Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit: toimittakaa ne lupaamanne reseptit apteekkiin

unohtuiko jotain?
18.06.2021 |

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun lääkäri on luvannut toimittaa reseptin apteekkiin.
"Siellä on lääke saatavissa 15 minuutin kuluttua", sitten ei olekaan, kun menee hakemaan lääkettä.
Tämä on ikävää etenkin ihmiselle, joka asuu kaukana apteekista. Pitää soitella reseptin perään ja taas odotella.
Miten esim. vanhojen ihmisten kohdalla, jotka eivät saa ensi hakemalla lääkettä? Ajattelevatko, että ei sitä sitten varmaan tarvitakaan, että lääkäri on muuttanut mielensä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He laittavat ne reseptikeskukseen, eivät apteekkiin, mutta muuten aloitus on täysin totta ja olen samaa mieltä. Julkisella terveydenhoidolla pitäisi olla korvausvastuu tuollaisessa tilanteessa, jos asiasta aiheutuu asiakkaalle kuluja. Nyt lääkärien on ”liian helppoa” unohtaa ja olla huolimattomia, koska siitä ei seuraa heille yhtään mitään. Enkä siis kaipaa mitään rangaistuksia kellekään, vaan sitä, että asiakkaalle korvataan, jos vastaanotolla päätettyälääkettä ei pistetä reseptikeskukseen saman tien.

Usein siis ilmeisesti syynä 15 viiveelle on se, että lääkärillä ei ole oikeanlaista konetta vastaanottotilassa jotta hän voisi kirjoittaa reseptin heti ja sitten se kiireessä unohtuukin.

Inhimillistä, mutta ei ole oikein, että asiakkaat kärsivät tästä. Apteekki sitten soittelee perään, kiukuttaa se meitäkin kun ruuhkaisissa apteekeissa tähän kuluu jokaisen aikaa. Itseltäni se ei ole pois, mutta asiakkailta on.

Vierailija
2/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niillä lääkäreillä Apotti käytössä? Ihan susi ohjelma kun itsellä on myös tullut turhia reissuja apteekkiin ja aina on ollut syynä että lääkäri oli kyllä laittanut sen reseptin mutta Apotti ei ollut hyväksynyt sitä.

Itsekin Apottia käyttäneenä ymmärrän lääkäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tilanteita on useita kuukaudessa, jos se määrä kerrotaan Suomen kaikilla farmaseuteilla, eli jokaisella on näitä tilanteita asiakkaan kanssa useampi kuukaudessa, niin montako se on kaiken kaikkiaan?

Vierailija
4/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia palautteesta. Hyvä, että löysitte kanavan tuoda huolenne lipsahduksista ja niiden tuottamista harmillisista tilanteista tietoomme. Välitämme informaation eteenpäin ja uskomme, että tilanne korjaantuu hetimiten. 

Vierailija
5/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessani kävi niin, että en saanut antibioottireseptiä apteekkiin. Farmaseutti soitti ja odottelin sitten vartin ja sain lääkkeen.

Toisella kerralla apteekin ihminen ei ryhtynyt soittelemaan, vaan sanoi, että lääke tulee varmaan myöhemmin, kun odottelee. Jouduin niine hyvineni lähtemään kotiin, koska minulla ei ollut terveyskeskuksen numeroakaan. Kotona etsin numeroa netistä, mutta oli vain numerot kiireelliselle hoidolle ja ajanvaraukselle (jossa on takaisinsoittojärjestelmä). Mielestäni asiani ei koskenut kumpaakaan. Soitin kuitenkin tuohon kiireellisen hoidon numeroon, josta sain moitteita. Kun selitin, että minulla ei ole tietoa, mihin voin soittaa, ei hoitajakaan numeroa antanut, mutta lupasi kuitenkin hoitaa reseptiasian, kuten tekikin. 

Sitten taas uudestaan apteekkiin lähtö. 

Tämä on todella kiukuttavaa touhua, etenkin jos on hyvin sairas ja haluaisi päästä lepäämään. 

Vierailija
6/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu yksityiselläkin puolella. Maksoin ison rahan yksityiselle lähinnä saadakseni tarvitsemani tuikitavallisen reseptin joka luvattiinkin. Nyt on kulunut puoli vuotta ja lukemattomista puheluista huolimatta olen edelleen vailla tarvitsemaani lääkettä.

Tämä maa on mennyt siihen suuntaan ettei kukaan ole vastuussa mistään, ainoa mikä edelleen rehottaa entistä villimmin ovat rahastus ja hyödyntavoittelu.

Vierailija
7/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia palautteesta. Hyvä, että löysitte kanavan tuoda huolenne lipsahduksista ja niiden tuottamista harmillisista tilanteista tietoomme. Välitämme informaation eteenpäin ja uskomme, että tilanne korjaantuu hetimiten. 

Ja mikähän taho tämän kirjoitti?

Vierailija
8/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista aina kannasta ennen apteekkiin lähtöä, nyt korona aikana on ollut todella pulaa lääkäreistä ja asiakkaita ruuhkaksi asti, mikä vaikuttaa siihen että asioita unohtuu entistä enemmän.

Vierailija
9/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Suomessa voi olla varma, että ironia toimii aina.

Vierailija
10/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen harvan kerran kun oon tarvinnut reseptillä niin ajoissa on ollut . Viimeksi 2019.

Vierailija
11/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista aina kannasta ennen apteekkiin lähtöä, nyt korona aikana on ollut todella pulaa lääkäreistä ja asiakkaita ruuhkaksi asti, mikä vaikuttaa siihen että asioita unohtuu entistä enemmän.

Minulle väitettiin yksityiseltä että resepti on voitu soittaa apteekkiin vaikkei se näkyisi Kannassa, että täytyy vain jatkaa apteekista kyselyä vaikka kerran päivässä. Kun kerroin tämän apteekissa, siellä sanottiin että ohje on väärä.

Apteekissa sentään palvelu on tuntunut hyvältä, tosin piti vaihtaa apteekkia ennen kuin löytyi hyvä.

Vierailija
12/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle väitettiin yksityiseltä että resepti on voitu soittaa apteekkiin vaikkei se näkyisi Kannassa, että täytyy vain jatkaa apteekista kyselyä vaikka kerran päivässä. Kun kerroin tämän apteekissa, siellä sanottiin että ohje on väärä.

Apteekissa sentään palvelu on tuntunut hyvältä, tosin piti vaihtaa apteekkia ennen kuin löytyi hyvä.

Tuollaisia vanhanaikaisia puhelinreseptejä en itse ole enää kohdannut kun eläinlääkärillä. Apteekkiin voi myös soittaa niin ei tarvitse turhaa reissua sinne tehdä...

Vierailija
13/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai on todettava että sekin ohje oli ironiaa. Asiakaspalvelu on korvattu ironialla. Mistä se kertoo?

Vierailija
14/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia vanhanaikaisia puhelinreseptejä en itse ole enää kohdannut kun eläinlääkärillä. Apteekkiin voi myös soittaa niin ei tarvitse turhaa reissua sinne tehdä...

Voisi soittaa juu, harmi vain ettei siellä ehditä vastata puhelimeen. Yksi apteekin henkilö soitti minulle lopulta työpäivänsä jo päätyttyä asiasta jota olin asiakkaana tiedustellut.

Vierailija
15/24 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on kiinni noista tietojärjestelmistä. Kun lukee alan lehtiä, niin kuulostaa, että hullummaksi menee, ainakin Apottia kritisoivat paljon. Ei käy kateeksi, jossain oli juttua nuorista lääkäreistä, jotka on todella kuormittuneita tän kaiken keskellä. Varmaan muutkin, mutta tuleehan se kaiken pelastava sote. Niinpä.

Itse olin lekurissa, kun ilmeisesti systeemit kaatuili. Lekuri juoksi huoneesta ulos ja takaisin ja toisen kerran sama. Ei sanonut mitään, naama oli punainen ja pinna tiukalla. Ymmärsin, kun hain lääkkeen ja siinä oli toisen lekuri nimi, oli siis joutunut juoksemaan kollegan koneelle. Jos tuota joutuu tekemään usein, niin kyllä vie niin turhaan työaikaa. Turhaa stressiä.

Vierailija
16/24 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän läppäriä, koska en tahdo nähdä puhelimesta pientä tekstiä. 

Kun kävin lääkärissä ja asun sivummalla keskustasta, toki menin samalla reissulla apteekkiin, koska lääkäri lupasi, että lääke on saatavissa. Ei ollut. Joten piti sitten ajaa kotiin apteekilta ja laittaa läppäri tulille ja katsoa kannasta, mutta eihän siellä mitään ollut. Ilman soittoa en olisi saanut lääkettä koskaan. 

Eikö olisi yksinkertaisempaa, että lääkäri hoitaisi asian loppuun asti, eikä jättäisi kesken, vaikka on kuinka ruuhkaa. 

Vierailija
17/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen homma toimi paljon paremmin. Sen kun vietiin apteekkiin resepti mennessä. 

Vierailija
18/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh,etkö tajua vitsiä?

Vierailija
19/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin aina sen paperitulosteen lääkemääräyksestä juurikin tämän lääkäreiden hajamielisyyden vuoksi.

Vierailija
20/24 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta, että lääkärit lupaavat tehdä jotain mutta unohtavat tai sitten on joku muu ylitsepääsemätön ongelma. Unohtavat säännöllisesti myös tehdä sovitut laboratoriolähetteet. Nihkeää mennä aamulla labraan ja jonottaa siellä yli tunti, sitten kun vuoro koittaa huomataankin ettei mitään lähetettä ole olemassakaan... Vituttaa vielä enemmän jos on etukäteen sumplinut työjuttuja uusiksi kun siellä labrassa tosiaan pitää aamulla käydä.

Apotti ja sen "kätevyys" tässä jo mainittiinkin. Sen avulla mm. erikoissairaanhoidon tutkimustulokset eivät näy terveyskeskuslääkärille ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme