Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu lukemattomat pakit naisilta ja suhteen katkeamiset alkuvaiheessa?

Vierailija
14.06.2021 |

Olen nelikymppinen mies. Keskituloinen, hiukan keskipituutta lyhyempi, en mitenkään komea mutten silmiinpistävänä rumakaan. Melko hyvin säilynyt ikäisekseni. Olen nyt ollut hiukan yli vuoden parisuhteessa; ensimmäinen parisuhde noin 10 vuoteen. Olin joskus nuorempana kyllä pari kertaa suhteessa, ja joitain tapailujakin oli.

Sitten tuli tosiaan noin 10 vuoden pätkä, jolloin en saanut useimpia naisia edes toisille treffeille, ja ne kolme kertaa, jotka tuona joku juttu alkoi, niin käytiin muutamilla treffeillä, ehdittiin ehkä sänkyynkin, mutta sen jälkeen tuli omituista viesteilypelailua naisilta, joka ei ikinä päättynyt uusiin tapaamisiin ainakaan romanttisessa mielessä.

En yrittänyt naisia jotka olisivat "levelini yläpuolella". Käytännössä kaikki naiset, joita treffasin tuona aikana, olivat naisia, jotka eivät olleet mitenkään poikkeuksellisen kauniita, suositun oloisia, tai muuta vastaavaa. Lisäksi, yritin treffailua ainoastaan naisten kanssa, jotka olivat itsekin viestineet aluksi kiinnostusta minuun.

Olen nyt tosiaan parisuhteessa, ja aihe ei sinänsä ole enää ajankohtainen, mutta ikävä kyllä nämä kokemukset ovat vaikuttaneet minuun ihmisenä aika syvästi. En oikein osaa ajatella naisista kauheasti hyvää enää. ( ja Huom! tämä on siis seuraus kokemuksistani, ei syy niihin. Suhtauduin naisiin hyvin eri tavalla ennen tuota ajanjaksoa, sanoisimpa jopa että olin jossain määrin feministi nuorena).

Osaako kukaan kertoa minulle miksi sain tällaista kohtelua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko asian nyt oikeasti antaa olla ja keskity nykyisyyteen ja parisuhteeseesi? Tapasit vaan vääränlaisia naisia that's it. Ei mitään sen kummallisempaa. Sinulle ei ehkä ollut se oma ihmistyyppi selvillä eikä niillä naisillakaan. Se on ihan yleistä.

Vierailija
2/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta jännältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko asian nyt oikeasti antaa olla ja keskity nykyisyyteen ja parisuhteeseesi? Tapasit vaan vääränlaisia naisia that's it. Ei mitään sen kummallisempaa. Sinulle ei ehkä ollut se oma ihmistyyppi selvillä eikä niillä naisillakaan. Se on ihan yleistä.

Totta kai kannattaisi antaa asian olla. En vain pysty. Naisten tekemä kohtelu on vaurioittanut psyykettäni.

Vierailija
4/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä keskityt liikaa etsimään vikaa itsestäsi.

Jos nainen on "samaa tasoa" kuin sinä, ei tarkoita automaattisesti sitä, että hän olisi sisäisesti kaunis. Jotkut on vain paskoja tyyppejä, eikä sitä kannata miettiä liikaa.

Vierailija
5/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kannattaisi antaa asian olla. En vain pysty. Naisten tekemä kohtelu on vaurioittanut psyykettäni.

Noniin provohan se siinä. Eipä kenenkään psyyke tuosta vaurioida ja jos vaurioituu niin hyvin heikoissa kantimissa on. Keksippäs ens kerralla parempi aloitus tai hommaa kuuppas kuntoon ja hommaa itsekunnioitusta ja lakkaa itkemästä aiheesta!

Vierailija
6/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me joudutaan vaan elämään vaurioidemme kanssa. Ketä on vaurioitettu lapsena, ketä parisuhteessa, kuka joutunut fyysisen ja seksuaalisen väkivallan kohteeksi, kuna syntynyt vammaisena tai sairastunut psyykkisesti.

Tällaista elämä on, aikuisena tiedät itsekin.

Vierailija
7/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin provohan se siinä. Eipä kenenkään psyyke tuosta vaurioida ja jos vaurioituu niin hyvin heikoissa kantimissa on. Keksippäs ens kerralla parempi aloitus tai hommaa kuuppas kuntoon ja hommaa itsekunnioitusta ja lakkaa itkemästä aiheesta!

Ei ole provo. Naisena et luultavasti ymmärrä miltä tuntuu vastaan tuollaista kohtelua, koska miehet eivät kohtele naisia sillä tavoin.

Vierailija
8/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olit ihan mukava ja sinänsä mielenkiintoinen ihminen, kun kerran tuli useammatkin treffit. Mutta kun noiitä oikeasti sopivia tulee vastaan vain harvoin. Et voi tietää, mitä toinen osapuoli etsi, mutta ilmeisesti oli jotain, minkä suhteen et sitten täyttänyt toiveita. Ei se tarkoita, että sinussa oli mitään vikaa, vaan se tarkoittaa vaan, että aika harva vastaantuleva ihminen on oikeasti sellainen, jonka kanssa voisi onnistua suhde, ja joka kolahtaa just oikealla tavalla. Sinäkin löysit kumppanin lopulta, mikä tarkoitti sitä, että sinä olit hänelle sitä, mitä hän etsi. Niille muille et ehkä ollut.

Vierailija
9/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelet, että osaisimme vastata sinulle, tietämättä sinusta juuri mitään? Jos kaikki suhteiden katkeamiset ovat johtuneet samasta syystä, niin emme voi mistään tietää, mikä tuo syy on ollut.

Vierailija
10/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että ihmissuhteet on nykyään kertakäyttökamaa ja toisen ihmisen voi heittää pois niinkuin pahvisen kahvikupin. Kukaan ei oikeasti halua olla kenenkään kanssa. Kaikki on vaan kokeilua ja hauskanpitoa ja kun ei enää oo kivaa, voi häipyä. Tinderistä löytyy seuraava.

Vierailija
11/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis psyykeäsi.

Vierailija
12/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että ihmissuhteet on nykyään kertakäyttökamaa ja toisen ihmisen voi heittää pois niinkuin pahvisen kahvikupin. Kukaan ei oikeasti halua olla kenenkään kanssa. Kaikki on vaan kokeilua ja hauskanpitoa ja kun ei enää oo kivaa, voi häipyä. Tinderistä löytyy seuraava.

Yksi virheistäni on tosiaan varmasti ollut se, että olin tosimielellä liikkeellä ( ja huutelijoille tiedoksi, ei, en kosinut eka treffeillä enkä tunnustanut rakkautta eka treffeillä enkä muutakaan typerää ).

Vierailija
13/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Naisena et luultavasti ymmärrä miltä tuntuu vastaan tuollaista kohtelua, koska miehet eivät kohtele naisia sillä tavoin.

Nojaa. Miehissäkin on aika monenlaisia ihmisiä, ja kyllä miehetkin osaavat toimia vilpillisesti, oudosti, loukkaavasti ja pelaten kummallisia taktikointipelejä ihmisten kanssa.

Eikö sinulla kumppanin löytyminen ja suhde hänen kanssaan ole ollut millään lailla korjaava kokemus? Minusta normaalimpaa olisi ajatella vaikka että "onpa ihanaa, että löysin juuri tämän naisen, ne muut joita tapasin olivatkin vähän outoja käytökseltään" tms. Tosin ehkä vielä normaalimpaa olisi se, ettei niillä vanhoilla jutuilla olisi enää mitään merkitystä. Kun sinullahan on nyt suhde - toivottavasti olet siinä onnellinen?

Toisaalta voit ajatella niinkin, että iso osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän epätasapainoisia henkisesti, ja se heijastuu ihmissuhteisiin. Joillain on jotain itsetuntoon tai persoonaan liittyviä ongelmia, joillain menneisyyden painolastia. Tällaisten ihmisten kanssa tulee aina ongelmia, ja he ovat usein niitä, jotka käyttäytyvät muita kohtaan joko tökerösti, epähienotunteisesti, kummallisesti tai kaavamaisesti. Joten voihan olla, että nämä aiammat deittisi olivat tätä ihmisryhmää.

Vierailija
14/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirry vain eteenpäin ja iloitse siitä suhteesta, jossa nyt olet. Naisten syitä on yhtä monta kuin naisiakin. JOs haluat tietää syyn, voithan kysyä heiltä, mutta varaudu siihen, että osa voi tulkita kysymyksesi väärin, ja kysy vasta sitten, kun olet sisäistänyt, että osa voi tulkita kysymyksesi väärin, koska sinun pitää ymmärtää, että harvoin suhteiden päättymiseen on syynä vain toinen osapuoli, vaan kyse on siitä, ettei teillä vain natsannut juuri sillä hetkellä kun tapasitte/tapailitte.

Vierailija
15/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Miehissäkin on aika monenlaisia ihmisiä, ja kyllä miehetkin osaavat toimia vilpillisesti, oudosti, loukkaavasti ja pelaten kummallisia taktikointipelejä ihmisten kanssa.

Eikö sinulla kumppanin löytyminen ja suhde hänen kanssaan ole ollut millään lailla korjaava kokemus? Minusta normaalimpaa olisi ajatella vaikka että "onpa ihanaa, että löysin juuri tämän naisen, ne muut joita tapasin olivatkin vähän outoja käytökseltään" tms. Tosin ehkä vielä normaalimpaa olisi se, ettei niillä vanhoilla jutuilla olisi enää mitään merkitystä. Kun sinullahan on nyt suhde - toivottavasti olet siinä onnellinen?

Toisaalta voit ajatella niinkin, että iso osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän epätasapainoisia henkisesti, ja se heijastuu ihmissuhteisiin. Joillain on jotain itsetuntoon tai persoonaan liittyviä ongelmia, joillain menneisyyden painolastia. Tällaisten ihmisten kanssa tulee aina ongelmia, ja he ovat usein niitä, jotka käyttäytyvät muita kohtaan joko tökerösti, epähienotunteisesti, kummallisesti tai kaavamaisesti. Joten voihan olla, että nämä aiammat deittisi olivat tätä ihmisryhmää.

En pysty olemaan parisuhteessani täysin onnellinen, ja ehkä suurin syy siihen on juuri se, mitä olen männävuosina naisilta kokenut.

Vierailija
16/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ne naiset loukkasivat sinua? Normaali suhteen lopettaminen ja pakit, ei niiden pitäisi olla syy menettää mielenterveyttään. Entä jos vika on nyt vain siinä, että et ole osannut prosessoida eroja/ torjutuksi tulemista loppuun asti? Tottakai siihen menee aikaa, että saa itsetuntonsa korjattua.

Vierailija
17/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty olemaan parisuhteessani täysin onnellinen, ja ehkä suurin syy siihen on juuri se, mitä olen männävuosina naisilta kokenut.

Onpa ikävää. Sitten melkein suosittelisin kokeilemaan jotain keskusteluapua, koska voi olla, että ajatukset ovat vähän jumittuneet noihin vanhoihin juttuihin. Olet samaa ikäluokkaa kuin minä, ja minusta kuulostaa vähän poikkeukselliselta, ettet osaa iloita hyvistä asioista elämässä siksi, että kesti kauan ennen kuin sait ne.

Itse olen kokenut lapsettomuusongelman kanssa kamppailun ja olen sen aikana jopa pelännyt, etten saa koskaan lapsia. Nyt kun minulla on kaksi lasta, eivät nuo vanhat ongelmat varjosta perhe-elämää ollenkaan, ja olen todella onnellinen siitä, että olen äiti ja minulla on lapsia. Tavoittelin myös yhtä unelmaani ja uratavoitettani useita vuosia, koin siinä pari epäonnistumista, mutta lopulta onnistuin. Nautin ja olen tyytyväinen nyt. Ja onpa minullakin nuorena ollut kokemuksia siitä, etten koskaan saanut ihastukseni kohdetta ja ajattelin, etten varmaan koskaan löydä ketään. Mutta enpä jäänyt vatvomaan menneitä sitten, kun löytyi oikeasti ihana kumppani.

Vierailija
18/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kannattaa sit varmaan vaikka paukkia johonkin terapiaan ja käsitellä se asia pois päästä. Ihme jankkaamista vielä vuosienkin päästä. Loppuu kyllä nykyinenkin juttusi aika nopeasti, jos edelleen takerrut siihen, miten sua on kohdeltu joskus menneisyydessä tai mitä silloin on mahdollisesti tapahtunut. Yksinkertaistettuna: kaikki on nyt/edelleenkin kiinni vain susta itsestäsi. Mut jos nykyinen(kään) juttusi ei onnistu, niin voithan sä tulla palstalle taas jankuttamaan.

Vierailija
19/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa, jos olet onnellisessa parisuhteessa ja silti mietit sitä, mikset kelvannut muille naisille. Eikö sen kuuluisi olla täysin yhdentekevää?

Vierailija
20/24 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä itse oon lempannut kuvailemiasi miehiä:

Treffaili nuorempia. Mua, 35 yrittää eniten 38-44 vuotiaat. Oon muutamien kanssa käynyt treffeillä, mutta siinä tyypissä pitäis olla jotain tosi mahtavaa, että se korvais korkean iän. Ei ole tullut vastaan sellaista.

Seksi oli huonoa. En mä sitä suoraan oo sanonut, oon vaan antanut yhteydenpidon hiipua.

Pituus. Noudatin vauvapalstan neuvoa enkä rajannut miehiä pois pituuden perusteella. Laitoin oman pituuteni profiiliin, reilusti yli 170 cm. Päädyin sitten treffaamaan lyhyitä miehiä, jotka tuntui olevan tosi tietoisia lyhyydestään.

En tiedä mitä tarkoitat viesteilypelailulla, mutta mulla on kokemusta siitä, kun miehiä ei kiinnosta ja viestit muuttuu oudoiksi ja lyhyiksi.

Ja toi sun asenne naisiin oudoksuttaa. Jos sulla olis elämässäs läheisiä naisia ja naisia, joista pidät ja joita oikeasti arvostat niin ei kai yksin noi treffailukokemukset susta naistenvihaajaa tekis. Ja kuulostaa, että tapasit naisia, joista et ollut kovin innostunut. Sekin on muuten yksi syy miksi mä oon lopettanut tapailun, mies ei tuntunut olevan kiinnostunut mun seurasta, kuhan oli vaan ja suostui tapaamiisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi