Esimies ei "saa aikaiseksi" selvitellä minun jatkomahdollisuutta työpaikalla :-/
Olen kirjoittanut hänelle sähköpostia, ja kysynyt suullisesti muutaman kerran. Joka kerta sanoo "joo selvitellään", mutta nyt menny jo viikko ja mitään ei tapahdu. Minulla loppuu kohta hommat täällä ja asialla on kiire, koska ihmiset jää kohta lomille. Tämänkin kerroin hänelle että voisiko soittaa ja selvittää työkkäreistä, koska alkaa olla kiire ja kohta kaikki on lomilla. Mut ei mitään tapahdu vieläkään. Ääh. Olen siis palkkatuella.
Luovutanko vai mitä teen? Otanko omin päin yhteyttä työkkäreihin? Ahdistava tilanne, enkä kehtaa kysyä 10 kertaa samasta asiasta. Toinen työkaveri kertoi että kesti monta kuukautta saada häneltä työtodistus :S.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuki työpaikassa saa henkilö olla enintään 24 kk.
Joko se on sinulla täynnä ap?
Jos työnantaja itse haluaisi palkata sinut aivan yrityksen omaksi työntekijäksi, olis varmaan jo puhunut siitä kanssasi. Ja tuskin hän sinua yritykseen palkkaa, sehän on rahakysymys.
Nyt hän saa suurinpiirtein puolet sinun palkkakustannuksista takaisin valtiolta.
Eli joutuu itse maksamaan jotain 30-50 % palkastasi.
Usein miten nuo palkkatuki työt ovat puolivuotta tai kahdeksan kuukautta ja sitten työntekijä vaihtuu.
Tarkoitus on, että mahdollisimman moni työtön saisi vaihteeksi olla töissä, siksi vaihtuvuus on suuri.
Hmm 6kk oon nyt ollu kohtapuolin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä esimiestä kiinnostaisi sinut työt tai niiden loppuminen? Häntä kiinnostaa, että työpaikalla on oikea määrä ihmisiä tekemässä hommia. Eiköhän sinun työsi jatkon pitäisi kiinnostaa sinua paljon enemmän, joten soita itse sinne työkkäriin ja kysele mahdollisuutta jatkaa palkkatuella tai millä olitkin.
Joo tätä olenkin harkinnut et soitanko ominpäin vaan ja kysyn . Olen hyvissä yhteyksissä tiettyihin työkkärin täteihin. Se vaan että suuttuuko esimies jos otan ns ”ohjat” omiin kätösiin?
Ap
Tottakai soitat ja kysyt mahdollisuudesta saada jatkoa. Miksi ihmeessä joku siitä suuttuisi? Jos jos yhtään nollaa parempi olet ollut ja tuki jatkuu, niin yleensä silloin jatkaa saa.
Väärin.
Palkkatukityö ei jatku yhden ihmisen osalta lopputtomiin.
Se enimmäisaika on säädetty. Ja johtuu siitä, että sillä yritetään työllistää mahdollisimman monta ihmistä työmarkkinoille.
Se on koko homman idea, että useat työttömät pääsevät vaihteeksi työmarkkinoille 6.24 kk:n ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja itse haluaisi palkata sinut aivan yrityksen omaksi työntekijäksi, olis varmaan jo puhunut siitä kanssasi. Ja tuskin hän sinua yritykseen palkkaa, sehän on rahakysymys.
Nyt hän saa suurinpiirtein puolet sinun palkkakustannuksista takaisin valtiolta.
Usein miten nuo palkkatuki työt ovat puolivuotta tai kahdeksan kuukautta ja sitten työntekijä vaihtuu.
Tarkoitus on, että mahdollisimman moni työtön saisi vaihteeksi olla töissä, siksi vaihtuvuus on suuri.
Ap
No juu, silloin saattaa olla mahdollisuuksia jatkoon.
Riippuu siitä, miten se työkkäri asiat päättää ja onko sulle edelleen mahdollista maksaa palkkatukea. Vaiko onko nyt jonkun muun vuoro päästä palkkatukitöihin.
Alkaisin varastamaan sen mitä irti lähtee.
Se riippuu siitä, että onko sinulla palkkatukioikeutta jäljellä ja se tiedetään vain työkkärissä. Soita sinne ja selvitä heti huomenna, kai saat jatkaa, jos palkkatukea on jäljellä. Selvitä jos haluat jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä esimiestä kiinnostaisi sinut työt tai niiden loppuminen? Häntä kiinnostaa, että työpaikalla on oikea määrä ihmisiä tekemässä hommia. Eiköhän sinun työsi jatkon pitäisi kiinnostaa sinua paljon enemmän, joten soita itse sinne työkkäriin ja kysele mahdollisuutta jatkaa palkkatuella tai millä olitkin.
Joo tätä olenkin harkinnut et soitanko ominpäin vaan ja kysyn . Olen hyvissä yhteyksissä tiettyihin työkkärin täteihin. Se vaan että suuttuuko esimies jos otan ns ”ohjat” omiin kätösiin?
Ap
Tottakai soitat ja kysyt mahdollisuudesta saada jatkoa. Miksi ihmeessä joku siitä suuttuisi? Jos jos yhtään nollaa parempi olet ollut ja tuki jatkuu, niin yleensä silloin jatkaa saa.
Väärin.
Palkkatukityö ei jatku yhden ihmisen osalta lopputtomiin.
Se enimmäisaika on säädetty. Ja johtuu siitä, että sillä yritetään työllistää mahdollisimman monta ihmistä työmarkkinoille.Se on koko homman idea, että useat työttömät pääsevät vaihteeksi työmarkkinoille 6.24 kk:n ajaksi.
Siis tuossa kirjoitettiin, että jos se tuki jatkuu, niin silloin työnantajan puolelta työt varmaan jatkuu, jos on yhtään asiallisesti hommat hoitanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan minun entiseltä esimieheltäni... Todennäköisesti hän aktivoituu kaksi päivää ennen kuin lopetat, ja silloin on jo myöhäistä. Kyseisen esimiehen kanssa oli kaikilla tätä samaa ongelmaa, ja kuria häneen ei saanut kukaan. On yhä töissä samassa paikassa. Voi olla hyvä juttu, ettet saa sinne jatkoa, jos sinulla todella on noin saamaton esimies. Hänenkaltaisistaan seuraa paljon ongelmia.
Niih.. pidän hänestä muuten. On tosi leppoisa ja mukava. Työpaikkaki on tosi hyvä ja meillä kiva yhteishenki meidän työporukassa ja yleisesti koko työpaikkalla kaikki kivoja. Haluaisin kovasti jatkaa. :-/
Ap
No, ehkä välinne ovatliian tuttavalliset ja hän ei osaa sanoa suoraan, että et saa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu siitä, että onko sinulla palkkatukioikeutta jäljellä ja se tiedetään vain työkkärissä. Soita sinne ja selvitä heti huomenna, kai saat jatkaa, jos palkkatukea on jäljellä. Selvitä jos haluat jatkaa.
Näin taidan tehdä. Mutta ootan vielä ensiviikkoon kiltisti ja sitten alan toimimaan.
Ap
Kysyt, että onko ok, että menet työhaastetteluun ylihuomenna kesken päivän, kun sait kutsun ja et ole kuullut mitään tämän jatkosta, joten etsit nyt sitten muuta.
Miten työkkäri tähän liittyy? Voiko palkkatuki jatkua? Kai yritys voi palkata tai olla palkkaamatta ihan ilman työkkärin lupaakin...
Onhan esimiehellesi esimies? Kysy siltä. Ihan ystävällisesti ja asiallisesti.
Vaikuttaa kyllä siltä, että työsuhde ei jatkuisi. Varaudu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin taidan tehdä. Mutta ootan vielä ensiviikkoon kiltisti ja sitten alan toimimaan.
Ap
Älä odota. Soita huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt, että onko ok, että menet työhaastetteluun ylihuomenna kesken päivän, kun sait kutsun ja et ole kuullut mitään tämän jatkosta, joten etsit nyt sitten muuta.
Miten työkkäri tähän liittyy? Voiko palkkatuki jatkua? Kai yritys voi palkata tai olla palkkaamatta ihan ilman työkkärin lupaakin...
Jos minun alan hommia olisikin helppo löytää muualta minun paikkakunnalla, niin tämähän olisi helppoa :-). Aika vähissä on. Sen takia tuo työpaikka on kuin kultasuoni ja yritän pitää jalan ovien välissä sielä. Plus että siellä on jopa mukava työskennellä. Jokapäivä kivoja työtehtäviä ja vaihtelua.
Aapee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin edellisessä työpaikassa (jossa olin monta pätkää) vastaus oli ennen joka pätkän loppumista "selvitellään, täytyy kysyä ylempää" ja AINA se vastaus tuli vasta saman päivän aamuna kun töiden olisi pitänyt loppua.
No, niinpä kävi sitten viimeisen pätkän lopussa, samana aamuna kuulin, että työt ei jatku.
t. 1,5v työtön
Mutta olitko sinä ihan oikeassa määräaikais työssä, vaiko palkkatukitöissä.
Niissä on melkoinen ero.
Määräaikaisissa työsuhteissa työnantaja itse määrää ajan pituuden ja maksaa itse työntekijän palkan.
Palkkatukityöt ovat laissa säännelty ja enimmäispituus on aina 2 vuotta eli 24 kk.
Ja palkkatukityössä valtio maksaa työnantajalle noin puolet työntekijän palkasta.
Eli ei palkkatukityöt eivät ole yksin työnantajan oman määräysvallan alla, vaan niiden jatko on kiinni TE-toimistoista.
Ihan tavallisessa määräaikaistyössä olin.
se edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lähtisin yrittämään hakemaan uutta työpaikkaa tuella. Työskentelisin sopimuksen loppuun ja jos yrittää viimeisenä päivinä uusia sopimusta, sanon että haen tai löysin paremman paikan.
Kai olet koko ajan hakenut töitä muualta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLähtisin yrittämään hakemaan uutta työpaikkaa tuella. Työskentelisin sopimuksen loppuun ja jos yrittää viimeisenä päivinä uusia sopimusta, sanon että haen tai löysin paremman paikan.
Mitä sinä höliset.
Henkilö ei voi noin vaan lähteä hakemaan mitään työpaikkaa tuellea mistään, pösilö!
Ensin pitää olla TE-toimiston päätös, että juuri tämä henkilö voi saada palkkatukityöpaikan.
Sitten on oltava vielä yrityksiä ja julkisen puolen työnantajia, jotka ottavat töihinsä noita palkkatuettuja työntekijöitä.
Ei itset voi päättää että saa palkkatukea, eikä voi päättää sitä, mihin sillä palkkatuella voi mennä töihin.
Olet tollo. Miten joku ei voi edes työn vertaa käsittää näitä työllistymisasioita nyky Suomessa. Vaikka niistä puhutaan niin jatkuvasti kaikissa medioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLähtisin yrittämään hakemaan uutta työpaikkaa tuella. Työskentelisin sopimuksen loppuun ja jos yrittää viimeisenä päivinä uusia sopimusta, sanon että haen tai löysin paremman paikan.
Siis mitä sinä hourit? Ota asioista selvää, ennenkuin lähetät tänne aivopierujasi.
Kukaan henkilö ei voi itse päättää, saako palkkatukitöitä, eikä noin vaan mennä niitä työnantajilta kyselemään.
Ihme on tapahtunut. Työt jatkuu!! Olin jo ihan masentunut ja varauduin henkisesti että tässä tämä sit on, varsinkin kun te kaikki olitte sitä mieltä myös. Mut ei, kun laitoin sähköpostia rohkeasti sille työkkärin tai mikä lie tätille, nii hän sanoi että juuu kyllä se esimies on hälle soittanu. Mulle ei mitää puhunu se esimies. Kauttarantain muilta vaan sain asiasta kuulla. Omituista kommunikaatiota 😬 Noh, hälläväliä, työt jatkuu ja kaikki hyvin. 😎
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihme on tapahtunut. Työt jatkuu!! Olin jo ihan masentunut ja varauduin henkisesti että tässä tämä sit on, varsinkin kun te kaikki olitte sitä mieltä myös. Mut ei, kun laitoin sähköpostia rohkeasti sille työkkärin tai mikä lie tätille, nii hän sanoi että juuu kyllä se esimies on hälle soittanu. Mulle ei mitää puhunu se esimies. Kauttarantain muilta vaan sain asiasta kuulla. Omituista kommunikaatiota 😬 Noh, hälläväliä, työt jatkuu ja kaikki hyvin. 😎
Ap
Hienoa, että selvisi ja sait jatkoa! On kyllä kummallista kommunikaatiota mutta onneksi jaksoit itse selvittää.
Mutta olitko sinä ihan oikeassa määräaikais työssä, vaiko palkkatukitöissä.
Niissä on melkoinen ero.
Määräaikaisissa työsuhteissa työnantaja itse määrää ajan pituuden ja maksaa itse työntekijän palkan.
Palkkatukityöt ovat laissa säännelty ja enimmäispituus on aina 2 vuotta eli 24 kk.
Ja palkkatukityössä valtio maksaa työnantajalle noin puolet työntekijän palkasta.
Eli ei palkkatukityöt eivät ole yksin työnantajan oman määräysvallan alla, vaan niiden jatko on kiinni TE-toimistoista.