Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1944)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole saanut edes luonnosta sovintosopimuksesta.
Milloin olet lähtenyt prosessiin mukaan? Itse allekirjoitin valtakirjan tammikuussa 2024. Sovintoehdotusluonnoksen sain helmikuun lopulla.
Lähdin mukaan varmaan ensimmäisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin olet lähtenyt prosessiin mukaan? Itse allekirjoitin valtakirjan tammikuussa 2024. Sovintoehdotusluonnoksen sain helmikuun lopulla.
No kuulostaa kyllä oudolta siinä tapauksessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin mutta minulla oli kyllä vähän viivettä tositteiden toimittamisessa. Selittyisiköhän sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vakuutusyhtiö on maksanut korvauksen lakitoimistolle.
Tämä on minusta niin väärin, että uhrit ei tule oikeasti saamaan juuri mitään korvausta, mutta lakitoimisto tienaa monta miljoonaa uhrien hädällä.
Toivottavasti saa edes sen 250 e, vaikka eihän se ole juuri mitään haittaan ja vaivaan nähden. Helpompi olisi ollut vaan luovuttaa ja unohtaa koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vakuutusyhtiö on maksanut korvauksen lakitoimistolle.
Tämä on minusta niin väärin, että uhrit ei tule oikeasti saamaan juuri mitään korvausta, mutta lakitoimisto tienaa monta miljoonaa uhrien hädällä.
Tässä on keksitty, että miten voi tienata rutkasti ja samalla näyttää hyvikseltä, vaikka oikeasti tosiaan tehdään isot rahat toisten tragediasta. Annettu ymmärtää, että kyllä sieltä muutama tuhat euroa voisi korvauksia tulla. Jätetään kertomatta, että itselle tulee miljoonia.
Kiristäjä iski kirveensä kiveen siinä mielessä, ettei tavallista ihmistä kiinnosta toisten elämän vaikeudet kun itselläänkin on nyky-Suomessa enemmän kuin jaksaisi sumplimista. Toinen pointti on myös se, että kuka antaa edes takuun kertomusten olevan totta? Kivimäki on voinut ChatGPT:n avulla kirjoittaa vaikka minkälaiset kertomukset.
Koska nykyään pitää olla tarkkana kaiken maailman väärennösten, syväväärennösten ja jopa ääniväärennösten suhteen, normaali ihminen on hyvin tarkkana sen suhteen uskooko kaikkea netin syövereistä löytyvää.
Onko kellään ollut tilaisuutta verrata netin syövereihin ilmaantunutta kertomustaan Vastaamolta saamiinsa merkintöihin? Itse olen nähnyt vain Vastaamolta saamani version eivätkä tiedot siinäkään olleet oikein.
Mistäköhän syövereistä noita pitäisi hakea? Jostain pimeästä verkosta, vai? Semmoisiin en uskalla (no, ei sen puoleen, en edes osaisi!) mennä. Jos googlettelen oman nimeni, ei ainakaan tule mitään potilaskertomuksia vastaan.
En itsekään aio yrittää. Tulipa vain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta eihän nytkään muuten myönnä syyllisyyttään millään tavalla, vaan on tuomioon tyytymätön ja on valittanut hoviin.
Niin, ei se varmaan ole niin, kuin arvelin yllä. Olisi kiva, jos voisit kysyä asiasta, Pajula itse on kyllä aika hyvin vastaillut, mutta koska minulle ei itselleni vielä ole tullut vakuutusyhtiöstä kirjettä päätöksestä, olisi parempi, jos joku sellainen kysyisi, jolla on asiasta omakohtaista kokemusta. : )
Mitä Pajulalta vastattiin?
Minä olen saanut vakuutusyhtiöstä korvauspäätöksen 22.4.2024, mutta siinä ei puhuta mitään kiistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin mutta minulla oli kyllä vähän viivettä tositteiden toimittamisessa. Selittyisiköhän sillä.
Nyt keksin katsoa vakuutusyhtiön omilta sivuiltani. Siellä näkyy oikeusturvavahinko, käsittely kesken (tieto asiasta mennyt vakuutusyhtiölle jo syksyllä). Liittyy juurikin näihin.
Täällä kaipailtiin toukokuussa lisää tiedottamista Pajulan asiakkaille ja lisätietoa sovintosopimuksista. Kerroin tästä tänään Paula Pajulalle ja hän vastasi samantien minulle näin:
"Kaikkien niiden asiakkaiden jutut, jotka on sovittu, on sovittu sovintosopimusluonnoksessa olevilla summilla ellei asiakkaalle ole erikseen toisin ilmoitettu.
Lähetämme kesäkuun aikana kaikki tehdyt sovinnot käräjäoikeuteen vahvistettavaksi tuomiolla. Suurin osa jo tehdyistä sovintosopimuksista on jo käräjäoikeudessa vahvistettavana. Näin saamme asiakkaalle Valtiokonttorille korvausten hakemiseksi heidän edellyttämän tuomion sekä lisäksi ulosottokelpoisen päätöksen sovinnosta. Vahvistustuomion saaminen kestää käräjäoikeudesta saadun tiedon mukaan noin 2-3 kuukautta.
Tämän jälkeen teemme kaikille halukkaille asiakkaillemme hakemukset Valtiokonttoriin. Olemme kehittämässä Valtiokonttorin kanssa nopeutettua prosessia hakemuksille. Valtiokonttorin ilmoituksen mukaan heidän tietotekniikka on valmis 1.9.2024 tähän prosessiin eli alamme laittamaan Valtiokonttorille 1.9 alkaen hakemuksia sisälle korvausten saamiseksi. Lähetämme kaikille asiakkaillemme kesäkuun aikana sähköpostilla infokirjeen tulevasta prosessista. Tarvitsemme Valtiokonttoriin lähetettävää hakemusta varten muun muassa jokaiselta asiakkaalta tilinumeron rahojen maksatusta varten. Kerromme tässä jokaiselle asiakkaalle lähetettävässä infokirjeessä miten tilinumerot toimitetaan meille.
Kaikki asiakkaat saavat vahvistustuomion sovintosopimuksineen heti kun saamme ne käräjäoikeudesta. :)
Jokaiselle asiakkaalle on määritelty yksilöllinen kärsimyskorvaus.
Voit kertoa edellä mainitun vauva.fi sivustolla."
Ap
Voisiko joku HS:n tilaaja valaista, mitä tässä artikkelissa kerrotaan?
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010507512.html?utm_medium=promobox&utm_…
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku HS:n tilaaja valaista, mitä tässä artikkelissa kerrotaan?
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010507512.html?utm_medium=promobox&utm_…
Jutun otsikko on siis "Vastaamo-uhri Saara ihmetteli hänestä tilattua luottorekisteriotetta Pian paljastui se, mitä hän on pelännyt" eli koskee meitä tämä asia.
TOUKOKUUSSA tietoon tulleella muun muassa Traficomia ja Verohallintoa koskevalla tietomurrolla voi olla lukemattomia uhreja Suomessa. Esimerkiksi noin 1800 ihmisen luottorekisteriotteita on kyselty väärin perusteluin.
- Saara oli havainnut positiivisesta luottotietorekisteristä, että tietoja oli kyselty (perusteetta, koska ei ollut hakenut luottoa)
- Yritti kysellä asiaan liittyvältä yritykseltä (Riverty Finland) lisätietoja
- Sai tiedon, että tietojen leviämiseen liittyy myös Innovoice Oy (jää vähän epäselväksi, miten).
- Ei ole tietoa, mistä henkilötunnukset, joilla urkintaa on tehty, ovat peräisin
- Verohallinto tiedotti asiasta uhreille viiveillä.
Vierailija kirjoitti:
TOUKOKUUSSA tietoon tulleella muun muassa Traficomia ja Verohallintoa koskevalla tietomurrolla voi olla lukemattomia uhreja Suomessa. Esimerkiksi noin 1800 ihmisen luottorekisteriotteita on kyselty väärin perusteluin.
- Saara oli havainnut positiivisesta luottotietorekisteristä, että tietoja oli kyselty (perusteetta, koska ei ollut hakenut luottoa)
- Yritti kysellä asiaan liittyvältä yritykseltä (Riverty Finland) lisätietoja
- Sai tiedon, että tietojen leviämiseen liittyy myös Innovoice Oy (jää vähän epäselväksi, miten).
- Ei ole tietoa, mistä henkilötunnukset, joilla urkintaa on tehty, ovat peräisin
- Verohallinto tiedotti asiasta uhreille viiveillä.
Kiitos paljon, mutta miten tämä liittyi Vastaamoon, oliko Saara siis ensin ollut uhrina Vastaamon ja sitten vielä Traficomin/Verohallinnon tietomurrossa?
Hei,
kiitos ap selvityksestä, jonka olit Pajulalta saanut. Minulle ei ainakaan ole nyt kesäkuun aikana tullut heiltä sähköpostia, onhan tässä tosin vielä huominen jäljellä! Ovatko muut saaneet heiltä tuollaisia yhteydenottoja, kuin viestissä kuvattiin?
Ei minullekaan ole vielä tullut viestiä jossa mm. tiedusteltaisiin tilinumeroa.
Eri