laittakaa, miten tykkäätte ja parhaaksi näette, minulle käy kaikki ja aion vaan nauttia teidän seurastanne. t. Marjatta-mummo
Ja ongelma selvitetty. Naurettavinta on jos alat marttyyrinä tarjoilemaan jotain nötköttiä, teet vaan itsestäsi pellen ja pilaat itsesi, sekä muiden juhannuksen. Muista se, että jos et itse osaa laittaa omia rajojasi, niin kukaan ei sitä sun puolesta tee.
minä olen jo iäkäs piti lukeman
Ihan vieraita kasvoja ovat olleet jo useamman vuoden. En kehtaa alkaa liikaa hätyyttelemään heitä sillä en halua paljastua.
T.ap
Olin itseasiassa unohtanut koko juhannusvierailun, mutta puhelin on viime päivinä pirissyt ja tullut ilmoituksia, että "hei me olemne taas tulossa. Silloin ja silloin"
T.ap
Kun tarkoitan vain, että enhän minä ole edes varma, että ketkä oikein ajan pois!
Yritän vain puhua asoista mahdollisman yleisellä tasolla ilman mitään henkilökohtaisuuksia.
. T.ap
Miksi tarjoaisit edes mummonmuusia ja säilykenötköttiä? Miksi ihmeessä olet aiemmin heitä passannut ja ruuat tarjonnut? Miksi et ole neuvotellut heidän kanssaan, että eivät muut voi sinun kotiasi kesämökkinään pitää?