Esimies ei "saa aikaiseksi" selvitellä minun jatkomahdollisuutta työpaikalla :-/
Olen kirjoittanut hänelle sähköpostia, ja kysynyt suullisesti muutaman kerran. Joka kerta sanoo "joo selvitellään", mutta nyt menny jo viikko ja mitään ei tapahdu. Minulla loppuu kohta hommat täällä ja asialla on kiire, koska ihmiset jää kohta lomille. Tämänkin kerroin hänelle että voisiko soittaa ja selvittää työkkäreistä, koska alkaa olla kiire ja kohta kaikki on lomilla. Mut ei mitään tapahdu vieläkään. Ääh. Olen siis palkkatuella.
Luovutanko vai mitä teen? Otanko omin päin yhteyttä työkkäreihin? Ahdistava tilanne, enkä kehtaa kysyä 10 kertaa samasta asiasta. Toinen työkaveri kertoi että kesti monta kuukautta saada häneltä työtodistus :S.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuki työpaikassa saa henkilö olla enintään 24 kk.
Joko se on sinulla täynnä ap?
Jos työnantaja itse haluaisi palkata sinut aivan yrityksen omaksi työntekijäksi, olis varmaan jo puhunut siitä kanssasi. Ja tuskin hän sinua yritykseen palkkaa, sehän on rahakysymys.
Nyt hän saa suurinpiirtein puolet sinun palkkakustannuksista takaisin valtiolta.
Eli joutuu itse maksamaan jotain 30-50 % palkastasi.
Usein miten nuo palkkatuki työt ovat puolivuotta tai kahdeksan kuukautta ja sitten työntekijä vaihtuu.
Tarkoitus on, että mahdollisimman moni työtön saisi vaihteeksi olla töissä, siksi vaihtuvuus on suuri.
Hmm 6kk oon nyt ollu kohtapuolin.
Ap
Minkälaisella sopimuksella?
Vierailija kirjoitti:
Ihme on tapahtunut. Työt jatkuu!! Olin jo ihan masentunut ja varauduin henkisesti että tässä tämä sit on, varsinkin kun te kaikki olitte sitä mieltä myös. Mut ei, kun laitoin sähköpostia rohkeasti sille työkkärin tai mikä lie tätille, nii hän sanoi että juuu kyllä se esimies on hälle soittanu. Mulle ei mitää puhunu se esimies. Kauttarantain muilta vaan sain asiasta kuulla. Omituista kommunikaatiota 😬 Noh, hälläväliä, työt jatkuu ja kaikki hyvin. 😎
Ap
Siis jatkuuko ihan palkkatyönä vai orjatyönä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan minun entiseltä esimieheltäni... Todennäköisesti hän aktivoituu kaksi päivää ennen kuin lopetat, ja silloin on jo myöhäistä. Kyseisen esimiehen kanssa oli kaikilla tätä samaa ongelmaa, ja kuria häneen ei saanut kukaan. On yhä töissä samassa paikassa. Voi olla hyvä juttu, ettet saa sinne jatkoa, jos sinulla todella on noin saamaton esimies. Hänenkaltaisistaan seuraa paljon ongelmia.
Illä tavoin myöhäistä?
Palkkatuella jatkan. Ja palkka nousi parillakympillä ilmeisesti ”kokemuksen” takia :)
Ap
Onnittelut ap ja tsemppiä duuniin!
Esimies ei vain halua/saa kertoa, että on päätetty olla uusimatta aloittajan sopimusta. Eräs syy on esimerkiksi se, että määräaikainen sopimus on jo kerran uusittu.