Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piirre, jota ei halua lasten perivän

Vierailija
09.06.2014 |

Tuntuu vaikealta kirjoittaa tästä aiheesta sen pinnallisuuden takia, mutta teen sen kuitenkin ja onhan tästä joskus aikaisemminkin pari keskustelua tainnut olla. Mutta asiaan. Eli onko teillä itsellänne, tai suvussanne jotain sellaisia ulkonäöllisiä piirteitä joiden ette toivo periytyvän lapsillenne?

Oma pelkoni on, että jos saamme joskus tytön, niin hänestä tulee jättiläinen.. Olen itse 168cm, eli en mikään pitkä, mutten mikään lyhytkään, mutta mieheni on 196cm pitkä kookas jääkiekkoilija. Pelkään, että tyttärestä tulee kuin anoppini eli pitkä, tai lähinnä muutenkin suurikokoinen. Ja tuo pituushan on aika dominoiva geeni.. totta kai rakastaisin lapsiani joka tapauksessa ja varmasti pitäisin kauniinakin (siitä ei meidän suvussa ole ongelmaa), mutta jos jonkun piirteen saisin valita mitä en ainakaan haluaisi periytyvän, niin se on tuo em. piirre. Tai tarkennetaan vielä, että hoikat ja pitkät ihmisethän ovat kauniita, mutta pituus yhdistettynä tanakkaan ruumiinrakenteeseen ei ole kovin viehättävää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aknea en todellakaan lapsilleni haluaisi. se on kuitenkin ollut molemmilla vanhemmillani, minulla ja kaikilla sisaruksillani, joten aika heikolta näyttää :D en myöskään haluaisi lapsistani näin vaaleita (pinnallista, tiedän:D) ja olisihan se mukava jos saisivat paksummat hiukset eivätkä tällaista hiirenhäntää. 

tietenkään nämä piirteet eivät vaikuta mitenkään siihen, kuinka paljon lapsiani rakastaisin, mutta itse olisin kokenut mukavaksi jos en olisi näitä piirteitä saanut.

Vierailija
22/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet ja harvat hiukset, valitettavasti löytyy meiltä molemmilta vanhemmilta. Hyvillä hiuksilla ja kampauksella etenkin pojat pystyy kompensoimaan todella paljon muita ulkonäön puutteita, mut jos niitä hiuksia ei hirveästi ole, niin sille ei voi oikein mitään.

Isän silmäpussit.

Äidin laihuus. Oon saanut lapsesta asti kuulla tästä niin paljon, että toivon tosi kovasti, että lapseni saisi olla sellainen normaalisti lapsenpyöreä josta kasvaa sopusuhtainen aikuinen, eikä tämmöinen rimpula, joka itse olin jo ihan pikkulapsena. Etenkin kun ollaan molemmat aika pitkiä, joten lapsesta luultavasti tulee pitkä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kehdannut sanoa tätä ääneen edes miehelleni, mutta mieheni perheessä on järjettömän isopäisiä ihmisiä. Miehellänikin on vähän isohko, mutta kun näin lapsuudenkuvia hänen siskostaan niin järkytyin siitä pään koosta, miten se on edes mahtunut ulos anopista?!

Omalta puoleltani toivon että hampaat ei periydy. Hyvänkuntoiset ne ovat, mutta rumat. Tosi jotenkin pienet hampaat että jää kauheat raot. Näytän ääliöltä jos hymyilen suu auki. 

Vierailija
24/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono iho. Se on kyllä muutakin kuin vain ulkonäöllinen seikka. Esikoisella ei ainakaan vielä ole mitään atopian merkkejä, sekin on jo tosi hyvä. Akne-asian näkee sitten murrosiässä.

Vierailija
25/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolen suvussa on noita-akkanenä ja isän suvussa taas leveä naama, minä perin molemmat :D eli ihan omasta kokemuksesta en haluaisi että lapsi niitä saisi... Toivon myös että perisi mun suvulta laihuuden ja pituuden, ollaan kaikki aikamoisia hongankolistelijatikkuja. Miehen suvussa taas miltei kaikki aikuiset ylipainoisia ja lyhyitä :s mies oli poikkeus, toivottavasti myös lapsi.

Vierailija
26/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino. Itse olen siltä onneksi välttynyt, mutta molemmat veljeni ja mieheni olivat lapsina pulskia. Vasta pituuskasvun myötä lähti pois.

Vierailija
27/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökorvat. Tota ei toivottavasti tartte perustella

Vierailija
28/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiä luonnetta, huonoa itsetuntoa. Isoja hampaita, jotka vaativat oikomista. Tunnesyömistä.

Vierailija
29/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 17:06"]

Introverttiä luonnetta, huonoa itsetuntoa. Isoja hampaita, jotka vaativat oikomista. Tunnesyömistä.

[/quote]

Vanhemmat voivat vaikuttaa paljon lastensa itsetuntoon. Lasta pitää kohdella hyvin, antaa tunnustusta ja kannustaa. 

Vierailija
30/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 17:06"]

[/quote]

Vanhemmat voivat vaikuttaa paljon lastensa itsetuntoon. Lasta pitää kohdella hyvin, antaa tunnustusta ja kannustaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme