Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kymmenen uutisissa äsken: Valtakunnallisesta etätyösuosituksesta ja maskisuosituksesta tulisi jo luopua

Vierailija
16.06.2021 |

HUSin Lasse Lehtonen sanoi, ettei valtakunnalliselle maskisuositukselle ole enää tarvetta. EK myös sanoi, ettei etätyösuositukselle ole enää tarvetta. Uutisessa myös sanottiin, että palaamisesta lähityöhön ei voi kieltäytyä edes riskiryhmään kuuluva. Tai se on potkut perseelle sen jälkeen työpaikasta!

Mutta jutussa kun haastateltiin ihmisiä, niin sanoivat, että ovat oikein mielellään palaamassa takaisin esim. toimistotyöhön. Ovatpa ihmiset etäilyn aikana kummasti oppineet arvostamaan työskentelyä työpaikalla!

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tykkää etänä, joillekin firmoille sopii hyvin.

Vierailija
2/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pelleilyähän tuo on ollut alusta saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maskisuositus on turha, mutta etätyösuosituksen pitäisin toistaiseksi voimassa.

4/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta jotain tilastoa, että ihmiset haluavat kovasti takaisin toimistolle? Näkemieni tilastojen mukaan vain 5% haluaa tehdä vain lähityötä ja 60% tekisi mieluusti 4pv etänä viikossa.  

Vierailija
5/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeille tulisi määrätä tuntuva haittavero tai hintojen korotus. Ovat aiheuttaneet valtavan rasitteen ympäristölle.

Toivottavasti maskien hinnat nousevat koronan jälkeen taas tuntuvasti, sinne koronaa edeltävälle tasolle.

Vierailija
6/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä

Vierailija
7/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaako "uusi normaali" hävitä ensimmäisten hellepäivien myötä?

Vierailija
8/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan luovu maskista nyt kun lopulta opin sitä käyttämään.

Enkä luovu etätyöstäkään.

Vierailija
9/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Onko tuosta jotain tilastoa, että ihmiset haluavat kovasti takaisin toimistolle? Näkemieni tilastojen mukaan vain 5% haluaa tehdä vain lähityötä ja 60% tekisi mieluusti 4pv etänä viikossa.  

Miten se meni se emävale tilasto vitsi?

Vierailija
10/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi Helsingissäkin jengi vieläkin käyttää maskeja joka paikassa, vaikka nyt ollaan rokotuksissakin jo nuorissa.

Vierailija
11/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mene takaisin töihin.

Jatkan etänä.

Vierailija
12/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa toi maskien kanssa venkslaaminen. Mitä sinä saat siitä irti sitten kun koko väestö (halukkaat) on rokotettu?

Vierailija
13/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etätyöstä enää luovuta, se on selvää. Se on kaikkien etu, ja työnantajalta selkeä viesti luottamuksesta ja arvostuksesta. Ehdottomasti jatketaan näin.

Vierailija
14/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenpä saat potkut työstäsi, jos pomo vaatii sinua töihin paikan päälle.

Sinä et jumalauta sanele työehtojasi, vaan työnantajasi sanelee ne!

15/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Miten se meni se emävale tilasto vitsi?

Joo mutta se ei taida sopia tähän tilanteeseen kun mitattava asia on sen verran yksiselitteinen, ettei tulkinnan varaa jää. 

Vierailija
16/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä enää maskia, en ole käyttänyt jo pariin viikkoon. Ei kuule kiinnosta pätkääkään vaikka olisin ainoa maskiton henkilö bussissa.

Vierailija
17/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa toi maskien kanssa venkslaaminen. Mitä sinä saat siitä irti sitten kun koko väestö (halukkaat) on rokotettu?

Ei tarvii meikata ja voin irvistellä sulle rauhassa maskin takana.

Vierailija
18/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo maailmalle niin aika utopiaa on nuo puheet taas. Suomen rokotuskattavuus vissiin menee jouluun, koskahan lapsia päästään rokottamaan? Se on niin, että syksyllä tämä nousee taas. Ihan sama mitä nyt puhutaan, niin hätäjarrua vedetään taas kun osastot alkavat täyttyä.

Tämä ei ole ohi, eikä me tiedetä mitä edessä vielä onkaan. Kerätkää voimia kesällä. Syksyllä mennään taas.

Typerykset päästävät taudin TAAS leviämään kun se on kovalla työllä saatu jälleen lähes tukahtumaan. Vieläkään ei uskota, että tämä tauti tottelee vain kunnon konsteja ja sen kanssa ei "opita elämään", esimerkkejä maailmalla riittää vaikka kuinka paljon.

Vierailija
19/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan haluaisi palata avokonttorille ja olen korona-aikana voinut hoitaa työni 100% etänä, niin miksipä en jatkossakin voisi.

Laiskotella ei voi, on tiukat deadlinet. Jos en itse tee töitäni, ei niitä kukaan muukaan tee...joten etänä tehdään töitä siinä missä toimistollakin. Tai oikeastaan enemmän, kun ei tule yksinään pidettyä kunnon taukoja.

Vierailija
20/125 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mene takaisin töihin.

Jatkan etänä.

Sinäkään et sanele työehtojasi, vaan työnantaja sanelee ne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan