Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1944)
Kiitos linkeistä. Hyvää joulua kaikille.
Miten voin varmimmin estää sen, ettei kukaan ulkopuolinen pääse tilaamaan nimissäni puhelinliittymää?
Voisiko joku kertoa, miten osoitetietojen luovuttamisen kieltäminen käytännössä toimii kun se on otettuna.
Vaatiiko esimerkiksi uuden puhelinliittymän tilaaminen nimissäni (salaisen) kirjoillaolo-osoitteeni esittämistä operaattorille vai voiko liittymän tilata käyttämällä mitä tahansa osoitettani riippumatta siitä olenko siinä kirjoilla? Tarvitaan tietysti muitakin tietoja mutta nyt kiinnostaa osoiteasia.
Uskomatonta, tämäkin päivä sitten koitti, kun Vastaamon tietomurrosta epäilty saatiin kiinni, loistojuttu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos linkeistä. Hyvää joulua kaikille.
Miten voin varmimmin estää sen, ettei kukaan ulkopuolinen pääse tilaamaan nimissäni puhelinliittymää?
Voisiko joku kertoa, miten osoitetietojen luovuttamisen kieltäminen käytännössä toimii kun se on otettuna.
Vaatiiko esimerkiksi uuden puhelinliittymän tilaaminen nimissäni (salaisen) kirjoillaolo-osoitteeni esittämistä operaattorille vai voiko liittymän tilata käyttämällä mitä tahansa osoitettani riippumatta siitä olenko siinä kirjoilla? Tarvitaan tietysti muitakin tietoja mutta nyt kiinnostaa osoiteasia.
Hyvää vuotta 2023!
En ole vähään aikaan käynyt täällä, joten kommenttisi oli jäänyt näkemättä. En valitettavasti osaa vastata kysymyksiisi (KKK? : )), enkä ehdi alkaa niitä nyt selvitellä, ehkä voisit kysyä asiasta joltain operaattorilta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, tämäkin päivä sitten koitti, kun Vastaamon tietomurrosta epäilty saatiin kiinni, loistojuttu!
Ap
Saa nähdä, että onko hän varsinainen tekijä vai kenties yksi heistä. Tosin tällä kaverilla on ainakin osaamista ja menneisyydessä valitettavan paljon rikollisuutta tietoturvasaralla. Vähän ristiriitaiset ovat omat tuntemukset. Tässä aiemmin on kaikki viha ja halveksunta kohdistunut Vastaamoon firmana, kun tekijä on ollut pitkään nimetön ja kasvoton. Ja nyt kun mahdollinen tekijä on saatu kiinni, niin en tiedä oikein tunteistani. Tosin tässä aikakin on jollain tavalla tehnyt tehtävänsä. Mutta kyllä tuo oli kaikenkaikkiaan aivan anteeksiantamaton teko.
-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saa nähdä, että onko hän varsinainen tekijä vai kenties yksi heistä. Tosin tällä kaverilla on ainakin osaamista ja menneisyydessä valitettavan paljon rikollisuutta tietoturvasaralla. Vähän ristiriitaiset ovat omat tuntemukset. Tässä aiemmin on kaikki viha ja halveksunta kohdistunut Vastaamoon firmana, kun tekijä on ollut pitkään nimetön ja kasvoton. Ja nyt kun mahdollinen tekijä on saatu kiinni, niin en tiedä oikein tunteistani. Tosin tässä aikakin on jollain tavalla tehnyt tehtävänsä. Mutta kyllä tuo oli kaikenkaikkiaan aivan anteeksiantamaton teko.
-M
Moi M, mukavaa, kun kommentoit! : )
Toivon mukaan kyseinen henkilö on tekijä ja ainut sellainen, silloin olisi toivoa siitä, että tapaus etenee ja tulee ehkäpä johonkin lopputulemaankin. Minusta olisi myös helpottavampaa ajatella, että kaiken takana oli vain yksi suomalainen henkilö jonkin ulkomaisen järjestäytyneen rikollisryhmän sijaan, tällöin seurauksetkin ehkä pysyisivät rajallisempina.
Teko oli todellakin kammottava ja olisi tärkeää, että tekijä saadaan edesvastuuseen ja sen suhteen vaikuttaa nyt lupaavalta!
Ap
Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssipesän jakoluettelo vahvistetaan nyt perjantaina 17.2.2023. Konkurssipesä tulee tiedottamaan velkojia jako-osuuksiin ja niiden maksamiseen liittyvistä kysymyksistä sen jälkeen, kun jakoluettelo on vahvistettu. Ratkaisu ja muutoksenhakuohjeet ovat ratkaisun antamispäivästä alkaen nähtävillä Helsingin käräjäoikeuden kansliassa. Jos haluaa ratkaisun toimitettavaksi itselleen, sitä on erikseen pyydettävä käräjäoikeudelta, itse tein pyynnön lähettämällä sähköpostia käräjäsihteeri Sari Savilahdelle osoitteeseen helsinki.ko@oikeus.fi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssipesän jakoluettelo vahvistetaan nyt perjantaina 17.2.2023. Konkurssipesä tulee tiedottamaan velkojia jako-osuuksiin ja niiden maksamiseen liittyvistä kysymyksistä sen jälkeen, kun jakoluettelo on vahvistettu. Ratkaisu ja muutoksenhakuohjeet ovat ratkaisun antamispäivästä alkaen nähtävillä Helsingin käräjäoikeuden kansliassa. Jos haluaa ratkaisun toimitettavaksi itselleen, sitä on erikseen pyydettävä käräjäoikeudelta, itse tein pyynnön lähettämällä sähköpostia käräjäsihteeri Sari Savilahdelle osoitteeseen helsinki.ko@oikeus.fi.
Ap
Kiva kun tiedotat. Miten luettelo tai ratkaisu oikein esitetään jos henkilöllisyydet salataan vai olenko ymmärtänyt väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiva kun tiedotat. Miten luettelo tai ratkaisu oikein esitetään jos henkilöllisyydet salataan vai olenko ymmärtänyt väärin?
Etkö ole saanut konkurssipesältä tiedotetta Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssimenettelyn vaiheesta ja 21.10.2021 pidetystä velkojainkokouksesta, itse sain sellaisen sähköpostitse 17.11.2021? Tiedotteessa kerrotaan, että konkurssipesä tulee anonymisoimaan yksityishenkilövelkojien esittämät vaatimukset jakoluetteloehdotuksessa ja selitetään aika yksityiskohtaisesti, miten se tapahtuu, en uskalla kopioida koko selostusta tänne, koska tiedote on salassapidettävä.
Ap
Ajankohtaiseen aiheeseen eli jakoluetteloehdotuksen vahvistamiseen liittyen muistin virkistämiseksi Rikosuhripäivystyksen oiva ja kattava artikkeli "Vahingonkorvausten vaatiminen Vastaamon konkurssipesältä"
https://www.riku.fi/vahingonkorvausten-hakeminen-vastaamon-konkurssipes…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö ole saanut konkurssipesältä tiedotetta Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:n konkurssimenettelyn vaiheesta ja 21.10.2021 pidetystä velkojainkokouksesta, itse sain sellaisen sähköpostitse 17.11.2021? Tiedotteessa kerrotaan, että konkurssipesä tulee anonymisoimaan yksityishenkilövelkojien esittämät vaatimukset jakoluetteloehdotuksessa ja selitetään aika yksityiskohtaisesti, miten se tapahtuu, en uskalla kopioida koko selostusta tänne, koska tiedote on salassapidettävä.
Ap
Totta, aivan. Olin sivuuttanut, asia unohtui. Olen myös unohtanut vaatimukseni. Miten siis tunnistan itseni listalta? Vaatimukseni on anonymisoitu niin hyvin etten itsekään tunnista itseäni. : )
Siis mitä ihmettä, minulla on mennyt tällainen jotenkin ihan ohi. Luulin, että kaikki vahingonkorvausvaatimukset esitetään siinä kaavakkeessa joka lähetettiin eteenpäin kun poliisille toimitettiin. Siinä ainakin kysyttiin millaisia vaatimuksia on. Nyt olisikin pitänyt erikseen ymmärtää vaatia Vastaamolta jotenkin näitä korvauksia vai?
Mistä tiedän katsotaanko minun hyväksyneen sovintoesitys kun jokin ehto tai täydennys tuli laitettua ja muistaakseni jäi epäselväksi, hyväksytäänkö ehto ja menikö uusi viesti ajoissa perille tai huomioitiinko sitä enää?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä, minulla on mennyt tällainen jotenkin ihan ohi. Luulin, että kaikki vahingonkorvausvaatimukset esitetään siinä kaavakkeessa joka lähetettiin eteenpäin kun poliisille toimitettiin. Siinä ainakin kysyttiin millaisia vaatimuksia on. Nyt olisikin pitänyt erikseen ymmärtää vaatia Vastaamolta jotenkin näitä korvauksia vai?
Turhaan huolestuit, ei pitänyt
On vaikea pitää mielessä kaikkia vaiheita, ei saisi tulla tällaisia sotkuja ollenkaan, elämässä on tarpeeksi muistettavaa ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan huolestuit, ei pitänyt
No minä en ainakaan ole saanut Vastaamolta mitään sähköpostia koskien konkurssipesää. Ei ole muutenkaan kuulunut mitään sen jälkeen kun poliisin pyytämät kaavakkeet toimitettiin. Tätä ketjua lukiessa tulee sellainen kuva että olisi itse pitänyt ymmärtää laittaa jokin vaatimus erikseen konkurssipesälle? Eikö näin siis ole?
Niin tänäänhän sen jakoluettelon ja niiden osuuksien päätökset piti tulla. Toimitin itse selvityksen konkurssipesään ja hyväksyin kirjallisesti sen sovintoesityksen 2500e (tai vastaavaa) korvauksesta. Poliisille tein erillisen ilmoituksen, koska nämä kaksi asiaa menivät eri latuja? No mutta koska Vastaamolla on niin paljon velkaa niin jo pari vuotta sitten tehtiin selväksi, ettei yksittäisten velkojien saatavat ole kuin muutamia kymppejä :D (eikä niitä tarvitse edes maksaa jos menee jonkun tietyn rajan alle). Joten ei tässä kukaan rikastumaan pääse... Olisi ollut ihan kiva saada luottotietojen omaehtoisesta sulkemisesta edes jotain korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Totta, aivan. Olin sivuuttanut, asia unohtui. Olen myös unohtanut vaatimukseni. Miten siis tunnistan itseni listalta? Vaatimukseni on anonymisoitu niin hyvin etten itsekään tunnista itseäni. : )
Hyvä kysymys! : ) Varmaan asia selviää kysmällä konkurssipesältä, he voinevat kertoa, mikä on sinun valvontanumerosi? Silloinhan asialla ei juuri ole merkitystä, jos on hyväksynyt konkurssipesän sovintoesityksen, kun sovintosaatava on kaikille sama 2500 euroa, joka konkurssipesän mukaan todellisuudessa tulee jäämään alle 100 euroon. Näin he ainakin aiemmin ilmoittivat, enkä löytänyt asiasta mainintaa nyt tulleesta päätöksestä, tosin en ole vielä ehtinyt kovin hyvin perehtyä kaikkiin 154 sivuun...
En itsekään muistanut, mitä olin konkurssipesältä vaatinut, mutta onneksi sähköpostiviesteistä sain selvill, että olin hyväksynyt sovintoesityken. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Poliisille toimitetulla lausumalla oli mahdollista vaatia vahingonkorvauksia tietomurron tekijältä, mutta lisäksi oli mahdollista hakea vahingonkorvauksia Vastaamon konkurssipesältä (ks. https://www.riku.fi/vahingonkorvausten-hakeminen-vastaamon-konkurssipes…). Jos et ole niin tehnyt, ei hätää, olet säästynyt isolta vaivalta eikä sieltä ole edes mahdollista saada kuin roposia, sillä vahongonkorvaukset tulevat todennäköisesti jäämään alle sataan euroon.
Ap
Oho! Nytkö se päätös tuli? Mut sä pyysit toimittamaan sen erikseen sähköpostitse? Kerro ihmeessä jos löydät maininnan osituksen määrästä meille yksityishenkilöille :)
"Kiristäjän jäljillä"
Aleksanteri Kivimäki on etsintäkuulutettu epäiltynä Psykoterapiakeskus Vastaamon 33 000 terapia-asiakkaan kiristämisestä. Viestittelyssä HS:n toimittajan kanssa Kivimäki kertoo, miksi etsintäkuulutus ei hetkauta häntä.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000009180697.html
Hesarin artikkeli on maksumuurin takana, Ilta-Sanomissa on siitä tiivistelmä.
Etsintäkuulutettu Julius Kivimäki kertoo elinoloistaan HS:lle: väittää omistavansa rahastoihin liittyvän yrityksen
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009198343.html
Ap