Rintaliivien koot ja kaupat, help!
Kokoni on 70G. Haluaisin jotain topatumpaa liiviä, mutta esimerkiksi Cubuksella ei tuossa koossa ole. Olikohan push upit D-kuppiin asti, niin mietinkin voiko mullekin mennä D-kuppi isommalla leveydellä vai miten ihmeessä nuo koot toimii liiveissä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo sun oikea rintaliivikoko vai Change-liikkeen keksimä koko? Jos toi on sun koko Change-liiveissä, löydät ihan helposti sopivat normimarketista. Jos tuo on ihan mittanauhalla taulukosta katsottu koko, niin suosittelen erikoisliikkeitä.
Esim. mun koko Changen taulukon mukaan on 65F. Oikean kokotaulukon mukaan se on 70C. Kaupassa sovittamalla olen todennut 70C ja 70D olevan parhaita.
Voisin siis kuvitella Change 70G olevan jotain 75D luokkaa normikoossa.
Olisikohan changella käytössä joku englantilaistyyppinen kokosysteemi, jossa rinnanalusmitan ja -päällysmitan erotus menee 1 tuuma = 1 kuppikoko. Eli jos mittojen välinen erotus on 1 tuuma (2,5cm) on kuppikoko A. 2 tuumaa = B-kuppi jne. Neljän tuuman eli noin kymmenen sentin mittaerotuksella on D-kuppi. Euromitoituksessa mitä suomessa käytetään, tuo kymmenen sentin erotus on vasta AA-kuppi.
En kylläkään ole tällä euromitoituksella mitä täällä pääosin kaupat käyttävät, itselleni ikinä löytänyt sopivia liivejä, en tajua miten muutkaan. Sen mukaan jos mittaan itseni saan tulokseksi liian pienen kuppikoon liian väljällä ympäryksellä.
En tajuu?
Minulle ei ainakaan liivi istu jos yritän isommalla ympäryksellä, ei tue mitään ja on huono päällä. Etsi kunnon liiviliikkeistä tai just tuolta lumingeriesta.
Ottakaa huomioon, että rintoja on niin eri mallisia. Joillakin kaukana toisistaan. Joillakin aivan lähekkäin. Rinnakkaiskoot sopii joillekin, ei kaikille.
Minä kyllä löysin cubukselta 65G kokoa. Luulisi siis 70G myös olevan. Ja vähän topatut on. Mistään muualta en sitten olekaan löytänyt. Oikea ympärys olisi minulla 60, mutta niitä ei juuri ole edes liiviliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että rintoja on niin eri mallisia. Joillakin kaukana toisistaan. Joillakin aivan lähekkäin. Rinnakkaiskoot sopii joillekin, ei kaikille.
Ei tuossa ole kysymys niinkään koosta, vaan mallista. Rinnakkaiskoko voi istua ihan hyvin jos malli on sopiva.
Etsi jostain liiviliikkeestä Anita-mallistoa, on hyvä merkki.