Miten saatte 10 000 askelta kasaan päivässä?
Uusi iphone mittaa päivän askeleet. Tänään olin kolme tuntia ulkona kävelemässä, osa oli vähän hitaampaa kävelyä ja osa ripeää. Mutta kertaakaan en mihinkään istunut huilaamaan. Silti päivän askeleet vain 7000. En ehdi pidempiä kävelyitä, pakko tehdä töitä, kotitöitä (kaksio eli niissä ei askeleita kerry) jne.
Kommentit (51)
Jos 7000 olikin metrejä eikä askelia. Itse erehdyin kerran tavallisen askelmittarin kanssa kun olin painanut väärää nappia.
Muuten - tuo 10000 askelta on ihan summassa keksitty tavoite. Jos olen varta vasten lenkille jo lähtenyt askelien takia, niin olisin mihin tahansa lukuun tyytyväinen. Vertaillen niillä lähinnä eri päiviä keskenään.
Itse kävelen töihin ja takasin (yhteen suuntaan n. 3km), ja töissäkin olen jatkuvasti jaloillaan. Tänään mennyt töistä kotiin kaupan kautta tullessani reippaat 13000 askelta. Ei paljon jaksa enää lenkille lähteä.
Puhelin näyttää aina kelloa vähemmän, koska et roudaa puhelinta varmaan mukanasi koko aikaa. Mulla yleensä kello näyttää sen 12k-15k, puhelin alle 10k.
Japanilaisten tuulesta tempaama idea koko 10 000 askelta.
Liikkuminen on tärkeää.
mulla tulee lähes joka päivä 12000-27000 askelta. Tällä hetkellä Polar näyttää 23279 askelta. Olen yövuorossa, joten taitaa tulla se 25000 askelta täyteen.
Eihän niitä mihinkään ,(esim. heinäkasaan )polkemalla tarvitse saada, vaan ihan vaan peräkkäin ja eteenpäin ...
Vierailija kirjoitti:
Puhelin näyttää aina kelloa vähemmän, koska et roudaa puhelinta varmaan mukanasi koko aikaa. Mulla yleensä kello näyttää sen 12k-15k, puhelin alle 10k.
On se mukana aina ulkona, kotipihassakin taskussa. Sisällä toki ei mutta ei kaksiossa kilometrejä kerry. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kävelen töihin ja takasin (yhteen suuntaan n. 3km), ja töissäkin olen jatkuvasti jaloillaan. Tänään mennyt töistä kotiin kaupan kautta tullessani reippaat 13000 askelta. Ei paljon jaksa enää lenkille lähteä.
Minulla on istumatyö, koronan takia etänä. Lapsen päiväkoti 100 m päässä. Pakko mennä ihan kävelylle jotta askelia kertyisi mutta en ehdi niin monen tunnin kävelyitä muun lisäksi kuin kai pitäisi. Ap
Mulla oli ennen Polarin urheilukello ja 10000 askelt tuli täyteen melkein joka päivä. Nyt Suunto ja jos teen 5km lenkin ja tunnin pihatöitä, käyn kaupassa, saattaa 10000 tulla täyteen.
Olispa ollut tuollainen armeijassa. Varmaan 10 000 - 40 000 askelta olisi tullut päivässä?
Koko ajan liikkeellä pitää olla. Se on aktiivista elämää. Mutta eihän sellainen istumatyöläiselle mahdollista ole. Itse pyörin kämppää ympäri teams-palaverien ja puheluiden aikana, jotta vähän pysyisi liikkeessä.
Kävelemällä 10 000 askelta.. .Eikös ole vaikeeta?
käyt hakemassa päivän kaljasi aina 1-2 tölkkiä kerrallaan ei enempää , useita kertoja päivässä. eikä lähimmässä lähiökaupassa vaan vähän kauempana. äläkä juo matkalla niitä kaljoja !!!
😁
Pari lenkkiä ja perustallustukset lisäksi
Ei se 10 000 askelta perustu mihinkään tutkittuun tietoon, vaan on laitteen valmistajan markkinointikikka, kuten tässä ketjussa on jo pari kertaa mainittu. Tärkeintä on että liikkuu hyvällä sykkeellä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yritatko-sinakin-kerata-10-000-aske…
Mulle tulee se tosi harvoin, koska lenkkeilen rullasuksilla/suksilla. Eilen ihan yllätyin, kun puhelin pyytämättä ja yllättäen ilmoitti 10 000 askeleen olevan täynnä. Olin käynyt 1h 15 min kävelylenkillå aamulla ja myöhemmin kävelin n. vartin lounaspaikkaan. Eli puolitoista tuntia kävelyä.
Utopistiselta tuntuu. Muutaman viime kuukauden ajan mun saldo on ollut sata askelta päivässä. Sairaana olen enkä enää toivu.
Koiran kanssa 2-3 lenkkiä riittää kymppitonnin. Muuten kävelen töihin ja takaisin ( vajaa km suuntaansa) ja töissä joudun kävelemään välituntikahveille ja pari valvontaa, arvannette ammatin. Työpäivänä tullee 7-8000 askelta. Itsellä tulee päivässä 10-20000 askelta ( kuitenkin lähempänä 10000:tta), olisiko 10000 alittunut ehkä 5 kertaa tämän vuoden puolella. Keskiarvo tammikuusta alkaen on 12207. Koirantaluttajia on perheessä yleensä kaksi, mutta näin oppilaitosten rajoitusten aikana kolme tai neljä samanaikaisesti.
Ei kai mitään 10000 askelta tarvitse, jos liikkuu rivakasti edes kaksi kolme kertaa viikossa, varsinkin jos liikkuu siten, että harjoittelusta on osa sellaista, jossa syke on äärirajoilla???
Kymmenen tuhatta on markkinokntikikka:
https://www.nainen.com/pyritko-sinakin-kavelemaan-10-000-askelta-paivas…
Jos joku ei vielä tiennyt.