Haluaisin pistää pystyyn oikein vanhan ajan nakkikioskin
Siellä myytäisiin niiden höyrynakkien lisäksi kunnon lihapiirakoita. Siellä ei lämmitettäisi mitään mikrossa.
Hampurilaisia, nakkisämpylöitä (ei ole hodari), grillimakkaroita, porilaisia, makkaraperunoita, lihapullia+muusia ym. perinteisiä herkkuja. Kaikilla mausteilla! Saattaisin paistella lettujakin.
Se olisi ehkä tällainen kuin oli Grilli 21 Jyväskylässä. 💚
Kommentit (264)
klabendo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylällä on tälläinen grilli ja hyvin menestyy. Aina kun käyn illalla yksin syömässä käyn siinä. Lapset ei tykkää mut mä käyn. Joka kerta jonoa. Tämä sijaitsee pääkaupunkiseudulla.
ootko kattonu ikinä mikä sen liikevaihto on ?
harvemmin asiat on niinkuin ne näyttävät olevan
En tiedä mut ollut siinä jo yli 30 vuotta
Vanhan ajan nakkikioski on ihana ajatus.
Kun listalla on hodari, kokolihahamppari lisukkeilla ja makkaraperunat, kyllä pärjäät.
Kun vielä laitat puljusi pystyyn lähelle jotain yökerhoa niin ihan sama mitä myyt, kunhan siinä on suolaa ja rasvaa :) Ja olet valmis tekemään yötyötä.
klabendo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään täytyy kyllä olla valikoimassa gluteeniton ja kasvisvaihtoehto, ainakin isommissa kaupungeissa. Mutta hieno unelma, joka on toteutettavissa.
Eipä täydy. Kyllä yrittäjä voi valita toimialansa. Eihän kenkäkaupoistakaan saa pikkareita tai mehukattia.
erikoisruuilla tienaa enempi jos löytyy erikoisruoka-vaihtoehdot niitä kaipaaville.
maailma on vaan muuttunut. Sääli ettei kaikki ymmärrä ajan kulumista mikä onkin
yksi vaikeammin ymmärrettävä asia
Kyllä sen yrittäjä oppii aika pian käytännössä mitä missäkin kysytään ja mikä ei mene kaupaksi.
Oikein hyvä idea! Tiedät varmaan kaikki terveysviranomaisten jne virkamiesten kiellot ja säännöt.
Mistä aiot ostaa kioskisi, miten olen aikoinut laittaa höyrykattilan, levylieden, ja kylmäsäilöt. Paljonko maksaa yleensä koko nakkikioskin ylläpito vaikka et möisi mitään? Mihin johdat rasvat ja vedet? Ja missä käyt pissillä työvuoronaikana? Missä säilytät elintarvikkeet, maidot, öljyt, mausteet ja vanhaksi menneet paistoöljyt. Miten monta tuntia pystyt olemaan kioskissasi töissä, että saat maksettua kioskin kaikki kulut sekä asuntosi vuokran jne
Mistä saat halvimmalla tuotteet?
OLen ilman muuta puolellasi.
Vielä kun se nakkikioski olisi sellainen funkkistyylinen millaisia kioskeja oli suomessa 20-30-luvuiilla ja vielä 50-60-luvuillakin ja muutenkin olisi perinnehenkinen yleiseltä tyyliltään niin kylläpäs houkuttelisi asioimaan!
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun se nakkikioski olisi sellainen funkkistyylinen millaisia kioskeja oli suomessa 20-30-luvuiilla ja vielä 50-60-luvuillakin ja muutenkin olisi perinnehenkinen yleiseltä tyyliltään niin kylläpäs houkuttelisi asioimaan!
Hyvin vaikea on sovittaa nykysäännösten mukaisia varusteita vanhaan suojeltuun funkiskioskiin.
Olen keliaakikko ja mulle kelpaisi hyvin tuommoiselta grilliltä makkaraperunat mausteilla :) .
Tsemppiä ja rohkeutta! Takaan että menestystä tulee mikäli teet asiat hyvin koska tälläisiä kunnon vanhoja grillejä ei kauheasti enää ole.
Muista että monille kastikkeet (majoneesit) on maistuvuuden perusta. Tee ne maukkaiksi. Ei mitään pelkkää ketsuppi,sinappi kurkkusalaattia siis, sellaisia saa jokainen tehtyä kotonakin. Vaikka lapset usein haluaakin vain pelkän ketsupin.
Toinen tärkeä tekijä on sijainti. Ei tarvitse olla kaupungin vilkkain paikka, mutta ei saa olla liian syrjässäkään.
Tampesteris on kuulemma Nakki Fakiiri, tuttu Reinskin ja Jompan striimeist.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea on sovittaa nykysäännösten mukaisia varusteita vanhaan suojeltuun funkiskioskiin.
Mutta jos tekisikin nykysäännösten mukaisesta kioskista funkkistyylisen?
Joo, tiedän ei saa tehdä koska kaavat ja tulevaisuudessa tulee vastaan "kulttuurinen omiminen" koska aito funkkiskioski loukkaantuu. Tämä tosin vasta sitten kun tulee mahdolliseksi määritellä oma sukupuolensa höyrykeittimeksi ja mennä naimisiin rasvakeittimen kanssa.
Ole kuin englantilainen, uppopaistettuja marspatukoita ketsupin kera.
Nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Ole kuin englantilainen, uppopaistettuja marspatukoita ketsupin kera.
Nam nam.
Uuh samperi tää ois konn
Ja ruokajuomaks raikas viina ui jummijammmi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paluu entiseen olisi raikas tuulahdus nykyiseen kebabkulttuuriin. Mikäli olet tosissasi niin onnea matkaan.
Olen minä tosissani. Olen miettinyt tätä jo kauan.
ap
Mistä mahdat saada sellaisia hyviä nakkeja kuin ennen nakkikioskilta sai? Ja lihapiirakoita. Olivat muuten hyviä.
Tampereella kävimme snagarilla, mutta myyjänä olikin arabimies 😵
Jäi ostamatta..
Menussakin luki kana muna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette lannista minua. On paljon sitäkin ikäluokkaa, jotka kaiholla muistelee nakkikioskeja.
ap
kyllä, nimenomaan muistelee mutta eivät enää käytä vaikka niitä olisi
Ja mistäs gallupissa tiedon sait. Käyppä katsomassa oikeiden grillien jonoja ja asiaksmäärää.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella kävimme snagarilla, mutta myyjänä olikin arabimies 😵
Jäi ostamatta..
Menussakin luki kana muna.
Kuopiossa on Teatteri grilli, jonka ovessa on joskus lappu "Vapa päivä" :D eli taitaa olla kiinni silloin. Sama paikka myy päivittäin pizzaa tyyliin 3,9e hintaan ja sijaitsee vielä poliisilaitoksen edessä.
Lihapiirakan kuuluu olla höyrytetty!
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä idea! Tiedät varmaan kaikki terveysviranomaisten jne virkamiesten kiellot ja säännöt.
Mistä aiot ostaa kioskisi, miten olen aikoinut laittaa höyrykattilan, levylieden, ja kylmäsäilöt. Paljonko maksaa yleensä koko nakkikioskin ylläpito vaikka et möisi mitään? Mihin johdat rasvat ja vedet? Ja missä käyt pissillä työvuoronaikana? Missä säilytät elintarvikkeet, maidot, öljyt, mausteet ja vanhaksi menneet paistoöljyt. Miten monta tuntia pystyt olemaan kioskissasi töissä, että saat maksettua kioskin kaikki kulut sekä asuntosi vuokran jne
Mistä saat halvimmalla tuotteet?
OLen ilman muuta puolellasi.
Nuo olikin uusia ja yllättäviä juttuja yrittäjäksi aikovalle. Mutta älä ainakaan raaka aineita osta sieltä mistä saat halvimmalla. Vaan mistä saat laadukkaimmat kohtuu hintaan. Kerran myyt jotakin Lidlin kakkaa niin selvähän se. Ei paljon kassa kolise.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan ajan nakkikioski on ihana ajatus.
Kun listalla on hodari, kokolihahamppari lisukkeilla ja makkaraperunat, kyllä pärjäät.
Kun vielä laitat puljusi pystyyn lähelle jotain yökerhoa niin ihan sama mitä myyt, kunhan siinä on suolaa ja rasvaa :) Ja olet valmis tekemään yötyötä.
Vanhan kansan snagarimättö on hyvää kun on sellainen paikka jossa edes yritetään tehdä asiat oikein ja hyvistä tarpeista. Mutta ei se enää ole halpaa... Meidän kylällä on onneksi sellainen paikka.
70-luvulla ja vielä 80-luvun alkupuolella nakkikioiskeista sai tosi herkullisia lihapiirakoita ja ryynimakkaroita höyrytettyinä, nam nam, enää ei sellasia saa mistään.