Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1944)

Vierailija
701/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssipesän jakoluettelo vahvistetaan nyt perjantaina 17.2.2023. Konkurssipesä tulee tiedottamaan velkojia jako-osuuksiin ja niiden maksamiseen liittyvistä kysymyksistä sen jälkeen, kun jakoluettelo on vahvistettu. Ratkaisu ja muutoksenhakuohjeet ovat ratkaisun antamispäivästä alkaen nähtävillä Helsingin käräjäoikeuden kansliassa. Jos haluaa ratkaisun toimitettavaksi itselleen, sitä on erikseen pyydettävä käräjäoikeudelta, itse tein pyynnön lähettämällä sähköpostia käräjäsihteeri Sari Savilahdelle osoitteeseen helsinki.ko@oikeus.fi.

Ap

Kiva kun tiedotat. Miten luettelo tai ratkaisu oikein esitetään jos henkilöllisyydet salataan vai olenko ymmärtänyt väärin?

Etkö ole saanut konkurssipesältä tiedotetta Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssimenettelyn vaiheesta ja 21.10.2021 pidetystä velkojainkokouksesta, itse sain sellaisen sähköpostitse 17.11.2021? Tiedotteessa kerrotaan, että konkurssipesä tulee anonymisoimaan yksityishenkilövelkojien esittämät vaatimukset jakoluetteloehdotuksessa ja selitetään aika yksityiskohtaisesti, miten se tapahtuu, en uskalla kopioida koko selostusta tänne, koska tiedote on salassapidettävä.

Ap

Totta, aivan. Olin sivuuttanut, asia unohtui. Olen myös unohtanut vaatimukseni. Miten siis tunnistan itseni listalta? Vaatimukseni on anonymisoitu niin hyvin etten itsekään tunnista itseäni. : )

Hyvä kysymys! : ) Varmaan asia selviää kysmällä konkurssipesältä, he voinevat kertoa, mikä on sinun valvontanumerosi? Silloinhan asialla ei juuri ole merkitystä, jos on hyväksynyt konkurssipesän sovintoesityksen, kun sovintosaatava on kaikille sama 2500 euroa, joka konkurssipesän mukaan todellisuudessa tulee jäämään alle 100 euroon. Näin he ainakin aiemmin ilmoittivat, enkä löytänyt asiasta mainintaa nyt tulleesta päätöksestä, tosin en ole vielä ehtinyt kovin hyvin perehtyä kaikkiin 154 sivuun...

En itsekään muistanut, mitä olin konkurssipesältä vaatinut, mutta onneksi sähköpostiviesteistä sain selvill, että olin hyväksynyt sovintoesityken. :D

Ap

Saitko kuittauksen siitä että olit hyväksynyt sovintoesityksen? Minä en saanut. Pahimmassa tapauksessa olen joutumassa oikeuteen jos on myöhäistä perua, jos hyväksyntäni ei mennyt perille. En tiedä menikö. Tylsää että mihinkään ei voi soittaa asian selvittämiseksi pikaisesti..

Vierailija
702/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän katsotaanko minun hyväksyneen sovintoesitys kun jokin ehto tai täydennys tuli laitettua  ja muistaakseni jäi epäselväksi, hyväksytäänkö ehto ja menikö uusi viesti ajoissa perille tai huomioitiinko sitä enää?

Kysymällä konkurssipesästä? : ) Lähetin sinne sähköpostia ja kysyin ehdollisesta sopimuksen hyväksymisestä, jonka itsekin tein, kerron sitten, kun saan vastauksen!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssipesän jakoluettelo vahvistetaan nyt perjantaina 17.2.2023. Konkurssipesä tulee tiedottamaan velkojia jako-osuuksiin ja niiden maksamiseen liittyvistä kysymyksistä sen jälkeen, kun jakoluettelo on vahvistettu. Ratkaisu ja muutoksenhakuohjeet ovat ratkaisun antamispäivästä alkaen nähtävillä Helsingin käräjäoikeuden kansliassa. Jos haluaa ratkaisun toimitettavaksi itselleen, sitä on erikseen pyydettävä käräjäoikeudelta, itse tein pyynnön lähettämällä sähköpostia käräjäsihteeri Sari Savilahdelle osoitteeseen helsinki.ko@oikeus.fi.

Ap

Kiva kun tiedotat. Miten luettelo tai ratkaisu oikein esitetään jos henkilöllisyydet salataan vai olenko ymmärtänyt väärin?

Etkö ole saanut konkurssipesältä tiedotetta Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssimenettelyn vaiheesta ja 21.10.2021 pidetystä velkojainkokouksesta, itse sain sellaisen sähköpostitse 17.11.2021? Tiedotteessa kerrotaan, että konkurssipesä tulee anonymisoimaan yksityishenkilövelkojien esittämät vaatimukset jakoluetteloehdotuksessa ja selitetään aika yksityiskohtaisesti, miten se tapahtuu, en uskalla kopioida koko selostusta tänne, koska tiedote on salassapidettävä.

Ap

Totta, aivan. Olin sivuuttanut, asia unohtui. Olen myös unohtanut vaatimukseni. Miten siis tunnistan itseni listalta? Vaatimukseni on anonymisoitu niin hyvin etten itsekään tunnista itseäni. : )

Hyvä kysymys! : ) Varmaan asia selviää kysmällä konkurssipesältä, he voinevat kertoa, mikä on sinun valvontanumerosi? Silloinhan asialla ei juuri ole merkitystä, jos on hyväksynyt konkurssipesän sovintoesityksen, kun sovintosaatava on kaikille sama 2500 euroa, joka konkurssipesän mukaan todellisuudessa tulee jäämään alle 100 euroon. Näin he ainakin aiemmin ilmoittivat, enkä löytänyt asiasta mainintaa nyt tulleesta päätöksestä, tosin en ole vielä ehtinyt kovin hyvin perehtyä kaikkiin 154 sivuun...

En itsekään muistanut, mitä olin konkurssipesältä vaatinut, mutta onneksi sähköpostiviesteistä sain selvill, että olin hyväksynyt sovintoesityken. :D

Ap

Saitko kuittauksen siitä että olit hyväksynyt sovintoesityksen? Minä en saanut. Pahimmassa tapauksessa olen joutumassa oikeuteen jos on myöhäistä perua, jos hyväksyntäni ei mennyt perille. En tiedä menikö. Tylsää että mihinkään ei voi soittaa asian selvittämiseksi pikaisesti..

En saanut, laitoin nyt konkurssipesälle sähköpostia ja kysyin asiasta. Ei kai vielä päädy oikeuteen, vaikkei hyväksyntä olisikaan mennyt perille, ainakin Rikun sivuilla sanotaan näin: "Velkojalla on mahdollisuus ennen oikeudenkäyntiä myös peruuttaa oma valvontansa, mikäli ei ole valmis viemään asiaa tuomioistuimen ratkaistavaksi."

Ap

Vierailija
704/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, minulla on mennyt tällainen jotenkin ihan ohi. Luulin, että kaikki vahingonkorvausvaatimukset esitetään siinä kaavakkeessa joka lähetettiin eteenpäin kun poliisille toimitettiin. Siinä ainakin kysyttiin millaisia vaatimuksia on. Nyt olisikin pitänyt erikseen ymmärtää vaatia Vastaamolta jotenkin näitä korvauksia vai?

Turhaan huolestuit, ei pitänyt

Ei ollut mitään pakkoa, mutta jos halusi, oli mahdollista. : ) Kovin paljoa ei ole menettänyt, jos ei Vastaamon konkurssipesästä ole korvauksia hakenut, mutta aikaa ja vaivaa on säästynyt.

Ap

Vierailija
705/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea pitää mielessä kaikkia vaiheita, ei saisi tulla tällaisia sotkuja ollenkaan, elämässä on tarpeeksi muistettavaa ilmankin.

Totta, tämä on ollut tosi monimutkaista eikä kaikilla ole ollut tähän voimavaroja, olisi pitänyt olla jokin yksinkertaisempi tapa saada itselleen oikeutta!

Ap

Vierailija
706/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, minulla on mennyt tällainen jotenkin ihan ohi. Luulin, että kaikki vahingonkorvausvaatimukset esitetään siinä kaavakkeessa joka lähetettiin eteenpäin kun poliisille toimitettiin. Siinä ainakin kysyttiin millaisia vaatimuksia on. Nyt olisikin pitänyt erikseen ymmärtää vaatia Vastaamolta jotenkin näitä korvauksia vai?

Turhaan huolestuit, ei pitänyt

No minä en ainakaan ole saanut Vastaamolta mitään sähköpostia koskien konkurssipesää. Ei ole muutenkaan kuulunut mitään sen jälkeen kun poliisin pyytämät kaavakkeet toimitettiin. Tätä ketjua lukiessa tulee sellainen kuva että olisi itse pitänyt ymmärtää laittaa jokin vaatimus erikseen konkurssipesälle? Eikö näin siis ole?

Konkurssipesältä oli mahdollista hakea vahingonkorvauksia (ks. https://www.riku.fi/vahingonkorvausten-hakeminen-vastaamon-konkurssipes…), mutta etpä ole juuri mitään menettänyt, jos et ole niin tehnyt, sieltä ei ole tulossa korvauksia kuin todennäköisesti alle 100 euroa.

Konkurssipesältä ei automaattisesti tullut sähköpostia kenellekään, vaan sinne piti itse ottaa yhteyttä, mutta tosiaan, olet nyt säästynyt isolta vaivalta eikä menetys ole kummoinen.

Ap

Vierailija
707/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tänäänhän sen jakoluettelon ja niiden osuuksien päätökset piti tulla. Toimitin itse selvityksen konkurssipesään ja hyväksyin kirjallisesti sen sovintoesityksen 2500e (tai vastaavaa) korvauksesta. Poliisille tein erillisen ilmoituksen, koska nämä kaksi asiaa menivät eri latuja? No mutta koska Vastaamolla on niin paljon velkaa niin jo pari vuotta sitten tehtiin selväksi, ettei yksittäisten velkojien saatavat ole kuin muutamia kymppejä :D (eikä niitä tarvitse edes maksaa jos menee jonkun tietyn rajan alle).  Joten ei tässä kukaan rikastumaan pääse... Olisi ollut ihan kiva saada luottotietojen omaehtoisesta sulkemisesta edes jotain korvauksia. 

Loistava tilannekatsaus, kiitos! : )

Ap

Vierailija
708/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea pitää mielessä kaikkia vaiheita, ei saisi tulla tällaisia sotkuja ollenkaan, elämässä on tarpeeksi muistettavaa ilmankin.

Totta, tämä on ollut tosi monimutkaista eikä kaikilla ole ollut tähän voimavaroja, olisi pitänyt olla jokin yksinkertaisempi tapa saada itselleen oikeutta!

Ap

Miten se oikeus olisi toteutunut? Korvaukset ei anna mitään oikeutta kellekään, ei vaikka olisi saanut minkä summan vaan.

Vierailija
709/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se oikeus olisi toteutunut? Korvaukset ei anna mitään oikeutta kellekään, ei vaikka olisi saanut minkä summan vaan.

Parempi, että lopetan vastaamisen, oikeasti minulla ei olisi tähän aikaa eikä voimavaroja, arvasin, että joku tarttuu tuohon.

Ap

Vierailija
710/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän katsotaanko minun hyväksyneen sovintoesitys kun jokin ehto tai täydennys tuli laitettua  ja muistaakseni jäi epäselväksi, hyväksytäänkö ehto ja menikö uusi viesti ajoissa perille tai huomioitiinko sitä enää?

Kysymällä konkurssipesästä? : ) Lähetin sinne sähköpostia ja kysyin ehdollisesta sopimuksen hyväksymisestä, jonka itsekin tein, kerron sitten, kun saan vastauksen!

Ap

Kerro, kiinnostaa.

Eri asia miten kauan vastauksen saaminen konkurssipesältä kestää ja saako sitä enää sieltä ylipäätään jos asia on jo siirtynyt käräjäoikeudelle. Ja riippuuko se myös siitä miten tarkkaan ottaen on tullut muotoiltua. Tai onko niin että vastaus hylätään jos on mitään ylimääräistä.

Vierailija
711/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Parempi, että lopetan vastaamisen, oikeasti minulla ei olisi tähän aikaa eikä voimavaroja, arvasin, että joku tarttuu tuohon.

Ap

Ei, älä missään tapauksessa lopeta paitsi tietysti jos et jaksa.

Vierailija
712/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikka onkin totta etteivät korvaukset pelasta tapahtuneelta, sitä pitäisi kuitenkin voida luottaa siihen että edes jossain suhteessa oikeus toteutuisi, esim. siinä että jokainen uhri saisi halutessaan asiallista neuvontaa tai edes tietäisi kenen puoleen kääntyä. Myös tästä ketjusta on ollut paljon apua jo ihan siksi ettei tarvitse yksin pähkäillä.

Vierailija
713/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Ap ja muut. Ap on optimisti joka myös jaksaa ottaa asioista selvää usein muidenkin puolesta. Kiitos siitä.

Vierailija
714/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ylireagoin. Vastailin urakalla moneen kommenttiin, vaikka olisi pitänyt tehdä ihan muita juttuja. Kun sitten palaute oli tämä viesti, tuntui kurjalta, kun parhaani yritin auttaa.

Itse asiaan tarkennuksena sanottakoon, että eihän tehtyä tekemättömäksi saa ja tietomme ovat netissä iänkaiken, mutta mielestäni saan oikeutta, jos rikoksen tekijä - on se sitten Vastaamo tai tietomurtaja - joutuu edesvastuuseen, saa rangaistuksen ja joutuu korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa. Raha tai mikään muukaan ei tietenkään voi hyvittää aiheutunutta vahinkoa, mutta on se tyhjää parempi.

Ap

Vierailija
715/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro, kiinnostaa.

Eri asia miten kauan vastauksen saaminen konkurssipesältä kestää ja saako sitä enää sieltä ylipäätään jos asia on jo siirtynyt käräjäoikeudelle. Ja riippuuko se myös siitä miten tarkkaan ottaen on tullut muotoiltua. Tai onko niin että vastaus hylätään jos on mitään ylimääräistä.

Yleensä konkurssipesästä on tullut vastaus yhdessä tai kahdessa päivässä, mutta nyt voi tietysti kestää kauemmin, kun luultavasti moni muukin on herännyt sieltä kyselemään.

Olisi pitänyt älytä selvittää tämä jo aiemmin, mutta se jäi muiden juttujen jalkoihin.

Ap

Vierailija
716/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikka onkin totta etteivät korvaukset pelasta tapahtuneelta, sitä pitäisi kuitenkin voida luottaa siihen että edes jossain suhteessa oikeus toteutuisi, esim. siinä että jokainen uhri saisi halutessaan asiallista neuvontaa tai edes tietäisi kenen puoleen kääntyä. Myös tästä ketjusta on ollut paljon apua jo ihan siksi ettei tarvitse yksin pähkäillä.

Ajattelen hyvin samansuuntaisesti. Kiva, jos ketjusta on ollut apua, minäkin koen, että on ollut itselleni avuksi, että ollut joku paikka, missä on muita saman asian äärellä. : )

Ap

Vierailija
717/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia Ap ja muut. Ap on optimisti joka myös jaksaa ottaa asioista selvää usein muidenkin puolesta. Kiitos siitä.

Kiitos samoin! <3

Ap

Vierailija
718/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Nytkö se päätös tuli? Mut sä pyysit toimittamaan sen erikseen sähköpostitse? Kerro ihmeessä jos löydät maininnan osituksen määrästä meille yksityishenkilöille :)

Oho minunkin puolestani, oli mennyt vallan ohi tämä kommentti, pahoittelut! Olin tosiaan etukäteen pyytänyt Helsingin käräjäoikeudesta, että lähettävät päätöksen, jos sinäkin haluat sen itsellesi, ohjeet ovat kommentissa 687. : )

Jos nyt oikein tulkitsin 157 sivuista nivaskaa, kaikille sovintoesityksen hyväksyneille korvataan (kuten jo ennakkoon kerrottiin) 2500 euroa - tuohan ei todennäköisesti tule olemaan lopullinen summa, mutta tästä en löytänyt päätöksesta mainintaa, se on tuotu aiemmin esiin. Yllättävän moni yksityishenkilö ei ole hyväksynyt sovintoesitystä (joku on hakenut jopa 100 000 euroa), mutta heilläkin Wpesänhoitaja on tarkoituksenmukaisuussyistä, velkojien tasapuolisen kohtelun vuoksi sekä perustuen henkilövahinkoasian neuvottelukunnan suosituksiin kärsimyskorvausta koskien hyväksynyt vahingon yhteismääräksi 2.500 euroa ja riitauttanut valvotun saatavan 2.500 euroa ylittävin osin".

Ap

Vierailija
719/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Nytkö se päätös tuli? Mut sä pyysit toimittamaan sen erikseen sähköpostitse? Kerro ihmeessä jos löydät maininnan osituksen määrästä meille yksityishenkilöille :)

Oho minunkin puolestani, oli mennyt vallan ohi tämä kommentti, pahoittelut! Olin tosiaan etukäteen pyytänyt Helsingin käräjäoikeudesta, että lähettävät päätöksen, jos sinäkin haluat sen itsellesi, ohjeet ovat kommentissa 687. : )

Jos nyt oikein tulkitsin 157 sivuista nivaskaa, kaikille sovintoesityksen hyväksyneille korvataan (kuten jo ennakkoon kerrottiin) 2500 euroa - tuohan ei todennäköisesti tule olemaan lopullinen summa, mutta tästä en löytänyt päätöksesta mainintaa, se on tuotu aiemmin esiin. Yllättävän moni yksityishenkilö ei ole hyväksynyt sovintoesitystä (joku on hakenut jopa 100 000 euroa), mutta heilläkin Wpesänhoitaja on tarkoituksenmukaisuussyistä, velkojien tasapuolisen kohtelun vuoksi sekä perustuen henkilövahinkoasian neuvottelukunnan suosituksiin kärsimyskorvausta koskien hyväksynyt vahingon yhteismääräksi 2.500 euroa ja riitauttanut valvotun saatavan 2.500 euroa ylittävin osin".

Ap

Näin se sanotaan päätöksessä:

"Pesänhoitaja hyväksyy tietomurron perusteella vahinkoa valvoneiden yksityishenkilöiden valvotut saatavat määrältään 2.500 euron suuruisena kattaen sekä aineellisen että aineettoman vahingon.

Edellä mainittu summa on ollut myös pesänhoitajan sovintoehdotus hyväksyttävän saatavan määrästä."

Ap

Vierailija
720/1944 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin se sanotaan päätöksessä:

"Pesänhoitaja hyväksyy tietomurron perusteella vahinkoa valvoneiden yksityishenkilöiden valvotut saatavat määrältään 2.500 euron suuruisena kattaen sekä aineellisen että aineettoman vahingon.

Edellä mainittu summa on ollut myös pesänhoitajan sovintoehdotus hyväksyttävän saatavan määrästä."

Ap

Ei sellaisia yksityishenkilöitä nyt ihan hirveästi ollutkaan, jotka olivat hylänneet konkurssipesän sovintoesityksen, jos oikein laskin, 18 henkilöä. Heitä taas, jotka eivät olleet vastanneet konkurssipesän sovintoesitykseen annetussa määräajassa, oli tosi paljon, niin paljon, etten ryhtynyt laskemaan.

Ap