Kysy työväenluokkaiselta, lastenkodissakin olleelta lähihoitajalta mitä mieleen juolahtaa!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Millainen lapsuudenperhe sinulla oli? Miksi jouduit lastenkotiin?
Lapsuudenperheeni oli alkoholistinen. Se oli myös se syy miksi lastenkotiin jouduin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat fiksulta ja päämäärätietoiselta! Miksi lastenkodissa asuneilla menee usein heikommin kuin sinulla? Mikä on auttanut pysymään pois ongelmista?
Olin aina vähän erilainen luonne kuin muut. Tykkäsin lukea ja haaveilla kaikenlaisesta, enkä tuntenut vetoa esimerkiksi päihteisiin - varmaan kun kotona oli sitä oli. Lisäksi tiesin jo lapsena, että ongelmien syypäänä ovat vanhempani, ei yhteiskunta tai mikään ulkopuolinen.
ap
Vaikuttaako lapsuutesi siihen, että et halua lapsia?
Onko sinulla sisaruksia? Oletko yhteydessä muihin sukulaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat fiksulta ja päämäärätietoiselta! Miksi lastenkodissa asuneilla menee usein heikommin kuin sinulla? Mikä on auttanut pysymään pois ongelmista?
Olin aina vähän erilainen luonne kuin muut. Tykkäsin lukea ja haaveilla kaikenlaisesta, enkä tuntenut vetoa esimerkiksi päihteisiin - varmaan kun kotona oli sitä oli. Lisäksi tiesin jo lapsena, että ongelmien syypäänä ovat vanhempani, ei yhteiskunta tai mikään ulkopuolinen.
ap
Lisätään vielä että moni muu lastenkodissa oleva kärsi myös erilaisista traumoista, jotka olivat jo pitkällä ja ilmenivät sitten monin tavoin. Osalla oli varmaan erilaisia keskittymisvaikeuksia tai vastaavaa. Tai näin olen jälkikäteen miettinyt. Sekin on kuitenkin sanottava, että sieltä tuli myös yksi akateeminen tyyppi, joka on näköjään pärjännyt elämässään hyvin. En tosin pidä yhteyttä kehenkään, enkä haluaisikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako lapsuutesi siihen, että et halua lapsia?
Vaikuttaa ja juuri siksi en halua.
ap
Jahtaatko varattuja miehiä kuten lähärit yleensä?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla sisaruksia? Oletko yhteydessä muihin sukulaisiin?
Ei ole sisaruksia. Isovanhempiini olen ollut yhteydessä koko lapsuuteni, isoäitiin edelleen (isoisä on kuollut).
ap
Vierailija kirjoitti:
Jahtaatko varattuja miehiä kuten lähärit yleensä?
En. Mistä tiedät jahtaako lähärit varattuja?
ap
Miksei lastenkodissa kannustettu lukioon?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla hyviä ystäviä?
Minulla on kavereita. Osa on ihan ystäviäkin, mutta tunnen usein ulkopuolisuutta porukassa ja en sitten halua päästää ketään liian lähelle. Olen kuitenkin tähän ihan tyytyväinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toivon sinulle ap kaikkea hyvää.
Kiitos ja toivon samaa sinulle!
ap
Nyt pitänee lähteä hampaidenpesulle ja nukkumaan, niin jaksaa huomenna aamuvuorossa. Kiitokset kaikille asiallisesti kyselleille ja terveiset vielä teille, joilla on samat taustat. Hiljaiset ei usein kerro, niin se on, vaikka tarinoita heillä on enemmän kuin monilla äänekkäillä.
ap
Oletko kertonut aikuisiän ystävillesi taustastasi lastenkodissa?
Olen itsekin hoitaja (AMK) ja ollut hetken lastenkodissa hieman eri syystä kuin "yleensä". Vanhempani olivat eronneet ja toinen vanhempani teki yötyötä. En saanut olla yksin kotona vaikka olisin halunnut. SIksi olin lastenkodissa ja niiltä ajoilta on vaan hyviä muistikuvia. Toki lastenkodit ovat muuttuneet nyt vuosikymmenien aikana.
Kukaan tämän hetkisistä ystävistäni tai tuttavistani ei tiedä asiasta. Enkä aio kertoa. Ehkä joskus kun omat lapset ovat aikuisia, saatan asiasta sanoa. Mutta eipä se enää silloin ketää hetkauta.
Montako tatuointia/lävistystä sinulla on? Onko päihde, psyyken, uhkapeliongelmia? Onko aviottomia tai avioliitossa saatuja lapsia ja monenjo miehen kanssa? Entä seksuaali moraali? Montako suhdetta ollut? Onko perhe taystasi ala/työväenluokkainen?
Onko hiuksesi värjätty shokkivärillä tai onko sivukalju tms.
Montako savuketta poltat päivässä?