Marjaana tuhosi 80-luvun mökin pikkubudjetilla –kodikkaasta tuvasta kuoriutui tylsän moderni kerrostaloasunto
Kommentit (494)
Muuten tosi hyvä, mutta niin aneemisen näköistä kun MISSÄÄN ei ole väriä! Vähän persoonallisuutta kehiin, hei. Olis kiva jos sekin olisi muodissa aina välillä...
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista! Kaunis mökki ja varmasti omistajalleen mieluisa. Itse olisin käyttänyt vähän enemmän väriä/säilyttänyt enemmän puun sävyä.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1985 rakennettu mökki, jos vetämätön takka, puhkikuluneet karmean näköiset keittiökaapit ja koko mökki kulahtanut asumus.
Ja miten upea siitä tuli remontoimalla.
Kai ihmisillä on oikeus laittaa ja remontoida mökistä juuri sellainen jonka haluavat ja jossa viihtyvät.
Pelkkää kateutta on arvostella ap;n tavalla asiaa.
No kuka HEMMETTI on kateellinen vuonna -85 rakennetusta mökin kopperosta? Miksi mitään kritiikkiä ei voi kyetä nykyään kestämään ilman, ett se on 1) kateutta ja 2) on pakko pahoittaa mieli toisen puolesta kuten sinä ja 3) todeta jotain niin h-tillisen i mbesilliä kuin ”jokaisella on kuule ite oikeus” (vaikka ostaa Rembrant ja maalata päälle yksisarvinen, eikös juu)? Miksi et vain kykene sanomaan, että sinä pidät tuosta ilman tuota d orkaa litaniaa?
Ja ei, minä en pidä tuosta persoonattomuudesta. Ihan sama vaikka kaikki vetävät mökkerönsä ja himansa tuollaisiksi, mutta esille voisi nostaa oikeasti persoonallisia ja taitavasti sisustettuja kun niintä on. Ei yhä aina näitä kloonattuja, joiden suunnitteluun ei ole tarvittu minkäänlaista taitoa tai silmää.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisten kokoontumisajot täällä.
Mammat tykkää olla nuhjusissa luukuissaan joissa on kusenväriset katot ja huonekalut. Mikäs siinä, olkaa vaan. Meillä on mökki vaalea, raikas, viihtyisä ja nykyaikainen.
En tykkää nuhjuisuudesta, enkä tykkää istua paskalla haisevassa vessassa ja tykkään pestä itseni suihkussa puhtaalla vedellä. Minulle loma on nautinto, en ankeus eikä työleiri.
Mutta mammat saa viettää lomansa ankeasti, sopii hyvin, minulla on rahaa mammoilla ei.
Mikään ei ole vittumainen katseltava kuin kellastunut lauta ja tummunut paskainen hirsi. Hyi saatana.
Rahalla ei saa käytöstapoja. Kirosanoja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Entinen ulkoasu oli aivan kauhea, olisin ajatellut, että tuosta voi parantaa ainoastaan koko höskän purkamalla. Jälkeen-kuvat olivat yllättävän kauniita. Olisin valinnut eri värin kuin valkoisen, ehkä jonkun vaalean pastellin tai neutraalin. Sisustus näyttää kivalta. En ymmärrä tämän ketjun viestejä, en taatusti viihtyisi kenenkään teidän kodeissanne.
Mun kotiini sulla olisikin porttikielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki kirjoitti:
Tosi type9rää! Siisti vanhanaikainen minun makuuni.
No asu sellasessa, anna mutten asua rauhassa sellasessa jossa tykkää. Mitäpä vittua se sinulle kuuluu, ketään kiinnosta sinun aivoitukset.
Mitä vittua itse riehut tässä ketjussa vittua hokemassa kaikille jotka eivät tykkää valkoisesta hirviömökistä? Rauhoitu.
Miksi valkoisella sisustavat hermostuttaa, asukaa itse muunlaisessa ja antakaa valkoisesta pitävien saa moittimatrta. On kyllä tuo teidän puuttuminen naurettavaa. Mitä jos teidän kodistanne tultaisiin sanomaan, että voi luoja tämmöinen värien sekasotku ja tunkkaisuus, itsemurha tekee mieli tehdä kun sellaiseen kotiin astuu.
Käykääpä katsomassa joskus facessa värikäs sisustus ryhmää, migreeni tulee värien ja kuosien sekasotkussa, mutta jos niitten pää kestää niin ok, onneksi eivät kuuluu ystäväpiiriin, en voisi vierailla sellasessa kodissa.
Juu, meille ei olis sulla tulemista. Hei vaan.
Parempi kuin ennen mutta on tuo sisustus niin geneerinen. Mielikuvitus täysi nolla.
Käyttäjä4064 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivalta näytti. Mutta miten peltipönttö voi olla takka? Voiko valkoinen nokeentua reunasta. Pitääkö takan olla keskivärinen tai tummahko patinoitunut.
Tommosia lämmitykseen tarkoitetut takat on nykyään. Ja ne on tehokkaita.
Pitäisikö takan olla tietyn näköinen, että sitä saisi sanoa takaksi? Toi on hieno ja sopii hyvin tuohon valoisuuteen. Lopputulos on hyvännäköinen, kun se lähtökohta oli pimeä savupirtti. Onnistunut päivitys nykyaikaan.
Toi ei ole mikään takka, vaan kamiina. Lämmittää toki nopeasti, mutta ei varaa yhtään lämpöä. Itse arvostaisin mökillä sitä, että se on lämmin vielä aamulla. En minä ainakaan yöllä herää laittamaan puita johonkin kamiinaräpsyyn. Mutta kukin tietysti tavallaan ja jotkut viihtyy kylmässä mökissä.
Voihan se olla että tuolla on esim sähköpatterit lisälämpöä tuomassa
Melko kallista ja hölmöä. Mutta mitä muutakaan sitä voi kaupunkilaisilta odottaa.
Ai meinaat, että maalla asuu viisaus. Esim. heikoin koulumenestys on maaseudun pojilla. Ai juu, mutta se kouluttautuminen onkin tietysti teidän mielestä hölmöä.
Ihanko korkeasti koulutettu pääkaupunkilainen tässä pakisi?
Lähiöläinen unelma voi toteutua myös maaseutuympäristössä.
Pissanvärinen mäntysisustus on aina ihana. Paljon parempi kuin kylmä koristealttarivalkoinen ja ei-persoonallinen.
Vierailija kirjoitti:
Pissanvärinen mäntysisustus on aina ihana. Paljon parempi kuin kylmä koristealttarivalkoinen ja ei-persoonallinen.
Juurikin näin. Ja paljon persoonallista ja rikkinäisiä Wanhaa-tawaraa...
Jo vuosia on sisustusjulkaisut toitottaneet valkoisen epämuodikkuutta ja värien paluuta, jossain vaiheessa lehdetkin oli niin täynnä tummia seiniä ettei niitä viitsinyt ostaa kun itseä myös sattuu valkoinen pohja miellyttämään, niinkuin näköjään montaa muutakin. Mökkiin kyllä olisin itse valinnut vähän värejä ja oikeita sellaisia, ei pelkät vaaleanharmaa ja luonnonsävy.
Vierailija kirjoitti:
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista! Kaunis mökki ja varmasti omistajalleen mieluisa. Itse olisin käyttänyt vähän enemmän väriä/säilyttänyt enemmän puun sävyä.
No tässä on kyllä se merkittävä ja kateutta aiheuttava asia sijainti, sijainti ja sijainti ; Kustavi! Joka vaan perii pienenkin mökin tai risukkoisen tontin Kustavista, voi nostaa nokkaansa reilusti muihin nähden. Paikkakunta on Suomen ykköskesäkuntia! Jos siis joku karjalan rajamailla mökkeilevä ei tiennyt
Meren rannalla! Vanhaa merenkulkijoiden historiaa joka kallionkolossa ja aitannurkassa! Kustavi!
Minustahan tästä kuoriutui todella kaunis koti.