Miten saatte 10 000 askelta kasaan päivässä?
Uusi iphone mittaa päivän askeleet. Tänään olin kolme tuntia ulkona kävelemässä, osa oli vähän hitaampaa kävelyä ja osa ripeää. Mutta kertaakaan en mihinkään istunut huilaamaan. Silti päivän askeleet vain 7000. En ehdi pidempiä kävelyitä, pakko tehdä töitä, kotitöitä (kaksio eli niissä ei askeleita kerry) jne.
Kommentit (51)
Työpäivän ja kotitöiden jälkeen on kertynyt aktiivisuuskellon mukaan 5000-6000 askelta. Jos haluan ylittää 10000 niin minun pitää käydä erikseen vielä kävelyllä 4-5 km lenkki.
Lenkki 6000-8000 askelta (joka päivä, satoi tai paistoi), työmatkat 2000 askelta, töissä n. 1000 askelta, kauppareissu n. 2000 askelta (ei toki joka päivä).
Kävely tai hölkkä 180 askelta minuutissa kadenssilla eli kolmessa vartissa tulee 8100.
Töissö juoksemalla kuin hullu. Kevyesti tulee se 20k.
Halpisranneke näytti 5,37 km kävelyn aikana otetun 7512 askelta. Laadukkaalla Nokia-puhelimella ja Sports Tracker- ohjelmistolla mitattuna sama lenkki oli 5,76 km ja 7433 askelta. Matkassa puhelin on tarkempi, askelissa luottaisin ennemmin rannekkeeseen.
Käytetystä ajasta ne sentään ovat yhtä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Halpisranneke näytti 5,37 km kävelyn aikana otetun 7512 askelta. Laadukkaalla Nokia-puhelimella ja Sports Tracker- ohjelmistolla mitattuna sama lenkki oli 5,76 km ja 7433 askelta. Matkassa puhelin on tarkempi, askelissa luottaisin ennemmin rannekkeeseen.
Käytetystä ajasta ne sentään ovat yhtä mieltä.
Ei ne askeleet ole aivan saman mittaisia. Itsellä vaihtelee alle 70 ja yli 80 välillä.d
Oliko sulla varmasti taskussa se puhelin koko ajan? Jos se oli jossain rattaiden pussukassa, niin ei se sieltä mittaa.
Tarkastin juuri omista tiedoistani, että keskimäärin olen liikkunut vuoden aikana 6,3km päivässä ja tämä vastaa n. 8500 askelta. Tähän voit vähän verrata.
Keskiarvo 7800 pvä. Kotihommilla. Huawei watch laskee kulutuksen kanankoipina. Joskus lupaa syödä puolikkaan kanankoiven päivässä 🤔. Jos laittaa kävely moodin niin sitten kuluttaa enempi
Helposti, töissä joka päivä ja kotona tai mökillä touhutessa jo aamupäivän aikana.
Miksi aina sanotaan, että askeleita oltava? Siis eikö tärkeintä ole, että on liikuntaa tarpeeksi viikossa, eikä niiden pidä juuri askeleita olla, vaan kunhan hengästyy riittävästi?