Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi värjäätte hiuksianne?

Vierailija
17.06.2021 |

Miksi oma hiusten väri ei kelpaa? Miksi värjäätte niitä jatkuvasti? Ettekö te tajua, kuinka paljon myrkkyjä hiusvärit sisältävät ja kuinka jatkuva hiusten värjääminen rasittaa hiuspohjaa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen voi tehdä hiuksilleen mitä tykkää. Tai iholleen. Tai ulokkeilleen.

Vierailija
62/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämisen 2-3 vuotta sitten. Oma väri on huomattavasti elävämmän näköinen kuin värjätty :)

Mulla ei oma väri ole elävämmän näköinen. Olin puoli vuotta värjäämättä ja Herranen aika miten näytin vanhalta ja iho huonolta. Värjäsin hiukset ja ihmettelin miksi ihmeessä halusin näyttää kuolleelta puoli vuotta.

Kyllä värjätty kiiltävä tukka on paljon parempi kun oma kiilloton maantie värinen tukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämiset yli 10 vuotta sitten, ei enää kiinnostanut sotkea väreillä ja nyt on hiukset oikein hyvänkuntoiset ja kiharani ovat tulleet takaisin. Minulla oma väri on sellainen täyteläisen suklaanruskea ja viihdyn omissa hiuksissani oikein hyvin. Harmaita odotellessa.

Värjäämiskausi jotenkin vain kuului asiaan ja kokeilla piti ihan kaikkea, ehkä sitä kuuluisaa oman tyylin etsimistä.

Helppoa on jos hiukset olisikin oikeasti jonkun väriset eikä värittömät.. En minäkään värjäisi, jos mun hiukset olisi täyteläisen suklaanruskeat.

Kenenkään hiukset ei ole värittömät. Ja se monesti meidän suomalaisten mielestä tyhmä ja ruma, pliisu maantie on oikeasti ihan hurjan nätti ja todella haluttu väri kampaamoissa ympäri maailmaa.

Sinänsä huono verrata lattaria suomalaiseen, mutta minusta jopa jLo on kaikista nätein just sellaisessa maantienharmaassa tukassa ja sitten taas se hänellä ysärillä ollut liki musta tukka taas teki tosi tunkkaiseksi eikä saanut edes lattarin ihoa hehkumaan.

Moni "possunpunainen" suomalainen vetäisee sen korpinmustan/tummaruskean värin päähänsä ja sitten alkaa paikkailla katastrofia jollain trumpin ruskettajalla niin a'vot..

Vierailija
64/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämisen 2-3 vuotta sitten. Oma väri on huomattavasti elävämmän näköinen kuin värjätty :)

Mulla ei oma väri ole elävämmän näköinen. Olin puoli vuotta värjäämättä ja Herranen aika miten näytin vanhalta ja iho huonolta. Värjäsin hiukset ja ihmettelin miksi ihmeessä halusin näyttää kuolleelta puoli vuotta.

Kyllä värjätty kiiltävä tukka on paljon parempi kun oma kiilloton maantie värinen tukka.

no nyt sitten näit minkä näköinen todellisuudessa olet. et pystynyt olemaan itsesi näköinen. koska pelkäät peilikuvaasi.

nainen jolla on oma hiusväri on rohkea eikä pelkuri kuten värjääjät. eikä pelkää peiliä.

Vierailija
65/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän ihan aidosti sairaalle, jos en laita väriä pysyvästi sekä päähän, että kulmiin ja ripsiin. Siihen päälle vielä anemian aiheuttamat pysyvät mustat silmäpussit ilman näitä värjäyksiä, niin on Hiisien missi :D

Vierailija
66/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin niin tylsältä ja vanhalta hiirulaiselta omassa värissäni, joten värjään paria astetta tummemmaksi. Ja käytän vain kasvivärejä, ne ei rasita hiuksia vaan päinvastoin hoitavat niitä, ja päänahka voi hyvin. Kasvivärit myös saavat aikaan paljon luonnollisemman lopputuloksen.

Vierailija
67/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo värjännyt kohta 20 vuoteen.

Nuorena tuli kaikki pää- ja sotamaalit kokeiltua. Enää en meikkaakaan.

Olen tajunnut miten mielenkiintoista on nähdä oma aito itsensä, ja miettiä mistähän mikäkin piirre on peräisin, Siperiasta, Savosta vai mistä. Näen olemukessani muinaisia esiäitejä- ja isiä, joista minut on nivottu yhteen.

Tukka on nyt tummunut melkein mustaksi 5kymppisenä, sivuilla hopeisia haivenia. Pienet kissansilmät ovat aivan vaaleat, iho kalpea, joskus punakka.

Pienenä oli pellavapää, ala-asteella hasselinruskea ja teininä tummanruskea, kunnes aloin värjäillä.

Vierailija
68/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisin omaa luonnollista väriäni, niin todennäköisesti leikkasin siiliksi, jotta näkyisi mahdollisimman vähän. Ei siinä, siilitukka voisi olla ihan kivakin (paitsi palstalaisten mielestä toki, joille ainoa oikea naisella on pitkä tuulessa hulmuava elovenatukka tjsp), mutta vaatiihan se ylläpitämistä enemmän kun sävyttäminen kolmen-neljän kuukauden välein.

En ymmärrä tätä väitettä "kyllä se oma sävy sopii aina parhaiten" kun ei se vaan niin ole. Eikä tuon oman värin kanssa passaa minkään väriset paidatkaan, joten kokonaisuus on yksinkertaisesti suttuisen näköinen.

Oletko ihan varma, ettei vika ole vain omissa silmissäsi? Totta kyllä on, että etenkin tummemmasta omaan väriin siirtyessä ei enää voi/tarvitse meikata niin voimakkaasti ja esim kulmista tarvitse vetäistä sellaisia laminoituja palkkeja tai ripsiä korvata niillä katuharjoilla.

Nuo ei vielä olleet muotia (tai ihmeemmin edes saatavilla) silloin kun itse pidin omaa väriä selkeästi tummempaa tukkaa ja minusta sen kanssa oli jotenkin pakko meikata ronskimmin, koska muuten näytti ihan haudasta nousseelle. Nyt on oman värin kanssa miltei päinvastoin eli näyttää hölmöltä jos pistää paksummin meikkiä ja tuossa korona-aikana tuli huvikseen kokeiltua jopa sitä aiempaa bilemeikkiä ja voi apua, miltä siinä pellepakkelissa näyttikään "oman värisenä". No joo, todennäköisesti näytti kyllä jo aika ilmestykseltä aikoinaankin :(

Tuo kyllä on totta, että jotkut aiemmin passanneet värit ei vaatteissa enää sovi yhtään, mutta toisaalta sitten on löytynyt paljonkin värejä/sävyjä jotka saa ihon/hiukset hehkumaan ihan eri tavoin mitä aiemmin mikään väri vaatteessa.

Kaikella on puolensa ja pääasia kuitenkin on se, että peilikuva miellyttää itseä.

Laitoin tuonne aiemmin tuosta väristäni (olen siis kommentoija #39 ja tämän lainaamasi viestin kirjoittanut) ja tuo hiusvärini on oikeasti todella omituinen suhteessa muuhun "väritykseen" jos ihan perus värianalyysiakin ajatellaan. Oma hiusväri näkyy joissain teiniaikaisissa valokuvissa ja hiuksia on luultu niissä kuvissa kulahtaneeksi tai huonosti värjätyksi. Se on kyllä totta, että oma silmä jollain tavoin tottuu aika radikaaleihinkin värimuutoksiin, mun kohdallani väriero ei ole suurensuuri, vaan lähinnä sävyn tasaaminen ja punaisuuden peittäminen. Jos iho olisi vaaleampi oliivi, niin tuo punaisuus ei "haittaisi" ehkä samalla tavalla. Oliivi-iholle kai tyypillisesti mielletään sopivaksi luumun tai mahongin punaiset sävyt, tämä omani ei ole kumpaakaan noista.

En käytä arjessa meikkiä (kulmat on kyllä luonnostaan mallia Frida Kahlo ellen nypi niitä vähän hillitympään lookiin), eli sekään ei vaikuta :)

Vierailija
69/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt naiset näette minkä näköisiä olette todellisuudessa ilman meikkiä ja hiusväriä.

eihän marilyn monreo ollut mitenkään eritysen kaunis. tavallinen tytöntyllerö. mutta alkoi värjäämään hiuksiaan blondiksi niin sai miesten huomion.

naiset siksi miehenne pettävät teitä kun näkevät teidät vähänkin ilman meikkiä ensi kertaa ja ajattelevat kukahan tuo pyydys on illalla näytti kauniilta.

Vierailija
70/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä elämästä kuitenkaan selviä hengissä, niin aivan sama värjätä. Ja sitäpaitsi poltan tupakkaa, nii parikyt vuotta hiusten värjäystä on siinä rinnalla piupau.

Vierailija
71/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen sanon, että se ensiksikin sininen haalea ja toiseksi vaaleanpunainen sopii tosi hyvin merkkiväriksi sille, että elämänkiertokoulukin tuli käytyä vikasuuntaan.  Siis jos haluat näyttää tosi halvalta, käytä just niitä. Muutenhan värjätyt hiukset voi olla ok, vaikka oma aito väri useimmiten on juuri se oikea. 

Vierailija
72/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt naiset näette minkä näköisiä olette todellisuudessa ilman meikkiä ja hiusväriä.

eihän marilyn monreo ollut mitenkään eritysen kaunis. tavallinen tytöntyllerö. mutta alkoi värjäämään hiuksiaan blondiksi niin sai miesten huomion.

naiset siksi miehenne pettävät teitä kun näkevät teidät vähänkin ilman meikkiä ensi kertaa ja ajattelevat kukahan tuo pyydys on illalla näytti kauniilta.

On sulla mielikuvitusta.

Vierailija
73/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marilynissä oli ja on niin iso roihu sisällä, että sitä tuskin omin väreinkään olisi pystynyt peittämään. 

Vierailija
74/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vain raitaa eli hiuspohjani ei koskaan altistu kemikaaleille. Näytän paremmalta vaaleilla hiuksilla, siksi vaalennan.

Vierailija
75/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luontainen ihonvärini on savi ja luontainen hiustenvärini on kura. Voisin maastoutua märkään hiekkatiehen oikein mainiosti.

Vierailija
76/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama reaktio naamassa. Hiusten väri vetää väsyneen näköiseksi ja imee kaiken värin kasvoilta. Värjään vaaleaksi ja ilme virkistyy heti. Siinä nousee omakin fiilis, blondeilla todellakin on hauskempaa.

Vierailija
77/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luontainen ihonvärini on savi ja luontainen hiustenvärini on kura. Voisin maastoutua märkään hiekkatiehen oikein mainiosti.

Onko tullut mieleen että evoluutio on tarkoittanut sen sinulle sopivaksi väritykseksi.. Et kyllä ihonvärisi perusteella ole tarkoitettu tänne päin.

Vierailija
78/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama reaktio naamassa. Hiusten väri vetää väsyneen näköiseksi ja imee kaiken värin kasvoilta. Värjään vaaleaksi ja ilme virkistyy heti. Siinä nousee omakin fiilis, blondeilla todellakin on hauskempaa.

Oikeasti näytät sirkuspelleltä, omassavärissä näyttäisit raikkaalta.

Vierailija
79/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskoltanut sen jälkee värjätä kun se hiusaine meni niin henkeen, että yskin varmaan koko päivän Kauheita myrkkyjä ne on. 

Vierailija
80/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Oulussa ja tämä mun maantienväri assosioituu mulla vanhoillislestadiolaisiin. Siis täällähän hiusten värjäämättömyys on yksi merkki, että kuuluu em. lahkoon.

Kasvatin oman värin muutama vuosi sitten, kun se oli pieni muoti-ilmiö. Oli sitä vähän kulahtanut näky, vaikka muuten tasasin latvoja ja käytin hoitoainetta sekä pidin aina puhtaana. Jatkossa otan ainakin vaaleita raitoja.

Ai kamala, varmaan värjäisin minäkin jos värjäämättömyys olisi joku lahko-ilmiö, hyi. Onneksi ei täällä Etelä-Suomessa ole tuota. Ei sen puolen, en tuomitse ketään värjäämisestä, minäkin olen värjännyt hiuksiani nuorempana, kuului asiaan ja jopa kampaaja haukkui ns maantienruskeita hiuksiani (myyntikikka että haluaisin värjätä, ei kiva vaan ammattitaidotonta). Opettelin pitämään väristäni, sama sävy kuin Frendien Rachelilla.