Hei nyt järkeä kirppishintoihin
Minäpä aloitan: b-luokan toimintaelokuvat (DVD) 2-3 euroa/kpl. Marimekon kivi-tuikkukipot 15 euroa. Paula-kahvipurkki peltiä 25 euroa.
Sitten ihmetellään kun kauppa ei käy..
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ja jotain järkeä ostajille, että jos myyjä on hinnoitellut jonkin tuotteen vaikka 10 euroa niin hän tuskin alkaa myymään sitä 1 eurolla
Miksi hän laittaa sen kirpputorille myyntiin?
Kirpputorin idea ei ole tehdä kauppaa, vaan kierrätys. Kierrättää tavaraa, jos joku sitä tarvitsee. Näin säästetään ympäristöä ja säästetään jätemaksuista. Ja se on ekoteko.
Varsinkin vanhemmilla ihmisillä (iän voi päätellä myytävästä tavarasta ja hintalapun käsialasta) tuntuu olevan hieman väärä käsitys tavaroidensa arvosta. Kulahtaneet käsipyyhkeet ja lakanat kalliimpia kuin uudet&kivat vaikkapa Jyskissä. Rakas anoppini ei myy tavaroitaan, mutta lahjoittaa niitä seurakunnnalle sädekehä pään päällä. Toi meille juuri joitain juttuja, joita ei ollut raaskinut laittaa keräykseen. Puolet laitoin heti roskiin ja muutaman pistin yläkaappiin, joita ehkä voi joskus vielä käyttää. Mutta jos nuo meille tuodut oli laatua, niin mitäköhän paskaa sinne keräykseen mahtaa mennä?!
Ei se hullu ole joka pyytää vaan se, joka maksaa. Kyllä halpaa ostettavaakin löytyy ja edullisten löytöjen tekemisestä on kokemusta. Aloitin joskus lapsen syntymän aikoihin ja on nyt 25. Silloin ostin ihan kaikki lelut ja kirjat kirppareilta jo, myös suurimman osan vaatteista. Viimeiset varmaan 10 vuotta olen ostanut ihan kaiken (alusvaatteita lukuunottamatta) käytettynä joko torilta, huutonetistä, fb-kirppareilta tai oikeilta kirppiksiltä. Aina löytyy naurettavan halpaa, halpaa, kohtuuhintaista ja ylihinnoiteltua. Keräilypuolella myös antiikkiliikehintaista. Harvinaisissa keräilykohteissa tulee joskus maksettua summia, joihin ei oikeasti olisi varaa, mutta kun tietää tavaran arvon ja mitä siitä saisi, jos itse myisi, voi kalliimpiakin esineitä sitten melkein hyvällä omallatunnolla hankkia, kun hinta on arvoon nähden vähän alakantissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotain järkeä ostajille, että jos myyjä on hinnoitellut jonkin tuotteen vaikka 10 euroa niin hän tuskin alkaa myymään sitä 1 eurolla
Kirpputorin idea ei ole tehdä kauppaa, vaan kierrätys. Kierrättää tavaraa, jos joku sitä tarvitsee. Näin säästetään ympäristöä ja säästetään jätemaksuista. Ja se on ekoteko.
Kirpputorin idea voi olla myös tehdä kauppaa ja voittoa ja siinä ei ole mitään vikaa. Kirpputorimyynneillä voi esimerkiksi rahoittaa omaa keräilyharrastustaan.
Itse otin juuri kirpputoripöydän ja katselin muiden pöytiä. Joillakin on kyllä hinnat karanneet käsistä. Ihan jotain roskaa on myynnissä ja likaista tavaraa .. Ei huvita alkaa edes tonkimaan pöytää jos siinä on esim. likainen reppu. Sitten sellaisia 80-luvun ylisuuria vaatteita myydään 40 eurolla, jotka voisi säälittä heittää UFF:iin. Sitten ihmettelen, että miten jotkut jaksavat pitää monta viikkoa pöytää samoilla romuilla ja hinnoilla. Luulisi, että tulee tappiota, kun näyttää olevan aina ne samat tavarat pöydässä.
Eräs Arabian maustepurkki maksoi 55 euroa yhdessä pöydässä ja katsoin huvikseni, että mikä sen hinta olisi netissä ja siellä se oli 22 euroa ... Suosittelen kaikille, että lataatte puhelimeen Googlen sovelluksen, koska sillä pystyy hakemaan kuvalla.
Joskus kirppareilla näkyy joitain käytettyjä H&M:n jne. vaatteita samalla hinnalla, millä olen ostanut uutena. Itse hinnoittelen niin, että koskaan ei ole tarvinut kantaa kuin pieni kassillinen takaisin, vaikka 2-3 ikea-kassillista olen tavaraa vienyt. -50% vielä viimeisiksi päiviksi, niin johon menee kaupaksi.
Mutta toki se hinnoittelu on minulle helppoa, kun kierrän ostajana paljon kirppareita. Vaikeampaa varmasti, jos vain myy kirppareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljonko itse hinnoittelisit?
No ainakin ne b-luokan leffat max 0,50 snt, jos sitäkään. Ihmisiä ei vaan kiinnosta enää moinen roska kun pitää olla vähintään blu-ray tai mieluiten kätevä suoratoistopalvelu.
A-luokan dvd-elokuvat nimenomaan ovat arvottomia, koska niistä on suoratoisto-, bluray- tai 4K-versiot. B-luokan elokuvista ei yleensä ole ja dvd:tkin saattavat olla harvinaisia.
Itsellä tapana laittaa äidin kanssa aina kesällä pariksi viikoksi kirpparipöytä ja halutaan tavaroista/vaatteista eroon mutta kyllä halutaan jäädä myös voiton puolelle, esim. jos 2 vko pöytävuokra 70-90 e niin pyytää tuotteista sen verran että kattaa tuon ja tulee vähän ekstraa. Toki mietitään aina että paljonko itse maksaisi ja millainen tuote kyseessä ja hinnat vaihtelee sit tämän mukaan 2 - 30 euroa. Aina pöytä tyhjentyny ja ollaan jääty pari sataa voitolle eli ilmeisesti hinnat olleet kohdillaan :D riippuen tuotteesta voin itsekin maksaa hyväkuntoisesta takista vaikka 25 euroa jos uutena selvästi kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä kirpputorin tarkoitus on myydä ylimääräistä tavaraa ja saada siitä vähän rahaa. Kierrättää voi ihan ilmaiseksi, jos ekoilla haluaa. Jo pöytävuokrat ovat niin suolaisia, että saa olla tuhansia tavaroita myynnissä, jos haluaa saada pöytävuokran takaisin ja pitää hinnat senteissä.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätkö ap kaupoissakin ohjeistamassa oikeista hinnoista? Älä osta, jollei hinta miellytä.
Miksi pitää ilkeillä ap:lle tuohon sävyyn? Ilmeisesti jokin ensimmäisessä viestissä kolahti omaan nilkkaan? Typerimpiä kommentteja ketjuissa on aina nää:
"älä osta, jos ei miellytä"
"poistu ketjusta, jos ei miellytä"
Vien omat rojuni SPR:n Konttiin, rahat menee (toivottavasti) hyvään tarkoitukseen ja minä pääsen rojusta eroon. Win-win tilanne.
Jokainen hinnoitelkoot niin hullusti kuin tykkää, mutta rehellinen pitää olla. Kahdesti olen lähiaikoina ostanut lastenvaatekirppikseltä vaatteen, josta selkeä tahra ja toisessa reikä peitetty hintalapulla. Jos on vikoja, pitäisi niiden antaa näkyä tai kirjoittaa joku ”huom. - lappu”. Näin toimin itse. Halpamaista huijata mahdollisesti vähävaraisia ostajia.
Harmi että suosittu paskatkirppislöydöt -blogi on poistunut. Sieltä oli hauska bongailla sekä järkyttäviä löytöjä että järkyttäviä hintoja.
Just näin vauvan kulahtaneen Mini Rodini verkkapuvun, 60 e😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että sulla valuuttaa piisaa mutta usko tai älä niin toisilla vaan on rahaa niin vähän että kaikki kirppikseltä tulevat eurot ovat tarpeen. En kylläkään kannata ylihinnoittelua mutta miksi pitäisi antaa lähes ilmaiseksi?
Suurin osa parhaiten tienaavista ihmisistä ammentaa ehtymättömästä luonnonvarasta, lapsellisista ihmisistä, jotka menevät muodin mukana eivätkä viitsi vaivautua pohtimaan hankintojensa järkevyyttä. Ei ne kirppishinnat välttämättä niin korkeita ole, nuukasta ihmisestä vain tuntuu siltä.
Kierrätä rikkinäinen tai käyttökelpoinen kännykkäsi:
200 grammaa painavan älypuhelimen hiilijalanjälki on noin 79 kg, mikä vastaa 571 ajettua kilometriä autolla. Arviolta 80% näistä päästöistä syntyy valmistusvaiheessa ja vain noin 15% käytön aikana.
Lisäksi yhden puhelimen valmistamisesta syntyy näkymätöntä jätettä noin 86 kg. Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan käytetty älypuhelin säästää noin 55 kg CO2 päästöjä.
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Alypuhelimen-kierrattaminen-kannattaa-...
Myisitkö itse 0,50 snt, eli puoli senttiä kappale?