Miksi huippu-urheilijat ( futarit ja lätkäjätkät) saavat lapsia suht nuorina?
Olen nyt EM-kisahuumassa tsekkaillut maailmantähtifutareiden instatilejä niin todella moni näyttää olevan perheellinen reilusti alle 30-v ikäisenä, mistäköhän tämä johtuu? Saman ilmiön olen huomioinut aiemmin lätkäpiireissä.
Kommentit (51)
Ja ehkä naiset haluavat sitoa itsensä vielä tiukemmin mieheen, onhan miljoonia tienaava ammattiurheilija todellinen catch!
Itse aina ihmetelly miksi he seurustelevat näiden missien kanssa kun eivät kaikki missit edes ole kauniita. Esim Jitka Nováčková ei ole kaunis.
Mikä olisi sitten sopiva ikä. Alkaa tuossa kuudenkympin korvilla tulla ammuksista suutareita
Joutuvat muuttamaan usein maasta/kaupungista toiseen ja siinä on puolison vaikea tehdä omaa uraa. Ehkä ajattelevat että tehdään lapset ensin ja ura sitten kun ukko eläköityy, lapsetkin ovat silloin jo isoja.
Normimiehellä menee kauemmin päästä siihen tulotasoon, jolla voi elättää perheen nyky-yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse aina ihmetelly miksi he seurustelevat näiden missien kanssa kun eivät kaikki missit edes ole kauniita. Esim Jitka Nováčková ei ole kaunis.
Mitä rumempi, sen missimpi. Suomi100.
Kasvavat nopeammin aikuisiksi, kun on jo nuorena otettava vastuu itsestään ja tekemisistään ja muutettava mamin helmoista pois. Lisäksi heillä on naisten keskuudessa enemmän kysyntää kuin perujanttereilla, joten löytävät helpommin puolison.
Vierailija kirjoitti:
No kukaan normaali ihminen ei seurustele toisen kanssa ulkonäön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on talousasiat kunnossa jo nuorena. Varmaankin haluavat sitoutua aikaisemmin kun sen rankan ammatin jaksaa paremmin kun on toinen tukena siinä (tämä siis ehkä yksi syistä). Elämäntavat suurimmalla osalla kunnossa ja on varmaan tullut elämää nähtyä riittämiin jo nuorena niin miksi eivät sitoutuisi ja perustaisi perhettä? Mutta ei ne kaikki niin tee. Hradeckyllä ei ole perhettä esimerkiksi.
Hyvä analyysi. Lisäisin myös, että moni ammattiurheilija on duunariperheestä tai muuten ei niin akateemisista taustoista sekä pikkukaupungeista. Sellaisia kiinnostaa yleensä perheen perustaminen jo vähän nuoremmalla iällä.
Oon tehny saman huomion Hradeckysta. Minä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi, jos herraa joskus kiinnostaa perhe perustaa 😄 Vaikuttaa niin symppikseltä tyypiltä. On varmaan tosin niitä vapaaehtoisia jo ainakin muutama tusina.
Olen itse ollut ns lätkävaimo jonkun aikaa. Leikitään aika nopeesti aikuista ja mitään muuta tekemistä ei ole kuin lapset. Ne naiset ovat aika tuuliajolla siinä hommassa. Tulee vain mies ja hänen tarpeensa. Itse jaksoin sitä kaksi vuotta. Onneksi emme saaneet lapsia siinä ajassa. Elämäsi elämä on kokonaan jonkun muun.
Kyllähän moni tavismieskin haluaisi lapsia nuorena mutta ongelma on se että naiset ei kelpuuta kun mies on tavismies eikä komea ammattiurheilija.
Eli tiivistyksenä: sillä ei ole merkitystä mitä mies haluaa kun nainen on se portinvartija. Vain tasokkaimmat miehet pystyvät päättämään suhteen saamisesta tai lapsien hankkimisesta.
Koska urheilijoiden kanssa pariutuvat naiset eivät yleensä ole jotain syöpätutkijoita tai hallintotieteen maistereita, joille on tärkeää "luoda uraa" jossain valtion virastossa 38-vuotiaaksi, ennen kuin uskaltavat hankkia yhden lapsen.
Eli perhekeskeiset naiset ainakin osasyy.
Tunnen työni takia paljon "lätkäjätkiä". Ei lähimaillekaan kaikilla ole perhettä sen varhaisemmin kuin muillakaan ikäluokastaan. Juuri yksi sai esikoisensa 35-vuotiaana. Noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rumempi, sen missimpi. Suomi100.
Pätee vain Miss Helsinki -kisoihin.
Eivät sen nuorempina kuin muutkaan. Ihan kaikissa ammateissa on niitä, jotka perustavat perheen nuorina. Heitä vaan ei stalkata instasta niin kuin supertähtiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut ns lätkävaimo jonkun aikaa. Leikitään aika nopeesti aikuista ja mitään muuta tekemistä ei ole kuin lapset. Ne naiset ovat aika tuuliajolla siinä hommassa. Tulee vain mies ja hänen tarpeensa. Itse jaksoin sitä kaksi vuotta. Onneksi emme saaneet lapsia siinä ajassa. Elämäsi elämä on kokonaan jonkun muun.
Mun ystäväni on ollut lätkävaimo. Nykyään on sitten poliittista uraa tekevän ihmisen vaimo.
Hänellä on koko ajan ollut oma ura, nykyisin yrittäjänä. Myös silloin, kun mies pelasi Venäjällä. Yhdessä ovat olleet ihan teineistä, mutta lapsia saivat vasta ihan aikuisella iällä.
ja tässä meiltä nyt on vain kaksi tarinaa. Näitä mahtuu joukkoon pilvin pimein.
Sami Vatanen 30v sai muutama kuukausi sitten esikoisensa. Mielestäni ei ole millään mittarilla nuori isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ehkä naiset haluavat sitoa itsensä vielä tiukemmin mieheen, onhan miljoonia tienaava ammattiurheilija todellinen catch!
Tämä! Ja ehkä myös ne miehet haluaa ns. kotiuttaa voitot, kun ovat uransa ja kuuluisuutensa huipulla ja voivat saada esim. huippumallin puolisokseen. Tai Suomi-levelillä Miss Suomi perintöprinsessan.
On myös niin, että huippu-urheilijan ehdoilla elävä nainen ei kovin helpolla pysty tekemään omaa uraa mutta lapset ja kotivaimona oleminen sopii siihen kuvioon. Mikä varmaam lähtökohtaisesti vaikuttaa siihen, minkälaiset naiset huippu-urheilijoita tavoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Sami Vatanen 30v sai muutama kuukausi sitten esikoisensa. Mielestäni ei ole millään mittarilla nuori isäksi.
Nykyään on. 30-vuotiaista miehistä suurin osa on lapsettomia.
Niillä on talousasiat kunnossa jo nuorena. Varmaankin haluavat sitoutua aikaisemmin kun sen rankan ammatin jaksaa paremmin kun on toinen tukena siinä (tämä siis ehkä yksi syistä). Elämäntavat suurimmalla osalla kunnossa ja on varmaan tullut elämää nähtyä riittämiin jo nuorena niin miksi eivät sitoutuisi ja perustaisi perhettä? Mutta ei ne kaikki niin tee. Hradeckyllä ei ole perhettä esimerkiksi.