Mitä Tarkoittaa"Ottaa vastuu omasta elämästä? " jos on opiskellut 2 ammattia ja eikä siltikään pääse töihin?
Kommentit (61)
Sitten on niitä jotka saa työtä kuin työtä yhdellä amiskoulutuksella.
AP, mistä johtuu, että olet ollut noin pitkään työttömänä? Paljonko sulla on työnteko vuosia takana?
Vierailija kirjoitti:
AP, mistä johtuu, että olet ollut noin pitkään työttömänä? Paljonko sulla on työnteko vuosia takana?
Kuinka paljon tahdolla saa aikaan himoa? Kun välillä haluttaa muttei himota. Mitä tehdä kun olen välillä havahtunut outoon fantasiaan? Miten suhtautua seksiin rennosti, sen sijaan että sitä lähtisi suorittamaan? Miten oppia nauttimaan itsetyydytyksestä? Missä menee rajat? Mitä on hyvä seksi?
Siitä ei puhuta vieläkään tarpeeksi! Ei ainakaan ilolla ja sille kuuluvalla arvolla. Vaikka se liittyy melkein kaikkeen. Seksi voi olla voimavara tai huolten lähde, kiihottavan vallankäytön tai vallan väärinkäytön väline, ihanasti tai ärsyttävästi läsnä kaikkialla. Se on kaikille sopiva, hauska, rentouttava ja sitä paitsi ekologinen ja ilmainen ilo, jota voi harrastaa yksin tai yhdessä. Ja samalla asia, jonka kanssa melkein jokainen on joskus ollut enemmän tai vähemmän solmussa
https://www.adlibris.com/fi/kirja/himokirja-9789515251091
Kaippa 12:ssa vuodessa olisi enemmänkin ehtinyt edistää työllistymistään, kuin vain kahdella tutkinnolla.
Riippuu ammatista paljon on kysyntää. Pitäisi olla myös työkokemusta, sitä voisi hankkia vaikka kuntouttavana työtoimintana kun työttömyyttä on ollut noin kauan.
Pitää tuntea oikeat" ihmiset. Mielistellä. Kehua.
Tässä olen opiskellut jo vähän enemmänkin kuin kaksi ammattia, mutta "vastuuta" en vaan ole mielenterveysongelmistani saanut otettua. Olen kyllä yrittänyt kaikkeni, mutta minkäs teet, kun olet vaan tämmöinen "vastuuton".
Aloittajalle vastaan tuohon kysymykseen, että se tarkoittanee sinun lopettavan kaikki tukien vastaanottamiset, koska ne toisen veroraha.
Ja se kenen veroraha, se saa päättää sinun ylitsesi maailman tappiin saakka, että kaikki syyt työttömyytesi ovat tekosyitä.
Niin se menee tällä palstalla. Odotas vaikka!
Vierailija kirjoitti:
2v 5kk puhelinmyyntiä.
(viimeinen kuukauden palkkalaskelma oli 150e, vaikka tunnit 8h päivä. Silloin Päätin lopettaa.)
12v työtön, no, 3 äitiyslomaa, 6kk kotihoidontuella, muuten työtön. (9e/päivä hommia tehnyt)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tekee päätöksiä järjellä ei tunteella. Jos on opiskellut kaksi ammattia, joihin ei työllisty niin valitsee kolmanneksi sellaisen, jossa paremmat mahdollisuudet.
Aina ei tämäkään riitä. Itse opiskelin aikanaan ekan ammatin sen perusteella, että varma työ valmistumisen jälkeen. No ei ollut, kun sen alan tehtaat meni konkkaan Suomessa. Sitten valitsin tosi varman alan, etyä työllistyn- lähdin opiskelemaan hoitajaksi. No valmistuin sitten lama- Suomeen juuri, kun kaikessa alettiin säästämään ja jouduin työttömäksi.
Minusta antamasi "neuvo" ei ole neuvo, vaan alentuva kommentti joltain, joka ei itse ole joutunut samaan tilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2v 5kk puhelinmyyntiä.
(viimeinen kuukauden palkkalaskelma oli 150e, vaikka tunnit 8h päivä. Silloin Päätin lopettaa.)12v työtön, no, 3 äitiyslomaa, 6kk kotihoidontuella, muuten työtön. (9e/päivä hommia tehnyt)
Ap
Lphde opiskelemaan hoitajaksi. Sillä alalla töitä riittää. Jos haluat päivätyön niin hammashoitaja tai hammashuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Tekee päätöksiä järjellä ei tunteella. Jos on opiskellut kaksi ammattia, joihin ei työllisty niin valitsee kolmanneksi sellaisen, jossa paremmat mahdollisuudet.
Eli lähihoitaja? Nytkin pidätän oksennusta, kun menen lapsen takapuolen pyyhkimään..
Ap
Ei työpaikkaa= ei ole ottanut yhtään vastuuta. Ihan sama vaikka mitä olisit tehnyt, niin ei lasketa.
Työpaikka= on ottanut vastuuta ja on ahkera, tuottelijas, ja tekee siellä töissä reippaasi palkkansa eteen. Vaikka ei tekisikään.
Ihan sama. Kun euro kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa. Jos et maksa veroa töissä käymällä, et ole mitään tehnyt ikinään, ja olet pelkkä sohva ja räkäklimppi.
Sulla pitää olla se sopimus. Se työsopimus. Muuten olet pelkkä skeidaa.
Eihän vastuuttomuus työttömyydestä tule. Vaikka tod.näk saat sen lisäksi sosiaalitukea niin en minä työttömyydestä leimaa ihmistä vastuuttomaksi, kyllä siihen täysin muuta asiat vaikuttaa. Vastuunsa kantava ihminen minusta hoitaa laskunsa ajallaan pois alta ja asuu myös vuokra-asunnossa omistajaa ja muita naapureitaan kunnioittaen ja huomioon ottavana. Lapsiaan hoitaa tunnollisesti eikä pakene vastuuta (jos niitä on), samoin mahdollisia kotieläimiä. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Päihdekäyttäjiä en arvosta pätkän vertaa ja näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2v 5kk puhelinmyyntiä.
(viimeinen kuukauden palkkalaskelma oli 150e, vaikka tunnit 8h päivä. Silloin Päätin lopettaa.)12v työtön, no, 3 äitiyslomaa, 6kk kotihoidontuella, muuten työtön. (9e/päivä hommia tehnyt)
Ap
taas sairasmielipuoli vastailee itse ITSELLEEN JA LUULEE ETTEI SITÄ HUOMATA.
MAHTAA OLLA VATUN SURKEE ELÄMÄ KUN EI OLE MUUTAKUIN OLLA TÄÄLLÄ 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei tämäkään riitä. Itse opiskelin aikanaan ekan ammatin sen perusteella, että varma työ valmistumisen jälkeen. No ei ollut, kun sen alan tehtaat meni konkkaan Suomessa. Sitten valitsin tosi varman alan, etyä työllistyn- lähdin opiskelemaan hoitajaksi. No valmistuin sitten lama- Suomeen juuri, kun kaikessa alettiin säästämään ja jouduin työttömäksi.
Minusta antamasi "neuvo" ei ole neuvo, vaan alentuva kommentti joltain, joka ei itse ole joutunut samaan tilanteeseen
Minä suoritin ravintola-alan perustutkinnon, muutaman kuukausi ennen koronaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työn saanti on kyllä kiven alla nykyään. Pitäisi verkostoitua, perustaa sometili yms yms
Jopa pazkaduuneihin pitäisi olla hirvittävästi luxusominaisuuksia, jotta pääsee edes haastatteluun.
Niin, tai sitten rekrytoijat ottavat yhteyttä ihan pyytämättä ja yllättäen koko ajan, vaikket ole itse mitenkään aktiivinen. Minuun on nyt viimeisen vuoden aikana ollut yhteydessä viisi eri rekrytoijaa, olen ollut neljässä haastattelussa ja kahdessa paikassa nyt on edessä toisen kierroksen jatkohaastattelu. En ole aktiivisesti hakenut töitä tai edes LinkeInissä merkannut itseäni vähääkään kiinnostuneeksi työpaikan vaihtoon. Sen sijaan minulla on huolella rakennettu LinkedIn-profiili ja olen kyseisessä kanavassa semiaktiiviinen sekä kommentoijana että välillä jopa postaajana, osallistun oman alani tapahtumiin ja olen pyrkinyt luomaan ja ylläpitämään hyviä suhteita suuntaan jos toiseenkin. Uusi työ on löytynyt aina helposti - välillä jopa silloin, kun ei olisi ollut mitään suurempaa tarvetta vaihtelunhalun lisäksi uuden paikan löytymiseen.
Ja juuri tuota se oman vastuun ottaminen tietyllä tapaa tarkoittaa. Eli ei oleteta, että muut jostain kristallipallosta katsomalla keksivät, että sinä olet tosi hyvä ja lahjakas tyyppi ja juuri heidän lafkaan sopiva, vaan kyllä sinun pitää ihan itse nähdä se vaiva, että nykyaikaisen työelämän menetelmin osoitat sen oman osaamisesi ja sopivuutesi. Siirrytään siitä passiivisesta odottajasta aktiiviseksi toimijaksi. Mietitään, mitä voi tehdä toisin ja sitten tehdään. Toki 12 vuoden työttömyyden jälkeen kynnys voi olla henkisesti todella kova lähteä markkinoimaan itseään osaavana ammattilaisena ja hyvänä tyyppinä, jos itsestäkin tuntuu, että on jo ihan menetetty tapaus.
Taas sama trolli jankuttamassa. Eikö mennyt jo ensimmäisessä ketjussa perille, että trollia ei kukaan palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn saanti on kyllä kiven alla nykyään. Pitäisi verkostoitua, perustaa sometili yms yms
Jopa pazkaduuneihin pitäisi olla hirvittävästi luxusominaisuuksia, jotta pääsee edes haastatteluun.
Niin, tai sitten rekrytoijat ottavat yhteyttä ihan pyytämättä ja yllättäen koko ajan, vaikket ole itse mitenkään aktiivinen. Minuun on nyt viimeisen vuoden aikana ollut yhteydessä viisi eri rekrytoijaa, olen ollut neljässä haastattelussa ja kahdessa paikassa nyt on edessä toisen kierroksen jatkohaastattelu. En ole aktiivisesti hakenut töitä tai edes LinkeInissä merkannut itseäni vähääkään kiinnostuneeksi työpaikan vaihtoon. Sen sijaan minulla on huolella rakennettu LinkedIn-profiili ja olen kyseisessä kanavassa semiaktiiviinen sekä kommentoijana että välillä jopa postaajana, osallistun oman alani tapahtumiin ja olen pyrkinyt luomaan ja ylläpitämään hyviä suhteita suuntaan jos toiseenkin. Uusi työ on löytynyt aina helposti - välillä jopa silloin, kun ei olisi ollut mitään suurempaa tarvetta vaihtelunhalun lisäksi uuden paikan löytymiseen.
Ja juuri tuota se oman vastuun ottaminen tietyllä tapaa tarkoittaa. Eli ei oleteta, että muut jostain kristallipallosta katsomalla keksivät, että sinä olet tosi hyvä ja lahjakas tyyppi ja juuri heidän lafkaan sopiva, vaan kyllä sinun pitää ihan itse nähdä se vaiva, että nykyaikaisen työelämän menetelmin osoitat sen oman osaamisesi ja sopivuutesi. Siirrytään siitä passiivisesta odottajasta aktiiviseksi toimijaksi. Mietitään, mitä voi tehdä toisin ja sitten tehdään. Toki 12 vuoden työttömyyden jälkeen kynnys voi olla henkisesti todella kova lähteä markkinoimaan itseään osaavana ammattilaisena ja hyvänä tyyppinä, jos itsestäkin tuntuu, että on jo ihan menetetty tapaus.
Minulla ei ole sitä LinkedIn profiilia mitä lie, koska en halua julkisesti kertoa, mikä luuseri olen. Siellä näkee esim vanhat koulukiusaajat, että ovat onnistuneet kohdallani tehtävässään :(
Ap