Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipiteesi nykyisestä sisustusmuodista, jossa lähes kaikki on valkoista?

Vierailija
15.06.2021 |

Mielestäni aika kolkko.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turvaväri niille, jotka eivät muuta keksi. Minulle tulee valkoisesta sisustuksesta mieleen vuokra-asunnot. Niissä oli ainakin josku 80-90-luvulla valkoiset seinät, valkoiset halvat keittiökaapit ja -tasot, valkoiset kylppärit ja valkoiset kiinteät vaatekaapit. Ehkä sen takia vältän itse valkoista sisustuksessa. 

Vierailija
62/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin valkoinen keittiö kuin musta.

Miksi ne olisivat ainoat vaihtoehdot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on turvaväri niille, jotka eivät muuta keksi. Minulle tulee valkoisesta sisustuksesta mieleen vuokra-asunnot. Niissä oli ainakin josku 80-90-luvulla valkoiset seinät, valkoiset halvat keittiökaapit ja -tasot, valkoiset kylppärit ja valkoiset kiinteät vaatekaapit. Ehkä sen takia vältän itse valkoista sisustuksessa. 

Kalleimmat asunnot jotka olen Helsingissä välittänyt ovat olleet valkoisia.

Halvimmissa sitten värejä riittää.

Vierailija
64/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän valkoisesta ja minimalisesta tyylistä. 

En malta odottaa, että lapset muuttavat pois kotoa, niin sitten meillä on todella vähän tavaraa ja mikään ei ole varsinaisesti esillä. Minusta se rauhoittavaa. 

Vierailija
65/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi kollega, sama kokemus täällä. 😊

Vierailija
66/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, no et ole päässyt vanhoja arvohuoneistoja sitten välittämään.

Vierailija
67/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beigehän ei edes ole väri.

Kyllä se on väri, jotain keltaisen ja oranssin väliltä, jossa on harmaata seassa.  

vaaleanruskea ennemminkin.

Vierailija
68/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin pidä

Vierailija
69/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokovalkoisuus on kamalaa. Kuin sairaala, tai joku maailma josta on värit imetty pois.

Minä en uskaltaisi sellaisessa kyläpaikassa edes istua minnekään, jossa on kaikki vitivalkoista. Ei sitä koskaan tiedä mitä housujen läpi valahtaa istuimeen, ja mikroskooppisen valkoisessa pienikin tahra näkyy.

Hanki tenat. Kukaan ei halua eritteitäsi minkään väriseen sohvaan!

No yllättyisit jos paljon käytetty sohva kuvattaisiin sillä laitteella, joka valaisee tahrat sinisellä valolla. Kyllä se sinunkin sohvasi loistaisi kuin joulukuusi, vaikkei siinä näkyviä tahroja olisi. Perseet hikoaa ja vuotaa, niin miehillä kuin naisilla. Vaikkei sitä tajuta edes.

Vierailija
70/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuntuu kovassa suosiossa olevan maalisävy nimeltä Mulperi, jota usein sanotaan täydelliseksi beigeksi/greigeksi.

Lämpöisempi ja pehmeämpi kuin valkoinen tai harmaa.

Vierailija
71/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieneen asuntoon tummat värit luovat pienemmän vaikutelman, vaalea avartaa. Iso loft-tyyppinen asunto valkeana on kolkko ja tehdasmainen. Työhuoneeksi varmaan sopisi kuitenkin. 

Rauhalliset värit, jotka eivät ärsytä, pohjaväreiksi ja sitten väripilkkuja, vaikkapa Marimekon musta-keltainen-valkoinen -tyynysetti ja kelta-musta matto piristää kummasti. Myös tummat kukkakuosiset tapettiseinät (yksi per huone) ja tyynyt piristävät vaaleaa pohjaa. Makuuhuoneessakin saa olla nukkumista parantavia tummia värejä.  

Mun äiti on jankuttanut tuota "valkoinen avartaa" mantraa niin kauan kuin muistan. Ei avarra, ennemminkin päinvastoin. 

Vierailija
72/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitapä juuri olenkinkin, niitä jotka on rempattu, joissa ei ole likaiset alkuperäiset seinät, vaan jotka ovat rempattuja ja huippuhintaisia, niitä myymällä tienasin, sijoitin jäin juuri eläkkeelle 55-vuotiaana. Perjantaina oli viimeinen virallinen työpäivä. Kippis sille, lähdemme maanantaina mökille, Ranskaan.

Mites sinulla?

Vierailija
73/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari pikkulasta kyläilemään niin johan valkeaan uusia sävyjä

Ai värikäs sohvako ei suklaasta sotkeennu tai vaikkapa keltainen seinä?

Mielipiteeni on, ettei kenenkään kodin sisustus ja värit kuulu minulle. Eikä minua kiinnosta mitä muut meidän kodista on.

Kateellisten räksytys jää taakse kun karavaani liikkuu.

Miksi kukaan olisi kateellinen asiasta josta ei pidä?

Vilkaisepa huviksesi tämän keskustelun otsikkoa.

Vierailija
74/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitapä juuri olenkinkin, niitä jotka on rempattu, joissa ei ole likaiset alkuperäiset seinät, vaan jotka ovat rempattuja ja huippuhintaisia, niitä myymällä tienasin, sijoitin jäin juuri eläkkeelle 55-vuotiaana. Perjantaina oli viimeinen virallinen työpäivä. Kippis sille, lähdemme maanantaina mökille, Ranskaan.

Mites sinulla?

Ei päiväuniaika, kuten näköjään sinulla 😄😄😄

Vierailija
75/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kokonaisuudesta. Valkoinen romanttinen hörselöbohotyyli on karsea. Moderni funkkistalo ja vaikka täysin valkonenki sisustus voi olla tosi hieno. Lempisuuntaukseni on kuitenkin art deco ja kaikenlaiset jännät jutut kubismista.

Vierailija
76/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari pikkulasta kyläilemään niin johan valkeaan uusia sävyjä

Ai värikäs sohvako ei suklaasta sotkeennu tai vaikkapa keltainen seinä?

Mielipiteeni on, ettei kenenkään kodin sisustus ja värit kuulu minulle. Eikä minua kiinnosta mitä muut meidän kodista on.

Kateellisten räksytys jää taakse kun karavaani liikkuu.

Miksi kukaan olisi kateellinen valkoisesta sohvasta. Jokainen voi halutessaan hankkia sellaisen jos tahtoo kun seuraavan kerran pitää sohva ostaa. Useimmilla yleensä on sohva, harvempi vain valkoista valitsee.

Vierailija
77/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään.

Minusta täysvalkoinen koti voi olla todella kaunis, tasapainoinen ja rauhoittava. Kun on erilaisia valkoisen sävyjä ja pintoja.

Oma kotini on lähes valkoinen. En pyri täydelliseen valkoiseen vaan minulla on valkoista, vaaleanpunaista ja beigeä. Tällaista vaaleaa sisustusta olen pitänyt siitä osti kun omilleni muutin, enkä ole vieläkään kyllästynyt 30 vuodessa.

Ja on muuten helppo pitää puhtaana kun lika näkyy heti ja se tulee heti myös pyyhittyä pois. Ei mitään ongelmaa lapsiperhe  vaiheessakaan kun opetin lapseni pesemään kätensä ja pyyhkimään suunsa ruokailun jälkeen.

Vierailija
78/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin vuokra-asunto olisi jotenkin ala-arvoisempi kotina kuin se velalla ostettu oma asunto, josta kuitenkin pitää yhtiövastiketta maksaa.

En oikein ymmärrä rtätä vuokra-asumisen mollausta tällä palstalla, minusta kätevin ja helpoin asumismalli niille, jotka eivät ole käteviä käsistään tai jaksavia hoitamaan kaikkia remppoja yms itse.

Minä olen asunut vuokralla aina, ja aina rauhallisessa talossa jossa naapureita harvoin edes näkee, saati kuulee. Vuokranantajatkin olleet mukavia. Nytkin juuri tuli uusi hella, kun kerroin että olisi aika uusia.

Olen suoraansanoen jo vähän ahdistunut, kun mietin äitini kuolemaa, siksi että jos äiti kuolee minua ennen, perin hänen asuntonsa, enkä haluaisi asuntoa omistaa. Asunto on kyllä ihana, olen siinäö asunut viokrallakin, mutta en haluaisi silti omistaa sitä, siinä on niin paljon kaikenlaista mitä voi eteen tulla. 

Vierailija
79/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huvittaa ne pakolliset keskiluokkaiset sisustushärpäkkeet:

-kaupunkijuliste!

-tikkujalkapikkuhyllyt/kukkahyllyt

-luonnonmateriaaliset pikkukorit

-jotain kultaista tai hopeista

-Marimekon astiat avohyllyissä

-Mitä tahansa Marimekkoa, mutta ei liian villiä Marimekkoa

-hipsterimpi valitsee retropastellia sävyä

-kahvipöytäkirjat

-Pentikin 🦌

-makrameet ja kaislikossa kuhisee -heinät

-trendikkäät savikipot

-turvalliset kotimaiset designhuonekalut, muttei mitään liian villiä designia, tietty tunnistettavuus niissä pitää olla

-merkkipaperikassit

Mitä vielä?

Vierailija
80/111 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla huvittaa ne pakolliset keskiluokkaiset sisustushärpäkkeet:

-kaupunkijuliste!

-tikkujalkapikkuhyllyt/kukkahyllyt

-luonnonmateriaaliset pikkukorit

-jotain kultaista tai hopeista

-Marimekon astiat avohyllyissä

-Mitä tahansa Marimekkoa, mutta ei liian villiä Marimekkoa

-hipsterimpi valitsee retropastellia sävyä

-kahvipöytäkirjat

-Pentikin 🦌

-makrameet ja kaislikossa kuhisee -heinät

-trendikkäät savikipot

-turvalliset kotimaiset designhuonekalut, muttei mitään liian villiä designia, tietty tunnistettavuus niissä pitää olla

-merkkipaperikassit

Mitä vielä?

Desenio julisteet, design letter astiat, rottinkinen lamppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi