Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piirre, jota ei halua lasten perivän

Vierailija
09.06.2014 |

Tuntuu vaikealta kirjoittaa tästä aiheesta sen pinnallisuuden takia, mutta teen sen kuitenkin ja onhan tästä joskus aikaisemminkin pari keskustelua tainnut olla. Mutta asiaan. Eli onko teillä itsellänne, tai suvussanne jotain sellaisia ulkonäöllisiä piirteitä joiden ette toivo periytyvän lapsillenne?

Oma pelkoni on, että jos saamme joskus tytön, niin hänestä tulee jättiläinen.. Olen itse 168cm, eli en mikään pitkä, mutten mikään lyhytkään, mutta mieheni on 196cm pitkä kookas jääkiekkoilija. Pelkään, että tyttärestä tulee kuin anoppini eli pitkä, tai lähinnä muutenkin suurikokoinen. Ja tuo pituushan on aika dominoiva geeni.. totta kai rakastaisin lapsiani joka tapauksessa ja varmasti pitäisin kauniinakin (siitä ei meidän suvussa ole ongelmaa), mutta jos jonkun piirteen saisin valita mitä en ainakaan haluaisi periytyvän, niin se on tuo em. piirre. Tai tarkennetaan vielä, että hoikat ja pitkät ihmisethän ovat kauniita, mutta pituus yhdistettynä tanakkaan ruumiinrakenteeseen ei ole kovin viehättävää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaat :D

Vierailija
2/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuo pituus niin dominoiva geeni ole. Meillä on vanhemmat 175cm ja 192cm ja me lapset ollaan n. 162cm, 166cm, 169cm ja 176cm. Pisin on veljeni, me muut olemme tyttöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju, mutta sitä tuskin voi välttää jos se on perimässä.

Vierailija
4/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isän isä oli lyhyt ja vanttera ja  tosi karvainen, pelkäsin että jos saan pojan, lapsi olisi pahimmassa tapauksessa kuin kopio hänestä.. Isän roikkuvia korvalehtiä ja isoa pottunokkaa en myöskään toivonut lapselle, ja ei tullut, kaunis tyttö syntyi :) Isänsä suu tosin, vaikka toivoin että sais mun suun (luonnostaan paksut ja kauniit huulet, kauneinta koko kasvoissani )

Vierailija
5/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, huonot hampaat. Mun lyttänä naama. (Tytölle tuli samanlainen.) Isän iso pää. (No sekin on tytöllä). Eihän niitä toivois. Haluisin et omat lapset on superkauniita mutta kylläpä näilläki ei niin näteillä kasvoilla on pärjänny ja luonteella saanu aivan mielettömän komeen miehen!

Vierailija
6/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssäniskasta kärsin itse. Ollaan myös molemmat kuivilla olevia alkoholisteja, jännittää hieman kun lapset tulee siihen ikään että päihteiden kokeilu kiehtoo, vaikka he ovatkin kasvaneet kodissa jossa alkoholia ei nautita.

Vierailija
7/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nuorena kaljuuntuminen, punavihersokeus, taipumus runsaaseen alkoholin käyttöön. Näitä saattaa perimässä olla, joten parasta toivoen.

Vierailija
8/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äiti on about sun mittanen, isä taas lähemmäs 190 cm. Me tyttäret ollaan 164,165 ja 166cm:) eli ei se nyt niin paljon vaikuta vaikka toinen vanhempi on pitkä.

Mutta asiaan, ei nyt sinänsä ole ulkonäöllinen piirre, mutta huono näkö!! Meillä kaikki lapset peri äidiltä sen, ja ala-asteelta asti oon saanut päivittäin pläräillä piilolasien kanssa. Leikkauskin maksaa miljoonia, ainakin tämmöselle opiskelijalle:D ja nojoo ehkä toi on ulkonäöllinen seikka jos laseja joutuu käyttään.

Vierailija
9/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah sori, kyse olikin pelkästään ulkonäöllisistä piirteistä. Vannon etten ole kännissä.

T. 7

Vierailija
10/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meilläkin tuo pituus. Esimerkiksi veljeni oli kivan näköinen ollessaan lyhyt, mutta sitten kun teini-iässä venähti melkein kahteen metriin niin muuttui jotenkin tosi epäsopusuhtaisen näköiseksi. On nimittäin tosi laiha. Lapsenikin vaikuttavat perineen tuon laihuusgeenin, mutta toivottavasti eivät tule yhtä pitkiksi.

Vierailija
11/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:03"]Ah sori, kyse olikin pelkästään ulkonäöllisistä piirteistä. Vannon etten ole kännissä.

T. 7

[/quote]

No voihan tähän muitaki kun ulkonäöllisiä piirteitä laittaa! :) itse asiassa toi riippuvaisuuden periytyminen pelottaa vähän muakin kun oma isä oli alkoholisti ja sehän voi hypätä sukupolven yli, tai ilmaantuu jonain muuna riippuvaisuutena kun taipumus on olemassa..

Vierailija
12/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne. Minä perin isältä ja nyt pelottaa, että lapsi saa sen riesakseen. Isälläni oli toki pahempi kuin minulla, äidilläni taas täydellinen iho. Alkoi siinä 16-vuotiaana ja oli aika paha kunnes aloitin pillerit 20-vuotiaana. Kun lopetin pillerit tuli taas joksikin aikaa, kunnes raskaus korjasi taas tilanteen. Kärsin todella paljon huonosta ihosta nuorena, enkä toivo sitä kellekään.

Toinen on vinot hampaat, miehelläni on todella vinot hampaat, joita ei ole koskaan oiottu. Lapsen hampaan kyllä oikoisin kunnolla.

Vierailija
13/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat, nyt oikomishoidon jälkeen suorat, mutta aina reikuä, vihlontaa, kipua...

Vierailija
14/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin suonikohjut.

Vierailija
15/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tytöt kyllä tulevat yleensä pituuskehityksessä nimenomaan äitiinsä. Johtuu siitä, että menarkia, eli kuukautisten alkaminen, periytyy, ja tyttöjen pituuskasvu yleensä tyssää siihen. Minun äitini suvussa isoäiti ja hänen siskonsa ovat olleet  nuorempina 165 senttisiä. Seuraavassa polvessa on naisten pituuteen tullut 2-3 senttiä lisää, mutta oikeasti, meitä on nyt kolmessa polvessa kaksitoista naista, jotka kaikki ovat pituudeltaan 165-168 senttisiä, vaikka 10-11 -vuotiaaksi asti olimme luokan pisimpiä. Minunkin tyttäreni kasvaa tällä hetkellä uusilla +2  pituuskäyrillä, mutta sukuhistorian tuntien 170 senttiä tuskin paljon ylittyy. Tällä nyt ei ole itselleni oikeasti sen kummemmin väliä kuin että itse 168 senttisenä olen aina löytänyt vaatteita suhteellisen helposti, jo 173-4 senttisille, eli nipin napin mallipituisille ystävilleni tämä on vaikeampaa, koska housujen lahkeet ja hihat jäävät helposti lyhyiksi. 

Vierailija
16/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:19"]

Hampaat, nyt oikomishoidon jälkeen suorat, mutta aina reikuä, vihlontaa, kipua...

[/quote]

Suojaa lapsesi oman suusi bakteereilta! Hammaspeikko tarttuu, ei periydy!

Vierailija
17/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjut ja verenpurkaumat jaloissa. Itsellä niitä jo runsaasti jalat täynnä.

T. Nainen 20v

Vierailija
18/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin sormien ja varpaiden lyhytkasvuisuudesta (brachydactyly eli brakydaktylia), joka on periytyvä ja usein dominoiva geeni. En haluaisi, että periytyy lapsilleni, sillä sen verran olen saanut kuulla kommentteja hassuista peukaloistani etenkin kouluikäisenä. Ja ärsyttää, kun aikuisena ihmisenä kengänkoko on 35 ja kädet niin pienet, että hanskat pitäisi olla lasten koossa. Hauskaa, kun työskentelen tutkimusapulaisena ja työssä täytyy käyttää lateksisia suojakäsineitä. Arvatkaa vaan, onko pieninkin käsinekoko monta senttiä liian pitkä sormista..

Vierailija
19/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki piirteet.

Vierailija
20/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:20"]AP, tytöt kyllä tulevat yleensä pituuskehityksessä nimenomaan äitiinsä. Johtuu siitä, että menarkia, eli kuukautisten alkaminen, periytyy, ja tyttöjen pituuskasvu yleensä tyssää siihen. Minun äitini suvussa isoäiti ja hänen siskonsa ovat olleet  nuorempina 165 senttisiä. Seuraavassa polvessa on naisten pituuteen tullut 2-3 senttiä lisää, mutta oikeasti, meitä on nyt kolmessa polvessa kaksitoista naista, jotka kaikki ovat pituudeltaan 165-168 senttisiä, vaikka 10-11 -vuotiaaksi asti olimme luokan pisimpiä. Minunkin tyttäreni kasvaa tällä hetkellä uusilla +2  pituuskäyrillä, mutta sukuhistorian tuntien 170 senttiä tuskin paljon ylittyy. Tällä nyt ei ole itselleni oikeasti sen kummemmin väliä kuin että itse 168 senttisenä olen aina löytänyt vaatteita suhteellisen helposti, jo 173-4 senttisille, eli nipin napin mallipituisille ystävilleni tämä on vaikeampaa, koska housujen lahkeet ja hihat jäävät helposti lyhyiksi. 

[/quote]

Okei, aika järkeen käyvän kuuloista. Ja lohdullista :)

T: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme