Asiat päälaellaan. Nyt 22-vuotias puhuu neitsyyteet liittyvästä häpeästä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5455abbe-3437-492a-8d4c-93d4b0…
Juttu on tosin vain tilaajille. En ole itsekään tilaaja, joten en juttua lukenut, mutta aihe on kerrassaan kummallisella tavalla esillä.
Misii neitsyys olisi kenenkään mielestä häpeä. Ennen se oli ylpeyden aihe ennen naimisiin menoa.
Kummalliseksi on mennyt maailma, jos noin nuori vakuuttaa että neitsyyden ei pitäisi olla häpeä.
Kommentit (45)
Onneksi Robin älysi antaa Tuulille pakit. Yritti lentää ylemmäst Robinin siivellä Tiktokissa. Oli tehnyt dueton Robinin kappaleesta Tiktokissa ja Robin ignoorasi hänet täysin, vaikka Tuuli ja fanit yritti saada heidän tekemään duetto oikeasti. Tiktokissa duetto siis tehdään etänä toisen tekemästä videosta eli Robin itse ei ole ollut tekemässä duettoa hänen kanssaan. Jos katsotte noita Tuulin juttuja yhtään tarkemmin somesta, on kyllä itsekeskeistä ja niin teennäistä kaikki. Elämän perusarvot ihan hukassa.
Minä taas olen iloinen että tälläisiäkin artikkeleja tehdään.
Olen itsekin aikuinen neitsyt ja asia tuntuu olevan aikamoinenkin tabu.
Hyvä tietää, että muitakin on.
Asiaa pitäisi normalisoida enemmän.
Eikä vain olettaa kaikkien tiettyyn ikään mennessä harrastaneen seksiä.
Tai ylipäätään haluavansa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ihmettelin tätä, eihän 22v ole ikä eikä mikään, ihan normaalia olla neitsyt tuossa iässä (tai oli ainakin vielä 10v sitten). Eri asia jos olisi 32 tai 42-vuotias.
Ei ihminen ole epänormaali missään iässä, vaikkei olisikaan hinkannut elimiä jonkun kanssa.
Mä menetin neitsyyteni 21v. Missä mun artikkeli on? :D
Toi on TÄYSIN normaalia. Ei mikään ihmetyksen aihe.
Lehdistö jaksaa vuodesta toiseen hekumoida asialla.
18v sitten kun olin 18-vuotias niin kyllä hävetti olla neitsyt ja halusin siitä nopeasti vain eroon.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla neitsyys oli "taakka", josta piti päästä eroon. En edes muista ekani nimeä, juhlista löysin. Ammatin muistan hyvin, ja toivon, ettei koskaan tule vastaan.
Näin ja sama menetelmä. Olin sattumalta 22-vuotias neitsyt itsekin ja totesin että nyt on toimittava koska se oli niin noloa. Opiskelijabileistä ensimmäinen humalainen vastaantulija.
Totuus on se, että näille about puolelle naisista kelpaa vain ne top panomiehet ja sitten se toinen puolikas ei yksinkertaisesti tykkää seksistä ja harrastaa sitä vain humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen iloinen että tälläisiäkin artikkeleja tehdään.
Olen itsekin aikuinen neitsyt ja asia tuntuu olevan aikamoinenkin tabu.
Hyvä tietää, että muitakin on.
Asiaa pitäisi normalisoida enemmän.
Eikä vain olettaa kaikkien tiettyyn ikään mennessä harrastaneen seksiä.
Tai ylipäätään haluavansa seksiä.
Sama täällä.
Minusta se on vain hienoa, että erilaisista elämistä on juttuja.
En nyt ymmärrä miten niin moni kommentoija tästäkin ärtyi?
Vierailija kirjoitti:
"Ennen se oli ylpeyden aihe ennen naimisiin menoa."
Ennen? Tarkoitatko joskus 40-luvulla?
Esim. vuonna 1960 34% naimisiin menevistä morsiamista oli raskaana.
Niin varmaan olikin, sillä susiparit ei olleet suotavia, äpäristä puhumattakaan. Papin puheille oli siis kiire, jos sattui vahinko käymään. Ehkäisyäkään ei 1960 ollut samoin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ennen se oli ylpeyden aihe ennen naimisiin menoa."
Ennen? Tarkoitatko joskus 40-luvulla?
Esim. vuonna 1960 34% naimisiin menevistä morsiamista oli raskaana.
Niin varmaan olikin, sillä susiparit ei olleet suotavia, äpäristä puhumattakaan. Papin puheille oli siis kiire, jos sattui vahinko käymään. Ehkäisyäkään ei 1960 ollut samoin kuin nyt.
Mun isovanhemmat meni 50-luvun lopulla naimisiin koska vuokraisäntä ei suostunut vuokraamaan asuntoa "susiparille".
ohis
Juttu neitsyestä ja ketju lähes täynnä kuinka jengi hässii.
Jos se ei todista että erilaisia juttuja tarvitaan, en tiedä mikä!
Lapseni valmistui juuri lukiosta.
Hänen terveystiedon kirjassaan yläasteella ylistettiin seksiä aivan liikaa. Sanasta sanaan siellä sanottiin, että seksi on yksi ihmisen perustarpeista.
Tuon kirjan perusteella saa kyllä käsityksen, että seksiä pitäisi alkaa harjoittaa mahdollisimman pian.
Eli överiksi on mennyt. Pitäisi löytää keskitie. Omassa nuoruudessani koulussa esiteltiin ehkäisyvälineet ja puhuttiin asioista lääketieteellisellä kannalta vain lähinnä. Nykyään on ihan liikaa seksiin houkuttememista. Pitäisi käsitellä sitä, että seksi on hyvin henkilökohtainen asia ja hätiköity seksi väärän ihmisen kanssa saattaa rikkoa syvältä. Jokaisen pitäisi rauhassa kypsyä siihen, että on valmis asiaan. Hoputtaa ei saa.
Oli miten oli, itse kyllä häpesin neitsyyttäni 20-vuotiaana vaikka sen jälkeen olen kyllä kiitettävästi seksiä saanut. Tunsin että olen kaveriporukan ainoa neitsyt ja pelkäsin ettei kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja voisi kiinnostua näin kokemattomasta. Neitsyyden menetin ihmiselle jota en juuri tuntenut. Ennen sitä päätin, että teen sen vaikka yhdenyönjutun kanssa kunhan pääsen neitsyydestä eroon. Näin kävi ja olin helpottunut että neitsyyden taakka oli poissa. En kadu vaikka jännältä tuntuu kun asia hävetti niin paljon.
No kyllä minun nuoruudessani neitsyys oli jotain mistä piti hankkiutua eroon mielellään nuorena ja seukkailu ja seksikokemukset oli ihan normaali osa nuoruutta. Tavallaan hienoa jos nykyään on eri lailla mutta kyllä aikuisella iällä voi sitten myös olla aika korkea kynnys ja odotukset parisuhteelle ja seksille, jos ei ole mitään kokemuksia.
MIten se voi olla häpeä kun ei sitä kukaan muu tiedä?
Eiku niin,nainen kyseessä eli sitä pitää toitottaa kaikille aamusta iltaan.
En lukenut artikkelia alkua pitemmälle. Ihmettelen kyllä sitä, että omalla nimellä ja naamalla työnnytään lehteen kertomaan tuollaisesta asiasta. Jutussa muuten oli neljä kuvaa: yksi naamakuva, yksi tissivakokuva ja kaksi napapaitakuvaa, joista toisessa jalat olivat levällään ja kamera haarovälin tasolla. Mikähän mainoskampanja tämä oikein on?
Minä voisin tarjota Iltalehteen juttua "olin neitsyt vielä 21-vuotiaana" ja "Tuulikki, 57, ei ole harrastanut seksiä 18 vuoteen", mutta rajojen rikkomisen mainostaminen ei kiinnosta niin paljon. Eikä juttupalkkio.
Ei ole neitsyt.
Kehitti jutun saadakseen katsojia kanavalleen. Samaa mainosta on tämä lehtijuttu.
Tän palstan häpeässä kasvanut väki taitaa vaan olla liian vanhoja ymmärtämään miksi ihmiset haluavat nykyään olla avoimia :) Hyvä Tuuli!