Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi värjäätte hiuksianne?

Vierailija
17.06.2021 |

Miksi oma hiusten väri ei kelpaa? Miksi värjäätte niitä jatkuvasti? Ettekö te tajua, kuinka paljon myrkkyjä hiusvärit sisältävät ja kuinka jatkuva hiusten värjääminen rasittaa hiuspohjaa?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen kyllä oma luonnollinen hiusväri on se aito ja oikea. Luonnottamat hiusvärit ovat vähän rumia ja hetihän sen näkee onko joku oikein blondattu väri purkista vai ei.

Parastahan olisi että kaikki on sen näköisiä kuin ne oikeasti on ilman purkkiväriä ja 5 kg senttien pakkeleita. Silloin erottuu myös ne todelliset kaunottaret tekokaunokaisten joukosta.

Vierailija
42/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan peilistä katsoessani tykätä hiusväristäni. Epämääräisen mitäänsanomaton väri joillakin harmaantuneilla hiuksilla ei mieltä nostata. Siksi blondaan ja ihminen myös identifioituu tietyn värisiin hiuksiin. Joskus hulluttelen laittamalla blondiin pohjaan pastellisävyn, vaikka jonkun marjapuuron/vaaleanliilan sävyn. Mulla on vahvat ja paksut hiukset, siksi kampaaja saa tehdä värihommat. Ihana myös olla hemmoteltavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämisen 2-3 vuotta sitten. Oma väri on huomattavasti elävämmän näköinen kuin värjätty :)

Mä lopetin jo vissiin vuosikymmen sitten (mihin tämä aika menee?!) ja minusta mun oma hiusväri on paljon parempi kuin yksikään värjätty ikinä oli. Harmittaa että tuli värjättyä parikymmentä vuotta, koska sen lisäksi että väri on upea on hiukset myös hurjan paljon paksummat ja paremmassa kunnossa mitä nuorempana ikinä.

Nuorempana tuntui myös olevan mahdotonta saada oikeasti pitkää tukkaa ja nyt kun ei enää olisi ollut väliksikään sellaista saada niin kas, hiukset onkin liki vyötäisille vaikka tuntuu, että alvariinsa siistin latvoja ja usein leikkaan tosi ronskistikin pituudesta pois..

Vierailija
44/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämiset yli 10 vuotta sitten, ei enää kiinnostanut sotkea väreillä ja nyt on hiukset oikein hyvänkuntoiset ja kiharani ovat tulleet takaisin. Minulla oma väri on sellainen täyteläisen suklaanruskea ja viihdyn omissa hiuksissani oikein hyvin. Harmaita odotellessa.

Värjäämiskausi jotenkin vain kuului asiaan ja kokeilla piti ihan kaikkea, ehkä sitä kuuluisaa oman tyylin etsimistä.

Vierailija
45/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nainen luontaisesti koristaa joka paikan, johon se pääsee käsiksi, siksi. Katsokaapa vaikka parvekekaiteita tai asuntojen ulko-oviakin, kaikessa naisen kädenjälki.

Vierailija
46/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi hyvä jos naiset vähentäisi hiusten värjäämistä. Turhaa saastuttaa luontoa. Itse entinen kampaaja ja se jätemäärä mitä menee roskiin turhamaisen hiusten värjäämiseen takia on ällöttävää. Ja se kemikaalimäärä mikä menee vesiverkostoon. Joskus vielä todetaan miten itse myrkyille itsemme kaikella p***alla mitä ihminen tuottaa ympäristöön.

Enää en värjää hiuksia ja ei kiinnosta. Ihminen on vaan niin turhamainen

Sattumaa vai ei, mutta itse tunnen montakin kampaajaa jotka on sairastuneet syöpään. Tunnen toki muitakin, mutta kyllä kampaajat on ihan hurjan yliedustettuina verrattuna muihin ammattiryhmiin.

Vierailija
47/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetäkö se tuntemattomille kuuluu..

Vierailija
48/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämiset yli 10 vuotta sitten, ei enää kiinnostanut sotkea väreillä ja nyt on hiukset oikein hyvänkuntoiset ja kiharani ovat tulleet takaisin. Minulla oma väri on sellainen täyteläisen suklaanruskea ja viihdyn omissa hiuksissani oikein hyvin. Harmaita odotellessa.

Värjäämiskausi jotenkin vain kuului asiaan ja kokeilla piti ihan kaikkea, ehkä sitä kuuluisaa oman tyylin etsimistä.

Helppoa on jos hiukset olisikin oikeasti jonkun väriset eikä värittömät.. En minäkään värjäisi, jos mun hiukset olisi täyteläisen suklaanruskeat.

Vierailija
49/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tuli värjättyä aina hiuksia. Oli sinistä ja punaista, mustaa ja vihreää. No kasvoin aikuiseksi ja kävin siististi vain vähän sävyttämässä hiuksia. Korkeintaan jotain hillittyä kuparinvivahdetta jne.

Omani siis ovat just ne maantienväriset eli ei minkään väriset.

Tänään repäisin ja ostin kaupasta kirkkaimman shokkivärin mitä löysin. Tuossa ne pöydällä odottaa, en ole uskaltanut vielä päähäni laittaa.

Saa nähdä mitä töissä sanovat kun tämä hillitty virkatäti tulee sinisissä hiuksissa töihin. 🤭 Kai mulla on joku keski-iän kriisi.

N44

Vierailija
50/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisin omaa luonnollista väriäni, niin todennäköisesti leikkasin siiliksi, jotta näkyisi mahdollisimman vähän. Ei siinä, siilitukka voisi olla ihan kivakin (paitsi palstalaisten mielestä toki, joille ainoa oikea naisella on pitkä tuulessa hulmuava elovenatukka tjsp), mutta vaatiihan se ylläpitämistä enemmän kun sävyttäminen kolmen-neljän kuukauden välein.

En ymmärrä tätä väitettä "kyllä se oma sävy sopii aina parhaiten" kun ei se vaan niin ole. Eikä tuon oman värin kanssa passaa minkään väriset paidatkaan, joten kokonaisuus on yksinkertaisesti suttuisen näköinen.

Vierailija
51/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tuo hiustenvärjääminen nuorena oli jotenkin vähän samanlainen pakko mitä oli e-pillerien tyrkytyskin ysärillä kaikille jotka seurusteli. Sitä siis ei edes kyseenalaistettu vaan kaikki värjäsi vähintään hennalla, koska oma väri vaan oli ihan tyhmä ja ruma joka tietenkin piti peittää. Tuntuu oikeasti tosi oudolta, että tuollainen oli se ajatusmalli ns kaikilla ja se, ettei joku värjännyt hiuksiaan oli kummastelun aihe. Ihan sama oliko kyse aikuisesta vaiko nuoresta.

Vierailija
52/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjääminen on hauskaa ja helppoa. Voi leikitellä tyyleillä ja sävyillä. Hiusten värjäämisen historia ulottuu aina antiikin maailmaan saakka.

Vaikka näin: tänään Kärijänvihreä, huomenna Vantaanharmaa ja viikonlopuksi vaikka Porvoonpinkki. Näin helppoa se on!

Haluaisin huomautella... myös jotkut miehet värjäävät hiuksiaan ja jopa partaansa.

Vierailija
53/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan värjännyt hiuksiani, olen tyytyväinen luonnolliseen väriini.

Vierailija
54/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään koska voin, ja tykkään käyttämästäni väristä. Ei ole ollut ärsytysoireita värjäämiseen liittyen. 

Vierailija
55/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisin omaa luonnollista väriäni, niin todennäköisesti leikkasin siiliksi, jotta näkyisi mahdollisimman vähän. Ei siinä, siilitukka voisi olla ihan kivakin (paitsi palstalaisten mielestä toki, joille ainoa oikea naisella on pitkä tuulessa hulmuava elovenatukka tjsp), mutta vaatiihan se ylläpitämistä enemmän kun sävyttäminen kolmen-neljän kuukauden välein.

En ymmärrä tätä väitettä "kyllä se oma sävy sopii aina parhaiten" kun ei se vaan niin ole. Eikä tuon oman värin kanssa passaa minkään väriset paidatkaan, joten kokonaisuus on yksinkertaisesti suttuisen näköinen.

Oletko ihan varma, ettei vika ole vain omissa silmissäsi? Totta kyllä on, että etenkin tummemmasta omaan väriin siirtyessä ei enää voi/tarvitse meikata niin voimakkaasti ja esim kulmista tarvitse vetäistä sellaisia laminoituja palkkeja tai ripsiä korvata niillä katuharjoilla.

Nuo ei vielä olleet muotia (tai ihmeemmin edes saatavilla) silloin kun itse pidin omaa väriä selkeästi tummempaa tukkaa ja minusta sen kanssa oli jotenkin pakko meikata ronskimmin, koska muuten näytti ihan haudasta nousseelle. Nyt on oman värin kanssa miltei päinvastoin eli näyttää hölmöltä jos pistää paksummin meikkiä ja tuossa korona-aikana tuli huvikseen kokeiltua jopa sitä aiempaa bilemeikkiä ja voi apua, miltä siinä pellepakkelissa näyttikään "oman värisenä". No joo, todennäköisesti näytti kyllä jo aika ilmestykseltä aikoinaankin :(

Tuo kyllä on totta, että jotkut aiemmin passanneet värit ei vaatteissa enää sovi yhtään, mutta toisaalta sitten on löytynyt paljonkin värejä/sävyjä jotka saa ihon/hiukset hehkumaan ihan eri tavoin mitä aiemmin mikään väri vaatteessa.

Kaikella on puolensa ja pääasia kuitenkin on se, että peilikuva miellyttää itseä.

Vierailija
56/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten värjääminen on hauskaa ja helppoa. Voi leikitellä tyyleillä ja sävyillä. Hiusten värjäämisen historia ulottuu aina antiikin maailmaan saakka.

Vaikka näin: tänään Kärijänvihreä, huomenna Vantaanharmaa ja viikonlopuksi vaikka Porvoonpinkki. Näin helppoa se on!

Haluaisin huomautella... myös jotkut miehet värjäävät hiuksiaan ja jopa partaansa.

Mikä ihmeen vantaanharmaa? Sehän on vantaanruskea.

Vierailija
57/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa ja tämä mun maantienväri assosioituu mulla vanhoillislestadiolaisiin. Siis täällähän hiusten värjäämättömyys on yksi merkki, että kuuluu em. lahkoon.

Kasvatin oman värin muutama vuosi sitten, kun se oli pieni muoti-ilmiö. Oli sitä vähän kulahtanut näky, vaikka muuten tasasin latvoja ja käytin hoitoainetta sekä pidin aina puhtaana. Jatkossa otan ainakin vaaleita raitoja.

Vierailija
58/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

te hiusten värjääjät. pilaatte luontoa ja rasitatte ilmastoa.

siinä teille syy lopettaa värjäys ja meikkien käyttö.

missä nyt on ilmastovouhottajat kun tähän asiaan eivät ota kantaa.

moni nainen näyttää kauniilta meikeillä ja väreillä. olkaa luonnollisia niin näkee oletteko enää kauniita.

todella kauniit ihmiset erottuvat kyllä ilman meikkejä ja värejä.

ihminen joka värjää harmaat hiukset piiloon pelkää olla oma itsensä. vaikka jatkuvasti naiset huutavat

kehopositiivisuutta missä se posi nyt on kun hiustenvärjäys kyseessä ja 10 kg pakkelia.

Vierailija
59/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää värjää, mutta teininä värjäsin usein. Värjääminen oli kivaa, sai vaihtelua ulkonäköön ja oli hauskaa muutenkin kokeilla eri hiustyylejä. Oli lyhyttä violettia tukkaa, tummanvihreää polkkamittaista ja vaikka mitä. Eipä tarvitse enää näin aikuisiällä käydä läpi mitään tyylikokeiluja hiusten (eikä vaatteiden) kanssa.

Vierailija
60/80 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätys hiukset naisilla on nolot. Sen huomaa niin selvästi, että nainen on värjännyt hiuksensa. Ruma väripotta.