Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin teini ei mennyt kesätöihin

Vierailija
16.06.2021 |

Millaisia saamattomia on nämä nuoret nyky päivänä varmaan äitinsä pilaama sekin. Muutenkin olen katsellut että ei teini kotoa poistu paljon nytkin seurasin niin kahteen viikkoon ei ole kertaakaan ollut ulkona. Onko asia nyt niin että nyky päivän teinien ei tarvitse tehdä töitä ja eikä myöskään olla ulkona? Opetatteko te niitä teinejänne?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 2 lasta niin työmarkkinatuki on 660, mutta minulla meni hoitomaksuihin 140 euroa työmarkkinatukityössä, koska puoliso tienaa 1600 netto. Kulukorvausta saa 9 euroa/työpäivä, mutta sitä ei saa jos lapsi sairastuu tai itse sairastuu, eläkettä ei kerry eikä ole työterveyshuoltoa, kela vaatii kyllä sairaslomalapun, mutta työtön pääsee tuolloin julkiselle lääkäriin samana päivänä kun sairastuu sairaslomalappua hakemaan.

Noilla tuloilla perhe ei saa muita tukia lisäksi eli kannattaa varsinkin kaupan alalla ja palvelualalla varautua elämään pienillä tuloilla, kun siellä alkaa irtisanomiset. 1,6 miljoonaa eläkeläistä on iso asiakaskunta, suuret ikäluokat jo 75-vuotiaita. Meillä työmarkkinatukityöläisillä ei ole rahaa parturiin. Kannattaa tehdä niinkuin minä eli kasvattaa pitkät hiukset, puoliso leikkaa latvat ja pitkät hiukset saa kauniisti kiinni. Mies taas voi ajaa päänsä kaljuksi. Kirpputorilta olen ostanut verhoja 6 eurolla ja villatakkeja 6 eurolla ja paitoja eurolla.

Me ostettiin Fiskarsin parturisakset, maksoi noin 20 euroa. Puoliso leikkaa minun ja tyttären hiukset.

Vierailija
42/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän naapurissa samanlaisia teinejä. Tiedän, että kaupunki kyllä palkkasi kesätyöntekijöitä viheralueiden hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ottaako kauppaan nuoren hyllyttämään tavaroita vai työttömän. Nuorelle täytyy maksaa palkka, kun taas työttömälle ei. Valtio maksaa työttömälle työmarkkinatuen ja kulukorvausta 9 euroa/työpäivä. Jos ottaa työttömän töihin niin valtio maksaa työttömästä 10 euroa/työpäivä kulukorvausta työnantajalle.

Vierailija
44/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ottaako kauppaan nuoren hyllyttämään tavaroita vai työttömän. Nuorelle täytyy maksaa palkka, kun taas työttömälle ei. Valtio maksaa työttömälle työmarkkinatuen ja kulukorvausta 9 euroa/työpäivä. Jos ottaa työttömän töihin niin valtio maksaa työttömästä 10 euroa/työpäivä kulukorvausta työnantajalle.

En ymmärrä miksi työnantaja saa kulukorvausta työttömästä, voisiko joku selittää.

Vierailija
45/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiän naapurissa samanlaisia teinejä. Tiedän, että kaupunki kyllä palkkasi kesätyöntekijöitä viheralueiden hoitoon.

Ei sinne montaa oteta, kun sinne otetaan myös työttömiä. Luuletko, että kaikki, jotka tekee kaupungin töitä on vakituisia? Ja työtön saa myös työvaatteet, jos sellaisia käytetään, samat työvaatteet kuin vakituisilla. Toimistotöissä käytetään yleensä omia vaatteita paitsi saaraalan toimistotöissä minulla oli sairaanhoitajan työvaatteet ja työtön olen.

Vierailija
46/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta harva teini hakee tai saa töitä koko kesäksi. Oma 16-vuotias on töissä heinäkuun, nyt nukkuu puoliinpäiviin ja liikkuu ulkona vain iltaisin. Ihan hyvä setti!

Vierailija
47/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaikista eniten perseestä aikoinaan mennä kesäksi töihin, kun oli ensin käynyt koko vuoden koulua.

Vierailija
48/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔 pitäisikö ap tehdä lasu? Tai kutsua poliisit?

Mistä tiedät, jos teiniä ei ole näkynyt kahteen viikkoon vaikka 24/7 oot kytännyt, vaikka vanhemmat olisi pistänyt paloiksi ja pakkaseen??

Ts. Hanki ihan oma elämä...

Vierailija
49/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kaikista eniten perseestä aikoinaan mennä kesäksi töihin, kun oli ensin käynyt koko vuoden koulua.

Ai?

Mun mielestä se taas oli niin parasta!

(Ja kunnolla suoritin kouluni ja lääkiksen)

Vierailija
50/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on teinien työtä, kun on kesäloma niin sitten levätään. Kyllä töitä ehtii tehdä vuosikymmeniä. Antaa nuorten nauttia pitkistä lomista, kun niitä vielä on mahdollista pitää.

Vierailija
51/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei itsellään ole käytöstapoja eikä omaa elämää. Hyi mikä stalkkeri.

Vierailija
52/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle, että hän käyttäisi aikansa hyödyllisemmin kuin naapurien nuorten kyttäämiseen, esim. perehtymällä suomen kielen kielioppiin, erityisesti välimerkkien käyttöön ja yhdyssanoihin. Porvoon peruskoulussa näihin ei kai riittänyt aikaa, syystä tai kolmannesta.

53/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu on teinien työtä, kun on kesäloma niin sitten levätään. Kyllä töitä ehtii tehdä vuosikymmeniä. Antaa nuorten nauttia pitkistä lomista, kun niitä vielä on mahdollista pitää.

Tämä! Minä en ainakaan potki omiani pakolla mihinkään kesätöihin. Kyllä levätäkin pitää kunnolla. Töitä on aikaa tehdä semmoinen 50 vuotta, jos sattuu elämään niin kauan. Kyllä siinä on ihan tarpeeksi.

Vierailija
54/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuoret olivat kansainvälisessä koulussa, jossa kesäloma oli vain 6 viikkoa. Sen ajan he todellakin olivat lomalla raskaan kouluvuoden päätteeksi, tuskin olisin edes ”päästänyt” töihin!

Vierailija
55/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi naapuri! Meidän vätysteini on ollut nyt yli vuoden pääsääntöisesti etänä ammattikoulussa. Kesäsetelillä ei päässyt edea kauppoihin, jopa oman alan harjoittelupaikkaa on vaikea tällä hetkellä saada. Hällä jatkuu muuten koulu heinäkuun alkuun asti, jonka jälkeen 3 viikon loma. Ellei syksyllä jatku enemmän läsnäoloa niin saat jatkaa "lorvimisen" kattomista vielä pitkään. Jaksuja siihen!

Vierailija
56/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinin kesätyöt ovat etätöitä kotoa käsin. Moni nykynuori somettaa ja saa siitä hyvät rahat.

Itselläsi on ilmeisesti yllin kyllin aikaa, kun ehdit selvittää naapurin menemiset ja menemättä jättämiset? Milloin aiot itse mennä töihin?

Vierailija
57/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö mielessä että työpaikkoja ei kuitenkaan ole riittävästi kaikille kylän teineille?

Vierailija
58/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinit elää kesän osinkotuloilla, joita maksoi esim Fortum ja Sampo. Ei tartte töissä käydä.

Vierailija
59/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vähän kauempana kolme perheen lasta jotka eivät kuulemma nekään kesätöitä hankkineet. Ehkä sitten joillakin äideillä on rahaa että voi isot teinit elättää.

Ei liene sinun ongelmasi.

Vierailija
60/63 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työnhaku on kuin lottoamista. Miten luulette, että nykyään nuoret vain ”hankkivat” kesätöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän