Saako kukaan amkin lopputyöstä kolmosta huonompaa?
En ole kuullut
Kommentit (29)
Kysy niiltä luokkasi laiskimmilta pojilta, jotka eivät pahemmin viitsi opiskella ja juuri ja juuri valmistuvat. Heillä kyllä on ykkösiäkin ja useiden korjausten jälkeen.
En minäkään ole kuullut, mutta johtunee varmaankin siitä, etten ole keskustellut aiheesta koskaan aikaisemmin kenenkään kanssa ja tuttavapiirini on aika suppea. Olisiko ap:llä sama?
Saa kyllä, mutta silloin ei ole noudatettu ohjeita. Puuttuu pyydettyjä osa-alueita tai loogisuus on täysin hakoteillä.
Kolmonen on sellainen ok. Ei mitään isoja vikoja, tehty ohjeen mukaan, mutta heppoinen ja mitään sanomaton.
Amk-ope ja opinnäytetyön arvioija
Sain ykkösen. Ei voinut vähempää kiinnostaa yhtäkkiä ryhtyä tutkijaksi, kun sitä ennen ei opinnoissa ollut mitään lähimainkaan samansuuntaista. Lisäksi "uuden" kehittäminen vaiheessa jossa olen ylipäätään vielä täysi keltanokka kenttätyössä, tuntui väärältä. Niinpä vedin mutkat suoriksi ja otin kunhan-on-läpi -asenteen, painottaen voimavarat töiden tekoon opparin kirjoittelun ohessa. Hyvin on pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole kuullut, mutta johtunee varmaankin siitä, etten ole keskustellut aiheesta koskaan aikaisemmin kenenkään kanssa ja tuttavapiirini on aika suppea. Olisiko ap:llä sama?
Vai olisiko Ap amk-hullu, josta amk:ssa ei ole mitään hyvää ja siitä pitää tehdä kymmeniä aloituksia?
Siellä on taas ottanut AP liian montaa päivää putkeen kansalaisluottamusta, väkevämpää ja vanha tuttu AMK demoni on herännyt vainoamaan
Vierailija kirjoitti:
Sain ykkösen. Ei voinut vähempää kiinnostaa yhtäkkiä ryhtyä tutkijaksi, kun sitä ennen ei opinnoissa ollut mitään lähimainkaan samansuuntaista. Lisäksi "uuden" kehittäminen vaiheessa jossa olen ylipäätään vielä täysi keltanokka kenttätyössä, tuntui väärältä. Niinpä vedin mutkat suoriksi ja otin kunhan-on-läpi -asenteen, painottaen voimavarat töiden tekoon opparin kirjoittelun ohessa. Hyvin on pärjätty.
Amkista tutkijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amkista tutkijaksi?
Sisälukutaito hukassa?
Myös amk:ssatehdään ns. Tutkimustyyppisiä opinnäytetöitä, ja siellä noudatetaan tutkimusmenetelmiä. Ylläolevaa ei tämä kiinnostanut.
Ohis/
On kahdenlaisia graduja niiä, jota on tehty ja niitä joita ei vielä ole tehty. -Sama se on akk.n lopputöidenkin kohdalla. - Yleensä arvosanoja painottava eniten he, joilla on hyvä tai erinomainen arvosana ja vähiten he, joilla on huono tai jopa mahd. (alkuun) hylätty lopputyö tai gradu.
Lopputyön tai gradun arvosanassa ei pitäisi olla mitään häpeämistä, jos on sen itse alusta loppuunasti tehnyt. - Mutta onhan julkisuudessakin ollut esimerkkejä, joissa edes lähinnä paljossa plagioimalla tehtyä opinnäytettä (jota myös gradu ja amkk.n lopputyöt ovat) ei ole enää voitu jälkikäteen mitätöidä ja poistaa sen arvosanaa, sen jälkeen kun se on arvosteltu ja sen arvosana on "vahvistettu" tiedekuntaneuvostossa ja tai mikä se vastaava toimielin amk.ssa onkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amkista tutkijaksi?
Sisälukutaito hukassa?
Myös amk:ssatehdään ns. Tutkimustyyppisiä opinnäytetöitä, ja siellä noudatetaan tutkimusmenetelmiä. Ylläolevaa ei tämä kiinnostanut.
Ohis/
Juu juu, tästäkin ketjusta pystyy tekemään kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen jutun, mutta ei se siitä tutkimusta tee.
Joillakin jää valmistuminen opparia vaille, kun ei vaan saa sitä tehdyksi. Näitä oli useampi omallakin luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amkista tutkijaksi?
Sisälukutaito hukassa?
Ohis/
Juu juu, tästäkin ketjusta pystyy tekemään kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen jutun, mutta ei se siitä tutkimusta tee.
Eikö se riitä tutkimuksen määritelmäksi, että noudattaa tutkimusmenetelmiä? Vaikka tutkittavia olisi vain tämä ketju.
Lopputulos ei ole huomionarvoinen, mutta ei kai se muuta tutkimustaei-tutkimukseksi?
Sain kakkosen. Esiintymisjännitys laski arvosanaa niin paljon. Muuten olisin saanut nelosen.
Mä sain kakkosen. Tein sen kolmessa viikossa ohimennen samalla, kun kävin töissä. Ainoa tavoite oli saada se hyväksytyksi ja valmistua koulusta. Eli ykköstä tavottelin ja kakkosen sain joten positiivinen yllätys oli :)
Kolmonen on perustavoite, johon ohjaajakin pyrkii. Jos saa alle sen, niin silloin tekijältä puuttuu osaaminen ja halu panostaa. Voi se opiskelija silti pärjätä ammatissaan, vaikka huonommankin numeron olisi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kakkosen. Tein sen kolmessa viikossa ohimennen samalla, kun kävin töissä. Ainoa tavoite oli saada se hyväksytyksi ja valmistua koulusta. Eli ykköstä tavottelin ja kakkosen sain joten positiivinen yllätys oli :)
Mä sain nelosen, vaikka tein sen kolmessa viikossa, samalla kun kävin töissä.
Muistaakseni opiskelukaveri sai kakkosen. En ole lukenut työtä, niin en tiedä miten huono oikeasti oli. Ilmeisesti aika hutaisten tehty.