Kertokaa yksi suosikkiyhtyeenne ajalta, kun olitte 15-25
Kommentit (1234)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanottekaan, niin sanokaa bändi oikein vaikka radiojuontajat ei näitä osaa. Esim se on The Doors, ei Doors, The Beatles, ei Beatles, The Rolling Stones jne. Erikseen on sitten bändit, joilla ei ole nimessä artikkelia, kuten Nirvana tai Red Hot Chili Peppers.
Itse sanon tähän:
Skid Row
The Eppu Normaali
15-vuotiaana "löysin" Jimi Hendrixin ja hänen kauttaan kaikki muut 60-luvun happobändit sekä Muddy Watersit, John Lee Hookerit sun muut vanhat patut. Jazz alkoi kiinnostamaan myös. Sitä ennen olin kuunnellut heviä, punkia ja hc:ta ja metallia. Vieläkin 30 vuotta myöhemmin Hendrix on ehkä suurin suosikeistani, täysin omaleimaista musiikkia.
Country Express ja Carter Family, jesh!
15-vuotiaana Bryan Adams ja Roxette, 25-vuotiaana Finlanders. Mulla vähän harrastukset vaihtui parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana "löysin" Jimi Hendrixin ja hänen kauttaan kaikki muut 60-luvun happobändit sekä Muddy Watersit, John Lee Hookerit sun muut vanhat patut. Jazz alkoi kiinnostamaan myös. Sitä ennen olin kuunnellut heviä, punkia ja hc:ta ja metallia. Vieläkin 30 vuotta myöhemmin Hendrix on ehkä suurin suosikeistani, täysin omaleimaista musiikkia.
Löytyi:
Sex Pistols, PMMP, Ramones, System of A Down
Kuuntelen nyt 46-vuotiaana edelleen lähes kaikkia samoja bändejä kuin 15-vuotiaana. Hankala itse asiassa nimetä vain yhtä.
Sanotaan Iron Maiden. Se oli ehkä silloin ykkösbändi. Ei ehkä enää numero 1, mutta top 15 ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkiyhtyeet 15- ja 25-vuotiaana oli aika erilaisia. 25-vuotiaana olin käytännössä lähellä sitä musiikkimakua, joka minulla nyt, melkein 40-vuotiaana on. Toki on siitä laajentunut, mutta tuolloin kuuntelemistani yhtyeistä en ole "hylännyt" yhtäkään. En kyllä teiniaikojenkaan suosikeista sinänsä, ovat ainakin nostalgiatyyppisesti yhä hyviä.
Mut joo, 15-vuotiaana: The Rasmus. 16-17-vuotiaana: Sentenced ja Sonata Arctica. 13-vuotiaasta tähän päivään ja aina: Dingo, Leonard Cohen, Simon & Garfunkel.
Leonard nyt ja ikuisesti!
Mike-68 kirjoitti:
Classix Nouveaux
Jimi Sumen pääsi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Esa pakarisen rokkibiisit
Tää rokki on poekaa, rakkahimpain.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat ilmeisesti kuuñelleet muuta kuin oman aikansa musiikkia
Ja tämäkö tuli sinulle yllätyksenä?
The Osmonds, Sweet, Hullujussi :D