Mitä tehdä lomalla, kun ei ole mitään mitä tehdä?
Paitsi tietty kotitöitä, niitähän riittää, mutta muuta, arjesta irrottavaa?
Ei ole sukulaisia joilla kyläillä, ei mökkiä, ei pihaa, ei matkoja, ei niin mitään eli kotiseinät ympärillä ja kotityöt, siinä loma.
Kommentit (47)
Pela dwarf fortressia. Voit vaikka keskittyä puutarhan hoitoon ja rakennella vaikka millaisia puistoja ja ihmeellisiä linnoja. Vain mielikuvituksesi on rajana.
Eikö sulla ole ketään kavereita? Vuokratkaa kimpassa mökki. Tai auto ja lähdette kiertämään vähän paikkakuntia. Nyt mainostetaan myös lehdissä 1-7 päivän bussireissuja esim majakka saarille, Nauvoon, Kökariin...
Minä pidän kesäloman aina kahdessa erässä koska se on mukavaa. Kun menee viikoksi tai kahdeksi välillä töihin, ei ole kamalaa työruuhkaa ehtinyt kertyä. Saa ne tehtyä pois ja taas lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että asunto on mökki. Tuulisella säällä se onnistuu parhaiten. Tee kävely joskus vesistön lähelle jos on tai suihku. Keksi kivaa tekemistä kotona ja lähellä, tai piipahda keskustassa. Uusia suunnitelmiakin, jos se miellyttää sinua.
Mä olen tehnyt just näin! Partsi on sisustettu oikein mökkityyliin, n. 18m² ja kun on lasitettu, voin pitää asunnon ovea auki yötäpäivää. Lokit ja tiirat kirkuu. Syön siinä ulkona ja lueskelen riippumatossa.
Mutta Auts! mun mölyäjä naapuri on myös 'mökillään'!
Laita huonoa musaa niin kaikkoaa.
Olen viettänyt paljon lomia vain kotona olosuhteiden pakosta, ja kyllä se on rehellisesti sanottuna tylsää. Ei virkistä oikein. Pienikin ympäristön vaihdos tekee kyllä hyvää, oikeastaan ihan sama minkälainen. Mutta taas on tilanne se, että miettii, kannattaako mennä jonnekin saamaan koronaa, just nuo eläinpuistot ja muut suositut retkikohteet. Eli uiminen, pyöräily ja telkkari kotona taas kerran, ikkunoiden pesu vähän ryhtiä antamaan. Oisko jäätelö jossain pyörälenkin varrella se kohokohta. Näillä tänä vuonna, ei se mitään.
Kuumana yönä pyöräilemään tyhjillä kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Vieraile kaikissa maatilamyymälöissä lähellä. Niissä on usein hyvät kahvilat ja kauniita käsitöitä.
Kuka sellaisilla käsitöillä tekee yhtään mitään...
Tähän sama vastaus kuin lapselle, joka kitisee tekemisen puutetta: Sitten pitää olla tekemättä mitään. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa eikä kavereita. Tuntuu, että yksinään lähteminen on rahan hukkaan heittämistä. Sielläkin olisin vain yksin oman pään sisällä. 😢
Hae matkaseuraa vaikka netistä! Voi löytyä vaikka kuinka kiva kaveri, ja jos ei, niin kai sitä melkein minkälaisessa seurassa tahansa yhden loman viettää jos on vähän seikkailumieltä ja sopeutumiskykyä. Rohkea rokan syö! Joskus on pakko ottaa riskejä että asiat voi muuttua!
Heti aamusta uimaan, oli keli mikä hyvänsä. Kirjastot, kirppikset, tori. Pyöräretket.
Järjestä jotain kivaa tekemistä. Onhan se vähän tylsää olla vain kotona, jos kodin seinät tuntuvat kaatuvan muutenkin päälle mutta sama juttuhan se on joka vuosi.
Jos omaa mökkiä ei ole, niin sellaisen voi myös vuokrata vaikka yhdeksi yöksi. Kohteita on lähes Helsingin keskustassa, joten matkustaminen ilman autoa onnistuu. Ei ne mökkikylätkään mitään kamalia paikkoja ole, monessa saa olla ihan omassa rauhassa. Mene vaikka Tykkimäki Campingiin, sinne pääsee julkisilla vaivattomasti. Hyvä uimaranta palveluineen vieressä, vuokraa vaikka sup-lauta päiväksi.
Myös auton voi vuokrata, jos omaa ei ole ja tehdä päiväretken vaikkapa läheiseen kansallispuistoon tai lähikaupunkiin. Tai teltta mukaan ja yöksi. Tai miksei pidemmällekin vaellukselle.
Omanlaisensa kokemus voisi olla risteily Hankoon tai Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa eikä kavereita. Tuntuu, että yksinään lähteminen on rahan hukkaan heittämistä. Sielläkin olisin vain yksin oman pään sisällä. 😢
Liftaa tänne Itä-Suomeen. Et ole yksin
Hyvä onglema sulla. Mä olen 28v enkä ole ollut kesälomalla yli 10 vuoteen. Pätkätöitä, opiskeluja, palkattomia harjoitteluja, kesätöitä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa tosi fantsulta, jippiiiaijeiiiii, kyllä noiden puuhien kanssa viihtyy 5vkoa ja on akut ladattu syksyä/talvea ajatellen.
EI VTTU 🤯🤬😭Ap
Jos olet töissäkäyvä ihminen, niin mikset ole säästänyt rahaa kesälomaa varten.
On niitä muitakin sinkkuja tässä maassa kuin sinä. Mites he viettävät aikaansa lomalla.
Pieniä reissuja kotimaahan voi, vaikka maatilamajoitukseen jossa on viihtyisää liikkua ja viettä maalla aikaa.
Ja saathan sinä työnantajaltasi myös kesälomarahat kuten kaikki muutkin.
Kutsu vieraita ja vietä aikaa heidän kanssaan.
Älytöntä että aikuinen ihminen valittaa tuollaisesta asiasta.
No ei todellakaan kaikki saa mitään lomarahoja, en itsekään saa. Mutta onnea teille, jotka saatte ja kuvittelette, että kaikki muutkin saavat.
Pyöritä hulavannetta. Sitten jumppaat sen kanssa. Youtubessa on hyviä jumppavideoita hulailustakin.
Pattayalle bailaan , tai vaikka barcelonaan.
Jos ei ole mitään mitä tehdä, ei voi tehdä mitään. Jos suolasirottimessa ei ole suolaa, siellä ei ole suolaa. Jos aivot eivät osaa ratkaista ongelmia, ne eivät osaa ratkaista ongelmia. Jos änkee samaan kysymykseen kysymyksen ja vastauksen, onko se silloin kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa tosi fantsulta, jippiiiaijeiiiii, kyllä noiden puuhien kanssa viihtyy 5vkoa ja on akut ladattu syksyä/talvea ajatellen.
EI VTTU 🤯🤬😭Ap
Keksin sinulle kyllä tekemistä. Se ei ehkä ole mieleistä sinulle mutta muita kanssaihmisiä ajatellen kyllä.
Opettelet käyttäytymään ja puhumaan siivosti. Ja mietit mikä saa sinut kommentoimaan noin tylysti, suorastaan törkeästi.
Siinä sinulle puuhaa ja aivotyötä.
Ei, eipä tunnu kysyjälle mikään kelpaavan. On kuin pahainen nirisevä penska.
"Emminä tätä, enkä tuota. Enkä kyllä tuotakaan. Niu nau nau".
En tiedä oliko ap, se joka sanoi ettei ole autoa eikä kavereita, niin tuohon kaverittomuuteen huomaa kyllä sokea Mantakin syyn.
Hoe nyt ap vaikka sitä kahden sanan mielilausettasi, jonka tuolla jo päästelit.