Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona vei ystävät :(

Vierailija
18.06.2021 |

Tuntuu, että viime aikoina kaikki ystäväni ovat pikkuhiljaa kaikonneet. Otin korona-ajan tosissani, koska kuulun riskiryhmään. Kävin töissä, mutta muuten en sitten tavannut ketään ystävistäni kuin ulkosalla. Näimme sillon tällöin lasten kanssa puistossa ja joskus kävimme lenkillä. Tiedän kuitenkin, että ystäväni tapasivat toisiaan sisätiloissa ihan kuin ennenkin. Kävivät myös lasten kanssa uimahallissa ja Hoplopissa. Aluksi kysyivät minuakin mukaan, mutta kieltäydyttyäni, eivät enää kysyneet. Pikkuhiljaa eivät enää kysyneet minua puistoonkaan. Lapseni ovat olleet melko yksinäisiä ja toivoinkin, että koronan hellitettyä tilanne normalisoituisi. Näin ei kuitenkaan käynyt.

Minua ei enää kutsuta mukaan rannoille tai puistoihin. Kerroin, että olen nyt saanut kaksi rokotetta ja voin nähdä toisia jopa sisälläkin. Viime viikolla huomasin, että ystäväni olivat käyneet yhdessä syömässä, mutta minua ei kutsuttu.

Onko muillekin tapahtunut näin? Nyt jo kaduttaa, että suhtauduin koronaan niin tiukasti. Kuitenkin sairastan sellaista sairautta, että korona olisi ollut kohdallani luultavasti todella vaikea. Mitä voin tehdä? Oloni on todella surullinen.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ikävältä. Joskus noin voi sattua. Jos ei vietetä aikaa yhdessä, etääntyy väistämättä. Sitten on taas niitä tosi ystäviä, jotka säilyvät rinnalla koko elämän ajan. Ovatko ystävät ns. äitikavereita, eli lasten kautta olette tutustuneet?

Vierailija
2/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joukkonäkemisen sijaan jotain yksittäistä kaveria näkemiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota yhdelle kaverille, että menette tiettynä päivänä klo se-jase sinne-ja-sinne. Ei mitään epämääräistä vihjausta, että kutsukaa mut mukaan. Kutsu itse täsmällisesti. Onnistuu kyllä. Siitä se lähtee.

Vierailija
4/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hylkäsivät sinut, niin tuskin olivat aitoja ja oikeita ystäviä alunperinkään.

Vierailija
5/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten elämässä liki 1,5 vuotta on pitkä aika. Ei leikit enää jatkukaan siitä mihin ne jäi.

Vierailija
6/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella ikävältä. Joskus noin voi sattua. Jos ei vietetä aikaa yhdessä, etääntyy väistämättä. Sitten on taas niitä tosi ystäviä, jotka säilyvät rinnalla koko elämän ajan. Ovatko ystävät ns. äitikavereita, eli lasten kautta olette tutustuneet?

Ovat äitikavereita, mutta olemme tunteneet lähes kymmenen vuotta.

Vierailija
7/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten elämässä liki 1,5 vuotta on pitkä aika. Ei leikit enää jatkukaan siitä mihin ne jäi.

Tämä on kyllä totta ja tiedostan sen. Lapset ovat kyllä nähneet toisiaan viime syksyyn asti ulkona. Sen jälkeen tämä käänne tapahtui. Ap

Vierailija
8/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota yhdelle kaverille, että menette tiettynä päivänä klo se-jase sinne-ja-sinne. Ei mitään epämääräistä vihjausta, että kutsukaa mut mukaan. Kutsu itse täsmällisesti. Onnistuu kyllä. Siitä se lähtee.

Kiitos vinkistä! Näin teen! Ap

Vierailija
9/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit töissä, mutta kättäydyit pois ystävien seurasta?

Oletko kutsunut itse heitä ja järjestänyt jotain kivaa? Kokeile. Kannattaa myös pahoitella tuota etääntymistäsi.

Vierailija
10/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiittämätön. Olisit onnellinen, että olet vielä elossa tällaisen maailmanlaajuisen katastrofin jäljiltä. Moni ei ole edes saanut ensimmäistä rokotetta, mutta sinä olet saanut jo kummatkin annokset. Ole kiitollinen siitä. Loppuelämäsi voit käyttää uusien ystävien hankkimiseen. Mieti niitä satojamiljoonia, jotka ovat menettäneet henkensä tai vammautuneet loppuiäkseen tämän pandemian takia. Lapsillekin voisit vähän opettaa nöyryyttä. Typerää valittaa yksinäisyydestä, kun pelissä on ihmishenkiä.

Vierailija
11/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kutsunut itse heitä ja järjestänyt jotain kivaa? Kokeile. Kannattaa myös pahoitella tuota etääntymistäsi.

Kyllä kävin töissä, koska hoitajana en voi tehdä etätöitä. Miksi minun pitäisi pahoitella etääntymistäni? Yritin kuitenkin järjestää tapaamisia puistossa ja muutenkin ulkosalla. Ystäväni olivat niitä, jotka mieluummin kokoontuivat sisäpaikoissa.

Vierailija
12/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekee tehtävänsä. Minäkin näin alussa ystäviäni vain ulkona, mutta viime syksynä aloin tapaamaan sisätiloissa, en vaan enää kestänyt ilman seuraa. Olen myös satunnaisesti vienyt lastani uimahalliin yms. Ei kukaan jaksa ikuisesti vain ulkona tavata.

Vierailija
13/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kävin töissä, koska hoitajana en voi tehdä etätöitä. Miksi minun pitäisi pahoitella etääntymistäni? Yritin kuitenkin järjestää tapaamisia puistossa ja muutenkin ulkosalla. Ystäväni olivat niitä, jotka mieluummin kokoontuivat sisäpaikoissa.

Ja sinä jättäydyit pois. Kyllä sinä itse olet tässä se avaintekijä.

Vierailija
14/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama tilanne. En uskaltanut päästää lastani ystäväni lapsen synttäreille viime talvena. Kaupungissa oli silloin todella paljon koronaa. Kuulin, kuinka minusta oli puhuttu pahaa ja haukuttu hysteeriseksi noilla synttäreillä. Sen jälkeen myös yhteydenpito vähentynyt. Korona on kyllä tuonut paljon pahaa mukanaan. Halaus sinulle ap! Toivottavasti sinulla on muitakin ystäviä kuin äitikaverit.

Vierailija
15/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on aikaa hankkia uusia ystäviä

Vierailija
16/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota tapaamista ihan rohkeasti ja suostu siihen mitä muut ehdottavat. Ja mikä tärkeintä: älä puhu ollenkaan koronasta tapaamista sovittaessa äläkä sitten kuin näette. Monella on mennyt hermot koronasta jatkuvasti jauhaviin ja muita sormella syytteleviin kavereihin (tiedän kokemuksesta – mutta en toki sano että itse olisit tuolla tavalla välttämättä käyttäytynyt). Eli yritä jättää se aihe pois puheenaiheista.

Vierailija
17/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä jättäydyit pois. Kyllä sinä itse olet tässä se avaintekijä.

Kuulun riskiryhmään. Muuten en olisi jättäytynyt. Ap

Vierailija
18/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä joka koronan varjolla ei halua tavata minua. Ei, vaikka on saanut jo molemmat rokotteet ja minäkin sen ensimmäisen, ei edes maskin kanssa ulkona. Perustelee ettei uskalla ja pelkää kuolemaa. No, näin hänet sattumalta kaupungilla yksi päivä, ilman maskia... Oli kylläkin ulkona mutta keskellä ihmisvilinää. Mulla alkaa usko loppua ihmisiin, hän oli mun ainoa jäljellä oleva kaveri. Kuka tämmöistä aspergeria edes jaksaakaan... 😔

Vierailija
19/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika jos antoi hysterialle vallan.

Vierailija
20/70 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahysteerikoilla ei ole oikeita ystäviä.