Rehellinen mielipiteesi nykyisestä sisustusmuodista, jossa lähes kaikki on valkoista?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beigehän ei edes ole väri.
:D Mikä se sitten on?
Nuhjaantunut valkoinen
Taidat olla niitä ihmisiä, jotka ei ymmärrä murrettujen sävyjen päälle ja värinäkö muutenkin on suppea. Tiedät tasan tarkkaan että värejä on joku 6 yhteensä eli sininen, punainen, keltainen, vihreä, oranssi ja violetti. Pinkki vielä erikoisvärinä siellä mukana.
Elämässä muutenkin olet suurpiirteinen ja käytännön läheinen ihminen. Et keksity yksityiskohtiin tai täydellisyyteen vaan kunhan tulee tehtyä. Pidät punaisesta väristä eniten ja toinen hyvä on sininen. Vihreä on liian epämääräinen ja nössö väri sinulle.
Olet räväkkä persoona ja käytät vain kirkkaan sävyisiä vaatteita, mikäli jotain värikästä laitat päällesi mustan sijaan. Ei siis mitään murrettua.
Valkoinen sisustus voi olla ihan ok, enemmän merkitystä on huonekaluilla ja muilla ratkaisuilla.
INHOAN parikymppisten parturi-kampaajien tai lähihoitajien korkeakiiltoisilla huonekaluilla, Live, Love & Laugh-seinätarroilla ja sisustustikkailla koristettuja kerrostalokaksioita. Mutta jos jonkun vanhan maalaistalon sisustaa valkoiseksi laadukkailla puisilla huonekaluilla, lasilla ja pellavalla, se on jo ihan eri juttu.
Itse haluaisin että olisi kunnon väriä seinissä. Joku seinä olisi kokovihreä, toinen huone taas esim laivastonsininen jne.
Ihailen Emmerdalessa aina niiden seiniä, värejä ja tapetteja, ei koskaan valkoista.
Lapsuudesta muistan kaivaten mummilan pitkänmallisen hämärän eteisen, tamperelaisesta vanhasta keskustan kivikerrostalosta. Seinät tämmöisen värinen:
https://www.eijankangasjaleikkuu.fi/web/wp-content/uploads/2020/03/viin…
Eteisen oven puoleisessa päässä oli Ovaalin muotoinen peili, ja peilin molemmin puolin pienet seinälamput joissa vihreä pieni varjostin.
Viihdyin eteisessä, siinä oli jotain maagista tunnelmaa.
Sitä kaipaisin nykyelämääni.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus voi olla ihan ok, enemmän merkitystä on huonekaluilla ja muilla ratkaisuilla.
INHOAN parikymppisten parturi-kampaajien tai lähihoitajien korkeakiiltoisilla huonekaluilla, Live, Love & Laugh-seinätarroilla ja sisustustikkailla koristettuja kerrostalokaksioita. Mutta jos jonkun vanhan maalaistalon sisustaa valkoiseksi laadukkailla puisilla huonekaluilla, lasilla ja pellavalla, se on jo ihan eri juttu.
Kerrostalossa asuvat lähihoitajat tai kampaajat eivät saa sisustaa. Asia selvä.
Mitä jos he asuvat maalaistalossa? Minä olen omakotitalossa asuva lähäri. Kuinka saan sisustaa kotini? Kerro ihmeessä.
Se on ollut niin kauan nyt muodissa ja "tyylikästä", että se on liian tavallista ja tylsää. Sii ä ei ole mitään uutta eikä mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on eri juttu.
Yhtä päälleliimatulta se valkoinen sisustus maalaistalossa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos he asuvat maalaistalossa? Minä olen omakotitalossa asuva lähäri. Kuinka saan sisustaa kotini? Kerro ihmeessä.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Eihän tuossa kielletty mitään, sanottiin vain mitä inhoaa.
Yhtä viihtyisää kuin sairaalassa.
Jos oikeasti haluaa muuttaa jotain niin pitäs maalata kattoa myöten kaikki ekaksi. lattia myös.
Mielummin valkoinen keittiö kuin musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Eihän tuossa kielletty mitään, sanottiin vain mitä inhoaa.
Ihmettelen vain ihmisen ahdasmielisyyttä. Hyi.
En seuraa sisustusmuotia enkä jaksa välittää, kuinka muut kotinsa sisustavat. Tää on vähän niin kuin alapään karvojen ajelu, ei jaksa ottaa kierroksia toisten mieltymyksistä.
Minua suorastaan säälittää sukulaisen lapset. Koko koti on valkoista ja harmaata ja vähän mustaa, myös lasten vaatteet ja suurin osa leluistakin.
Onneksi isompi on jo päiväkodissa niin näkee värejäkin.
Pieneen asuntoon tummat värit luovat pienemmän vaikutelman, vaalea avartaa. Iso loft-tyyppinen asunto valkeana on kolkko ja tehdasmainen. Työhuoneeksi varmaan sopisi kuitenkin.
Rauhalliset värit, jotka eivät ärsytä, pohjaväreiksi ja sitten väripilkkuja, vaikkapa Marimekon musta-keltainen-valkoinen -tyynysetti ja kelta-musta matto piristää kummasti. Myös tummat kukkakuosiset tapettiseinät (yksi per huone) ja tyynyt piristävät vaaleaa pohjaa. Makuuhuoneessakin saa olla nukkumista parantavia tummia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrahuoneiston kaikki seinät vitivalkoisia, samoin keittiön kaapistot. Maalata ei saa.
Että semmosta.
Aika moni antaa nykyään maalata. Omaan pussiin toki. Oletko aivan varma että se on kiellettyä? Harmi jos niin on.
Valkoinen trendi oli jo 80-luvulla, yksi tädeistäni noudatti sitä ja sohvista lähtien aaltomaljakkoa myöten oli kaikki valkoista. Paitsi tädin musta tukka ja vahvat pakkelit. :D
Siellä sohvalla täti selasi Makasiiniä ja Kotiliettä yms.kun mentiin serkuille kylään, väliin karjaisi meille käskyjä sohvan uumenista.
Minusta tuntui aina että menen Soutforkiin kun menin sinne kylään, talokin oli valkoinen ja uusi, johon meni kilometrin pituinen suora hiekkatie, ympärillä peltoja. Ihan Dallas-fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Muodin mukaan sisustavilla ei ole omaa makua. Täytyy matkia muita että saa edes jonkinlaisen kodin aikaiseksi.
Ja mikäs vika siinä on, ettei ole makua? Jos näin on, niin tosiasiat on hyvä tunnustaa ja matkia muilta, miten kodista saa kivan näköisen.
Vaikka ei olisi silmää ja tajua loihtia tyhjästä viihtyisää kotia, niin kyllähän jokainen silti näkemästään kuvasta tunnistaa, tykkääkö vai ei. Ja kun törmää johonkin mistä tykkää, niin ottaa siitä sitten mallia. Miten tämä on keltään pois?
Liika tavara on sisustuksen este. Paljon komero- ja kaappitilaa, joihin mahtuu vaatteet ja harrastustarvikkeet, auttaa jo kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Pari pikkulasta kyläilemään niin johan valkeaan uusia sävyjä
Ai värikäs sohvako ei suklaasta sotkeennu tai vaikkapa keltainen seinä?
Mielipiteeni on, ettei kenenkään kodin sisustus ja värit kuulu minulle. Eikä minua kiinnosta mitä muut meidän kodista on.
Kateellisten räksytys jää taakse kun karavaani liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin valkoinen keittiö kuin musta.
Totta tämäkin.
Minulla oli 90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa musta kirjahylly. Se alkoi näyttää lopulta tosi ankealta. Onneksi serkkuni halusi sen, haki pois.
Minulla on aina kaikki vaatteetkin mustia, masentavaa, mutta en osaa muuta väriä käyttää. Ei se väri kotiin sovi. Mitähän niiden päässä liikkuu jotka trendien mukaan maalailevat keittiön kaappejaan, tai kokonaan vaihtavat. Musta nyt on kaikkein viimisin väri joka keittiään houkuttelee. Mieluummin se aneeminen valkoinen siellä.
Eivätkä uskalla erottua joukosta. Lampaat.