Esimies ei "saa aikaiseksi" selvitellä minun jatkomahdollisuutta työpaikalla :-/
Olen kirjoittanut hänelle sähköpostia, ja kysynyt suullisesti muutaman kerran. Joka kerta sanoo "joo selvitellään", mutta nyt menny jo viikko ja mitään ei tapahdu. Minulla loppuu kohta hommat täällä ja asialla on kiire, koska ihmiset jää kohta lomille. Tämänkin kerroin hänelle että voisiko soittaa ja selvittää työkkäreistä, koska alkaa olla kiire ja kohta kaikki on lomilla. Mut ei mitään tapahdu vieläkään. Ääh. Olen siis palkkatuella.
Luovutanko vai mitä teen? Otanko omin päin yhteyttä työkkäreihin? Ahdistava tilanne, enkä kehtaa kysyä 10 kertaa samasta asiasta. Toinen työkaveri kertoi että kesti monta kuukautta saada häneltä työtodistus :S.
Kommentit (46)
En haluaisi olla firmassa töissä, jossa esimies on noin saamaton...
No voisi sanoa sitten suoraan että ei tarvi minua. Silloin kun ekalla kerralla kysyin suullisesti että miten on että saanko jatkaa, niin sanoi vaan , selvitellään. Eikö siinä tilanteessa ois voinu sanoa että ei tarvi. Hmm. Masentaa tämmöne löysässä hirressä pitäminen ku ei tiiä tulevaa yhtään nyt. Vaikia mitään suunnitella.
ap
Kuulostaa aivan minun entiseltä esimieheltäni... Todennäköisesti hän aktivoituu kaksi päivää ennen kuin lopetat, ja silloin on jo myöhäistä. Kyseisen esimiehen kanssa oli kaikilla tätä samaa ongelmaa, ja kuria häneen ei saanut kukaan. On yhä töissä samassa paikassa. Voi olla hyvä juttu, ettet saa sinne jatkoa, jos sinulla todella on noin saamaton esimies. Hänenkaltaisistaan seuraa paljon ongelmia.
Toi esimies kuulostaa just yhdeltä mun aikaisemmalta työnantajalta ja silloin oli myöskin kyse palkkatuesta. Saivat palkkatukea, mutta itse jouduin kyselemään monta kertaa, että niin voinko tulla töihin tuolla tuella. No se oli aika paska työpaikka ja onneksi sen puolen vuoden jälkeen loppui. Mutta eipä toi nyt vaikuta siltä, että sulle jatkoa tulee. Aika harvoin noissa palkkatukihommissa niin käy, kannattaa alkaa itse selvitellä jo muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
No tuo kyllä tarkoittaa että jatkoa ei tule. Pahoittelut.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
No voisi sanoa sitten suoraan että ei tarvi minua. Silloin kun ekalla kerralla kysyin suullisesti että miten on että saanko jatkaa, niin sanoi vaan , selvitellään. Eikö siinä tilanteessa ois voinu sanoa että ei tarvi. Hmm. Masentaa tämmöne löysässä hirressä pitäminen ku ei tiiä tulevaa yhtään nyt. Vaikia mitään suunnitella.
ap
Sympatiat sulle.
Miksi ihmeessä esimiestä kiinnostaisi sinut työt tai niiden loppuminen? Häntä kiinnostaa, että työpaikalla on oikea määrä ihmisiä tekemässä hommia. Eiköhän sinun työsi jatkon pitäisi kiinnostaa sinua paljon enemmän, joten soita itse sinne työkkäriin ja kysele mahdollisuutta jatkaa palkkatuella tai millä olitkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan minun entiseltä esimieheltäni... Todennäköisesti hän aktivoituu kaksi päivää ennen kuin lopetat, ja silloin on jo myöhäistä. Kyseisen esimiehen kanssa oli kaikilla tätä samaa ongelmaa, ja kuria häneen ei saanut kukaan. On yhä töissä samassa paikassa. Voi olla hyvä juttu, ettet saa sinne jatkoa, jos sinulla todella on noin saamaton esimies. Hänenkaltaisistaan seuraa paljon ongelmia.
Niih.. pidän hänestä muuten. On tosi leppoisa ja mukava. Työpaikkaki on tosi hyvä ja meillä kiva yhteishenki meidän työporukassa ja yleisesti koko työpaikkalla kaikki kivoja. Haluaisin kovasti jatkaa. :-/
Ap
Oletko Pirkanmaan Ely-keskuksessa palkkatuella. Kuulostaa tutulta. Siellä muutenkin kaikki oli todella saamattomia vätyksiä. Eihän sitä tarvitse olla tietenkään tehokas kun palkka tippuu tilille vaikka mitään ei tekisikään. Nämä kaikki valtion suojatyöpaikat pitäisi lopettaa. Menisivät oikeisiin töihin, näille maksetaan lorvimisesta.
Tuosta on kyllä äärimmäisen helppo päätellä, että ei halua sinua pitää. Ei sellaisten työntekijöiden tilannetta vain "katsella", jotka todella halutaan pitää. He kun äänestävät itse jaloillaan, jos ei jatkoa kuulu ajoissa. Osaaville ja päteville tekijöille on kysyntää kilpailijan leivissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä esimiestä kiinnostaisi sinut työt tai niiden loppuminen? Häntä kiinnostaa, että työpaikalla on oikea määrä ihmisiä tekemässä hommia. Eiköhän sinun työsi jatkon pitäisi kiinnostaa sinua paljon enemmän, joten soita itse sinne työkkäriin ja kysele mahdollisuutta jatkaa palkkatuella tai millä olitkin.
Joo tätä olenkin harkinnut et soitanko ominpäin vaan ja kysyn . Olen hyvissä yhteyksissä tiettyihin työkkärin täteihin. Se vaan että suuttuuko esimies jos otan ns ”ohjat” omiin kätösiin?
Ap
Mullakin edellisessä työpaikassa (jossa olin monta pätkää) vastaus oli ennen joka pätkän loppumista "selvitellään, täytyy kysyä ylempää" ja AINA se vastaus tuli vasta saman päivän aamuna kun töiden olisi pitänyt loppua.
No, niinpä kävi sitten viimeisen pätkän lopussa, samana aamuna kuulin, että työt ei jatku.
t. 1,5v työtön
Vierailija kirjoitti:
Oletko Pirkanmaan Ely-keskuksessa palkkatuella. Kuulostaa tutulta. Siellä muutenkin kaikki oli todella saamattomia vätyksiä. Eihän sitä tarvitse olla tietenkään tehokas kun palkka tippuu tilille vaikka mitään ei tekisikään. Nämä kaikki valtion suojatyöpaikat pitäisi lopettaa. Menisivät oikeisiin töihin, näille maksetaan lorvimisesta.
En ole :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tätä olenkin harkinnut et soitanko ominpäin vaan ja kysyn . Olen hyvissä yhteyksissä tiettyihin työkkärin täteihin. Se vaan että suuttuuko esimies jos otan ns ”ohjat” omiin kätösiin?
Ap
Oletko ensimmäistä kertaa elämässäsi työelämässä vai miksi luulet että esimiestä liikuttaa se, että huolehdit itse omista asioistasi? Sinun elämästäsihän tuossa on kyse, ei esimiehen. Hän saa kyllä tilallesi helposti uuden tukityöllistetyn, jos sellaista tarvitsee. Ikävää, jos kuulostin tylyltä, mutta niin se vaan menee.
Palkkatuki työpaikassa saa henkilö olla enintään 24 kk.
Joko se on sinulla täynnä ap?
Jos työnantaja itse haluaisi palkata sinut aivan yrityksen omaksi työntekijäksi, olis varmaan jo puhunut siitä kanssasi. Ja tuskin hän sinua yritykseen palkkaa, sehän on rahakysymys.
Nyt hän saa suurinpiirtein puolet sinun palkkakustannuksista takaisin valtiolta.
Eli joutuu itse maksamaan jotain 30-50 % palkastasi.
Usein miten nuo palkkatuki työt ovat puolivuotta tai kahdeksan kuukautta ja sitten työntekijä vaihtuu.
Tarkoitus on, että mahdollisimman moni työtön saisi vaihteeksi olla töissä, siksi vaihtuvuus on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko ensimmäistä kertaa elämässäsi työelämässä vai miksi luulet että esimiestä liikuttaa se, että huolehdit itse omista asioistasi? Sinun elämästäsihän tuossa on kyse, ei esimiehen. Hän saa kyllä tilallesi helposti uuden tukityöllistetyn, jos sellaista tarvitsee. Ikävää, jos kuulostin tylyltä, mutta niin se vaan menee.
En ole ensimmäistä kertaa töissä. Monta paikkaa tullu koluttua tässä matkan varrella . Ulkomaillaki oon ollu töissä. Mutta ensikertaa on tämmönen ”ahdistava” tilanne työpaikalla päällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tottakai soitat ja kysyt mahdollisuudesta saada jatkoa. Miksi ihmeessä joku siitä suuttuisi? Jos jos yhtään nollaa parempi olet ollut ja tuki jatkuu, niin yleensä silloin jatkaa saa.
Jotkut vaan ovat tuollaisia. Aika harva tykkää noista byrokratia-asioista, ja on sen vuoksi lykännyt.
Mä olin tosi pidetty työntekijä omassa työssäni, mutta pomo lykkäsi palkankorotuksen hakemista HR-johtajalta. Siinä vaiheessa, kun korotuslupa vihdoin tuli, minä ojensin hänelle irtisanoutumisilmoituksen.
No tuo kyllä tarkoittaa että jatkoa ei tule. Pahoittelut.