Mikä on sellainen lomapaikka, johon menet mielelläsi uudemmankin kerran?
Vastapainoksi tuolle "Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan" -ketjulle
Kommentit (326)
Naples, Fort Myers ja Sarasota akseli Foridassa.
Muutaman kerran Thaimaassa tullut käytyä, se siis vastaukseni. Alkuun puolustelin ”Onhan se vähän sellainen, tuollainen, tämmönen ja nähty jne, mutta...”. Nyt kehtaan jo sanoa että jos lomasta isolla ällällä puhutaan niin ihan kingi kohde. Suomalaisittain riittävän erilainen luonto, ilmasto ja ruoka, toisaalta saavutettavuus ja mukavuudet ovat erittäin hyvällä tasolla, toisin sanottuna eksotiikka ja infra ovat täydellisessä kulminaatiopisteessä jos tarkoitus on vaan nauttia ilman turhia stressitekijöitä. Seikkailukohteet ja ekstremereissut on sitten ihan eri juttu.
Italiaan ja Brasiliaan. Aivan loistavia paikkoja molemmat!
Lontoo, Pietari, Turkin etelärannikon saaristo veneellä.
Havaiji, tosin sinne matkustaminen on sen verran kallista, että useinkaan ei tule käytyä
Lontoo
New York
Istanbul
Venäjä
Turku
Como
Garda
Amsterdam
Skagen
Irlanti (koko saari, mieluummin länsirannikolle, Sligoon, Donegaliin ja Pohjois-Irlantiin)
Tukholma
Tallinna
Rooma
NY
Berliini
Baijer
Pariisi
Kroatia
Colmar
Kreikka (saaret)
Voi luoja kun pääsis johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Provence toujours!
Oui oui (en ole ikinä käynyt, olen aina säästänyt sitä myöhemmäksi) olen katsellut muiden videoita ja voi luoja sitä kukkaloistoa🍒🏵🌸💐🌻🌼🌷⚘🌿🌺
Heti kun korona ⬇️niin meitsi lähtee Provenceen.
Kreeta - koen jotenkin sen saaren kodikkaaksi.
Portugali ja siellä ainakin Lissabon! Tosi ihana paikka, suosittelen lämpimästi. Ihanaa ruokaa, nähtävää, kaupunkia ja merta, upeita rakennuksia. Joskus menen uudestaan vielä.
Jalta upee paikka 80 luvulla ja varmaan on vieläkin.
Gardajärvelle. Siinä vaan on sitä jotain. Maisemia, ruokaa, historiaa.
Japani, erityisesti Okinawan saaret
New York
Lontoo
Hollanti
Etelä-Afrikka
Norjan tuntureille ja vuonoille. Olen käynyt siellä 80-luvulta saakka, enkä ole vieläkään kyllästynyt.
Caprille, hotelli Cesar Augustus ja Anacapri Fa Musica-viikon aikana.
Rovos Rail-reitti Kapkaupungista alkaen, tällä kertaa voisi tehdä jopa sen 2-viikkoisen golf-matkan. Viimeksi menimme vain Zimbabween.
Sydneyhyn. Rotorualle. Machu Picchulle.
Itse asiassa melkein mihin vaan. Ehkä kujitenkin Andien vuoristossa jättäisin ne korkeimmat paikat väliin, yöpyminen 5 km korkeudella oli vähän liikaa,
Kreikan saaret: Naxos, Samos, Kalymnos, Karpathos, Leros.. jokaiseen noista voisin mennä aina vaan uudestaan!
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran Thaimaassa tullut käytyä, se siis vastaukseni. Alkuun puolustelin ”Onhan se vähän sellainen, tuollainen, tämmönen ja nähty jne, mutta...”. Nyt kehtaan jo sanoa että jos lomasta isolla ällällä puhutaan niin ihan kingi kohde. Suomalaisittain riittävän erilainen luonto, ilmasto ja ruoka, toisaalta saavutettavuus ja mukavuudet ovat erittäin hyvällä tasolla, toisin sanottuna eksotiikka ja infra ovat täydellisessä kulminaatiopisteessä jos tarkoitus on vaan nauttia ilman turhia stressitekijöitä. Seikkailukohteet ja ekstremereissut on sitten ihan eri juttu.
Tämä!
Voi luoja, itse kävin tuolla kerran ja ei ikinä enään.
Orjatyövoimalla rakennettu jukujukumaa länsimaisille mukumukaturisteille.