Onko jollakin vielä kotonaan 1970luvun tyyliin olohuoneessa kirjahylly jossa on baarikaappi?
Vai oletteko siirtyneet jo 2000-luvulle aikaan, jolloin viinat pidetään poissa näkyviltä jossain keittiön kaapissa?
Kommentit (10)
Sellainen olisi kyllä ihanan retro. Jos löytyisi oikein mieluisa.
Ahh appivanhempani dumppasivat juuri tällaisen kaunokaisen koristamaan meidän olkkaria.
Tosin mieheni kasasi nopeasti kaikkea roinaa siihen tasolle mihin viinakaapin ovi avautuisi. Viinat on jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtynyt 2020-luvulle ja minulla on olohuoneessa viinikaappi.
Meillä on sellainen elokuvista tuttu viskikarahvi laseineen. Valitettavasti se on useimmiten tyhjä😁
Minulla on. Täynnä videokasetteja ja cd:itä.
Ei ole olkkarissa enää...siirrettiin se mun naisluolaan.
En mä kyllä muista 70-luvulta sen kummemmin naapureilla kuin sukulaisillakaan sellaista kirjahyllyn baarikaappia, jossa pullot olisi olleet näkyvillä. Meidän kirjahyllyssä oli lasiovinen vitriini, joka meillä oli palkintokaappi. Keskellä kirjahyllyä television yläpuolella taas oli baarikaappi, jossa siis ihan umpiovi. Se laskeutui alas jolloin se ovi toimi myös "pöytänä", jossa voi tehdä drinksuja.
Vähän saman näköinen, kuin tässä kuvassa tuo vitriinin alla oleva baarikaappi: https://i0.wp.com/tavararahaksi.fi/wp-content/uploads/2022/03/a3c53d0f-…
Tollanen baarikaappi olis kyllä hieno ja voisin hyvinkin ottaa omaan olohuoneeseeni, jos vaan itse kirjahylly olisi mieluinen.
Voi kun saisikin sellaisen mikä lapsuudenkodissni oli 70-luvulla. Lukollinen ovi aukesi pöydäksi ja sisällä oli valot ja peiliseinät. Muutenkin hyllykkö oli pelkistetyn tyylikäs. Mutta se kärrättiin pois uudempien tieltä.
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä muista 70-luvulta sen kummemmin naapureilla kuin sukulaisillakaan sellaista kirjahyllyn baarikaappia, jossa pullot olisi olleet näkyvillä. Meidän kirjahyllyssä oli lasiovinen vitriini, joka meillä oli palkintokaappi. Keskellä kirjahyllyä television yläpuolella taas oli baarikaappi, jossa siis ihan umpiovi. Se laskeutui alas jolloin se ovi toimi myös "pöytänä", jossa voi tehdä drinksuja.
Vähän saman näköinen, kuin tässä kuvassa tuo vitriinin alla oleva baarikaappi: https://i0.wp.com/tavararahaksi.fi/wp-content/uploads/2022/03/a3c53d0f-…
Tollanen baarikaappi olis kyllä hieno ja voisin hyvinkin ottaa omaan olohuoneeseeni, jos vaan itse kirjahylly olisi mieluinen.
Olennaisena osana tuota kaappia oli viinahyllyn takaseinällä oleva peili, joka antoi vaikutelman runsaasti varustellusta valikoimasta. Hienoimmissa kaapeissa oli vielä valot, jotka saivat N-liitosta tuodut kristallit välkehtimään.
Nykypäivän vastine tälle on muumimukeilla täytetty vitriinikaappi, jossa mukit on aseteltu niin, että ne Iittalan tarrat varmasti näkyvät.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisikin sellaisen mikä lapsuudenkodissni oli 70-luvulla. Lukollinen ovi aukesi pöydäksi ja sisällä oli valot ja peiliseinät. Muutenkin hyllykkö oli pelkistetyn tyylikäs. Mutta se kärrättiin pois uudempien tieltä.
Sama täällä. Vaikka en itse mikään alkoholin suurkuluttaja ole koskaan ollutkaan, niin juuri se kirjahyllyn baarikaappi oli se josta tykkäsin jo pentuna valtavasti. Siinä oli jotain "kansainvälisyyttä", kun tosiaan kaasujousilla oleva ovi laskeutui pöydäksi ja sisällä oli valo ja takana peili. Meillä oli myös väliseinä puolivälissä, joka jakoi baarikaapin niin, että toisella puolella oli pullot ja toisella puolella lasihyllyt laseille.
Olen siirtynyt 2020-luvulle ja minulla on olohuoneessa viinikaappi.