Miesnäyttelijä ja rooli, joka vei sinulta jalat alta kerrasta
Minulla mm seuraavat: -Sean Connery 007 Toimi myös vanhempanakin, Collin Firth Tietysti herra Darcy Ylpeys ja ennakkoluulo -sarjassa
Kommentit (2712)
Tom Hiddleston Henrik V:n roolissa (Ontto kruunu).
Adrian Dunbarin karun miehekkään Yorkin herttuan pään olisi mielellään nähnyt täyttämässä kruunua Ontto kruunu -sarjan Ruusujen sota -kaudella, mutta näin suurta historian vääristelyä ei edes Shakespearen fiktio olisi voinut sallia, ja tuskinpa ajan henkikään olisi suosinut York-suvun glorifiointia.
Mark Rylance Thomas Cromwellina (Susipalatsi), valtava ilmaisuvoima vähäeleisessä roolissa
(Ei nyt vienyt jalkoja alta, mutta Susipalatsin kohdalla on pakko mainita Anton Lesser Morena, muodostaa loistavan vastakappaleen päähenkilölle - eri näkemykset, sama viiltävä äly. Myös Bernard Hillin rouhea tulkinta törkeyksiä suoltavasta, syntyperästään tietoisesta Norfolkin herttuasta on loistava, sattuvasti hahmo huokuu pilkallisesti nauravaa "you have no power here!" -asennetta :D )
En osaa nimetä yhtä roolia, mutta Pip Torrensin kyynisiä hahmoja on aina ilo seurata ja jättävät muut varjoonsa sivuhenkilöinäkin.
David Suchet'n Poirot tekee vaikutuksen kerta toisensa jälkeen, ja pitää myöntää että tuntisin itseni kovin vähäpätöiseksi hienostuneen neron rinnalla :D Jappia tai Hastingsia olisi helpompi lähestyä, mikäli olisivat vapaita (Hastingshan olikin aika pitkään) ja ovat oikein mukavan oloisia ja näköisiä herrasmiehiä.
Ewan McGregor - Christian (Moulin Rouge)
Norman Reedus - The Young Man (Dark Harbor)
Jeffrey Dean Morgan - Negan (TWD)
Tom Hiddleston - Loki
Robert Downey Jr. - Tony Stark
Dean Winters - Ryan O'Reily (Oz)
Gale Harold - Brian Kinney (QaF, US version)
Nathaniel Buzolic - Kol Mikaelson (TVD)
Daniel Gillies - Elijah Mikaelson (TVD)
Michael Malarkey - Enzo (TVD)
Johnny Depp - Jack Sparrow (PotC)
Judd Nelson - John Bender (The Breakfast Club)
Vierailija kirjoitti:
Orlando Bloom Legolas-haltijana.
Joo tää!! 😍😛 Oon kuolannu Legolasin perään 11-vuotiaasta asti, eli siitä asti kun leffat ilmestyi.
Olen nyt 31v...... 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Orlando Bloom Legolas-haltijana.
Sama! 😅 Olin aivan häikäistynyt. Miten voi olla olemassa joku noin kaunis, puhdas, täydellinen ja täynnä hyvyyttä.
Gladiator - Russel Crowe roolissa Maximus Decimus Meridius
Matti Peltsi Pellonpää, Varjoja paratiisissa -leffan Nikanderina. Ja missä vaan leffassa ❤️
Tää oli itsellenikin täys yllätys:
Näyttelijä Mikael Persbrandt roolissa Gunvald Larsson Beck-elokuvissa. En olis voinut kuvitella, että ruotsalainen kolahtaa.
Ja toinen ruotsalainen heti perään Alexander Skarsgård True Blood -sarjassa.
Pierce Brosnan James Bondina vei minun sydämen. Johnny Depp Saksikäsi Edward -leffassa, ja myöhemmin From Hell -leffassa.
On varmaan muitakin, mutta eiköhän nuo nyt riitä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Englantilainen potilas
Siinä komea Ralph Fiennes näytteli
Hän oli vaikuttava (ja komea) jo Schindlerin listassa. Tosin ei ehkä jalat alta vievällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
nick berry sydämen asialla. Näytteli alkujaksoissa Nick Rowania konstaapelina.
Mulla oli se poliisi Tom Nicholson(?)
Vierailija kirjoitti:
Tom Hiddleston Henrik V:n roolissa (Ontto kruunu).
Adrian Dunbarin karun miehekkään Yorkin herttuan pään olisi mielellään nähnyt täyttämässä kruunua Ontto kruunu -sarjan Ruusujen sota -kaudella, mutta näin suurta historian vääristelyä ei edes Shakespearen fiktio olisi voinut sallia, ja tuskinpa ajan henkikään olisi suosinut York-suvun glorifiointia.
Mark Rylance Thomas Cromwellina (Susipalatsi), valtava ilmaisuvoima vähäeleisessä roolissa
(Ei nyt vienyt jalkoja alta, mutta Susipalatsin kohdalla on pakko mainita Anton Lesser Morena, muodostaa loistavan vastakappaleen päähenkilölle - eri näkemykset, sama viiltävä äly. Myös Bernard Hillin rouhea tulkinta törkeyksiä suoltavasta, syntyperästään tietoisesta Norfolkin herttuasta on loistava, sattuvasti hahmo huokuu pilkallisesti nauravaa "you have no power here!" -asennetta :D )
En osaa nimetä yhtä roolia, mutta Pip Torrensin kyynisiä hahmoja on aina ilo seurata ja jättävät muut varjoonsa sivuhenkilöinäkin.
David Suchet'n Poirot tekee vaikutuksen kerta toisensa jälkeen, ja pitää myöntää että tuntisin itseni kovin vähäpätöiseksi hienostuneen neron rinnalla :D Jappia tai Hastingsia olisi helpompi lähestyä, mikäli olisivat vapaita (Hastingshan olikin aika pitkään) ja ovat oikein mukavan oloisia ja näköisiä herrasmiehiä.
Mark Rylancelle kannatusta minultakin. Huikea näyttelijä. Susipalatsissa tosin musiikki vahvisti ja täydensi kokemusta.
Mathieu Kassovitz Le Bureaussa roolissaan Paul Lefebvrenä.
Eero Aho Rokkana uusimmassa Tuntemattomassa. Yllätti itsenikin mutta huh.
James Marsters - Spike (Buffy the Vampire Slayer)
Vierailija kirjoitti:
Johnny Depp Cry baby
Samaa olin tulossa sanomaan!!
Outlander sarjan Jamie Fraser eli Sam Heughan
Melkein hävettää olla näin helppo, mutta Jamie Dornan 50 Shadesissä... vielä kun yhdistäisi tuon sen oikeaan irkkuaksenttiin niin aaaaah. Olen myöhännäisherännyt. Näin nuo elokuvat vasta joku 2 kk sitten ensimmäistä kertaa.
Toinen on jo mainittu Colin Firthin Mr.Darcy.