Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy työväenluokkaiselta, lastenkodissakin olleelta lähihoitajalta mitä mieleen juolahtaa!

Vierailija
15.06.2021 |

Antaa palaa!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko kateutta/katkeruutta niitä kohtaan, joilla oli turvallinen koti, saivat kannustusta vanhemmiltaan, kouluttautuivat pidemmälle ja saavat nyt parempaa palkkaa siististä mukavasta sisätyötä?

Valehtelisin, jos sanoisin että en, mutta ymmärrän kyllä tosiasiat enkä kiukuttele kellekään muille kuin kuolleille vanhemmilleni.

ap

Vierailija
42/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita koulutusvaihtoehtoja harkitsit kuin lähäri? Parturi-kampaaja?

Muistaakseni mietin jotakin maalarin ammattia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta samanlainen tausta.

Minulla oli peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 8,1. Tunnen akateemisia ja olen naimisissa tekniikan tohtorin kanssa. 

Itsellä myös samanlainen tausta, lähihoitajaksikin olen valmistunut. Päättötodistuksessa ka. 8.5, kolme ammattia, puoliso perusduunari. Tunnen akateemisia.

Vierailija
44/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko olla kaverini? Käydä vaikka lenkillä tai soitella kun potuttaa?

Vierailija
45/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla shokkivärjätty tukka? Paljon tatuointeja? Blingbling-vaatteet?

Ei.

Vierailija
46/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko olla kaverini? Käydä vaikka lenkillä tai soitella kun potuttaa?

Jos olisit kiva tyyppi, niin ehkä. Toisaalta minulla on ihan riittävästi kavereita ja haluan olla rauhassakin.

ap

Vierailija
47/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat fiksulta, oletko koskaan ajatellut että voisit kouluttautua lisää, esim sairaanhoitajaksi?

Vierailija
48/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä tekee sinusta työväenluokkaisen? Mitä pitäisi taphtua, että ”nousisit” keskiluokkaan?

Olen lähihoitaja, joten olen työväenluokkaa. En tiedä nostaako sairaanhoitajaksi opiskeluni minua "luokassa", tuskin kun työnkuva ei niin hirveästi muut palkasta puhumattakaan.

ap

Vierailija
49/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkelaskut sinun mielestäsi vaikeita? Saatko tentit läpi helposti?

Vierailija
50/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat fiksulta, oletko koskaan ajatellut että voisit kouluttautua lisää, esim sairaanhoitajaksi?

Opiskelen työn ohessa sairaanhoitajaksi parasta aikaa.

ap

Ja kiitos kommentista.

Vierailija
51/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkelaskut sinun mielestäsi vaikeita? Saatko tentit läpi helposti?

Ei olleet vaikeita, tentit meni läpi ekalla.

ap

Vierailija
52/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö temppareista?

En, koska liian moni vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä ja ongelmaiselta. Ohjelman ideakin on surkea.

Onko opintoihisi kuulunut psykiatria pakollisena? Viitaten ilmaisuusi "persoonallisuushäiriöinen". Miten määrittelet persoonallisuushäiriöisen, mikä on ammatillinen kompetenssisi siihen? Lisäksi kysyisin, millä tavalla laitoslapsuus on vaikuttanut elämääsi ammatinvalinnan suhteen ja onko taustallasi ollut vaikutuksia ihmissuhteisiisi, työskentelyysi ja paitsi elämänasenteeseesi, myös asennoitumiseesi työssäsi tapaamiasi ihmisiä/potilaita kohtaan? 

Vierailija
53/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö temppareista?

En, koska liian moni vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä ja ongelmaiselta. Ohjelman ideakin on surkea.

Onko opintoihisi kuulunut psykiatria pakollisena? Viitaten ilmaisuusi "persoonallisuushäiriöinen". Miten määrittelet persoonallisuushäiriöisen, mikä on ammatillinen kompetenssisi siihen? Lisäksi kysyisin, millä tavalla laitoslapsuus on vaikuttanut elämääsi ammatinvalinnan suhteen ja onko taustallasi ollut vaikutuksia ihmissuhteisiisi, työskentelyysi ja paitsi elämänasenteeseesi, myös asennoitumiseesi työssäsi tapaamiasi ihmisiä/potilaita kohtaan? 

Työssäni kohtaan paljon persoonallisuushäiriöisiä. En ole lääkäri, joten en tietysti voi diagnoosia antaa, mutta kokemus on jotakin sekin ja kaiken lisäksi tämä on vauvapalsta missä viskotaan välillä mitä sattuu. Laitetaan vaikka sen piikkiin. 

Lastenkodissa oloni lapsena ei varmaan vaikuttanut alalle hakeutumiseeni, enemmän koulutuksen suosio ja työmahdollisuudet. Työssäni hoidan aina kaiken niin, että mitään omasta historiastani ei heijastu työhöni, vaan olen ammatillinen. Sen verran taustat kuitenkin vaikuttaa, että minun on vaikea hyväksyä tai ymmärtää ihmisiä, jotka ovat tuhonneet itsensä ja omaisensa esimerkiksi huumeilla. Mutta kuten sanottua, en anna sen näkyä työssäni.

ap

Vierailija
54/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö juoda sidukkaa?

Vierailija
55/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö temppareista?

Työssäni kohtaan paljon persoonallisuushäiriöisiä. En ole lääkäri, joten en tietysti voi diagnoosia antaa, mutta kokemus on jotakin sekin ja kaiken lisäksi tämä on vauvapalsta missä viskotaan välillä mitä sattuu. Laitetaan vaikka sen piikkiin. 

Lastenkodissa oloni lapsena ei varmaan vaikuttanut alalle hakeutumiseeni, enemmän koulutuksen suosio ja työmahdollisuudet. Työssäni hoidan aina kaiken niin, että mitään omasta historiastani ei heijastu työhöni, vaan olen ammatillinen. Sen verran taustat kuitenkin vaikuttaa, että minun on vaikea hyväksyä tai ymmärtää ihmisiä, jotka ovat tuhonneet itsensä ja omaisensa esimerkiksi huumeilla. Mutta kuten sanottua, en anna sen näkyä työssäni.

ap

Lisätään siis että työskentelen psykiatrisessa sairaalassa ja psyyken sairaudet ja oireet kuuluivat jo koulussa perustentteihin.

ap

Vierailija
56/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö juoda sidukkaa?

Tykkään enemmän viinistä.

Vierailija
57/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saavuttanut tietyn kypsyystason tavanomaista nuorempana taustasi vuoksi ja koetko että taustasi antaa sinulle vahvuuksia  ja näkemystä työhösi? Ja oletko kutsumustehtävässäsi? 

Toivotan onnea jatko-opintoihisi ja menestyksekästä uraa tärkeiden asioiden parissa!

Vierailija
58/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saavuttanut tietyn kypsyystason tavanomaista nuorempana taustasi vuoksi ja koetko että taustasi antaa sinulle vahvuuksia  ja näkemystä työhösi? Ja oletko kutsumustehtävässäsi? 

Toivotan onnea jatko-opintoihisi ja menestyksekästä uraa tärkeiden asioiden parissa!

Olen aina joutunut olemaan ikäistäni vanhempi, että varmaan näin on. Työssäni koen, että kokemuksista on hyötyäkin, ainakin niin että en hätkähdä pienistä. Jotkut asiat kuitenkin tuntuvat ikäviltä, koska ne tuovat alitajuisia muistoja mieleen, mutta ne olen oppinut hallitsemaan. Työni on ihan ok, mutta kutsumusammatissani en kuitenkaan katso olevani. Uskoisin, että jos lapsuuteni olisi ollut normaali, tekisin jotakin muuta. En silti murehdi sitä, elämässä pelataan niillä korteilla jotka annetaan ja sen olen jo hyväksynyt.

ap

Vierailija
59/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina joutunut olemaan ikäistäni vanhempi, että varmaan näin on. Työssäni koen, että kokemuksista on hyötyäkin, ainakin niin että en hätkähdä pienistä. Jotkut asiat kuitenkin tuntuvat ikäviltä, koska ne tuovat alitajuisia muistoja mieleen, mutta ne olen oppinut hallitsemaan. Työni on ihan ok, mutta kutsumusammatissani en kuitenkaan katso olevani. Uskoisin, että jos lapsuuteni olisi ollut normaali, tekisin jotakin muuta. En silti murehdi sitä, elämässä pelataan niillä korteilla jotka annetaan ja sen olen jo hyväksynyt.

ap

Niin ja kiitos kannustuksesta sinullekin!

Vierailija
60/81 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsuudenperhe sinulla oli? Miksi jouduit lastenkotiin?