Lapsena syötiin aina herne-maissi-paprika-jauheliharisottoa ja rakastimme sitä. Nykyään sitä kutsutaan nistipadaksi
Muita ruokalajeja jotka ovat kokeneet imagopudotuksen?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpas risotto, risotto, risotto. Kaikki tietää silloin, että miltä näyttää.
Nykyisin tietenkin ohratto, koska riisin syönti alkaa olla epäeettistä.
Minä syön vain rikkaruohoa ja pieniä kiviä. Asunkin maakuopassa. Se on eettistä se.
Jos se on hyväksi sinulle, on se hyväksi meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilliliha, tuo koulukeittolan ikisuosikki, on alkanut huolestuttavasti jäädä pois entisten oppilaiden kotikokkailuista. Ryhdistäytykäämme!
Hyvin tehty tilliliha on muuten tosi hyvää. Sääli ettei koulussa koskaan saanut sitä hyvin tehtynä.
Tosi hyvää kunnes kuulin että se tehdään naudan kielestä!
Ei tehdä. Tilliliha vasikan/naudanlavasta. Hyvin valmistettu kieli on toki myös hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilliliha, tuo koulukeittolan ikisuosikki, on alkanut huolestuttavasti jäädä pois entisten oppilaiden kotikokkailuista. Ryhdistäytykäämme!
Hyvin tehty tilliliha on muuten tosi hyvää. Sääli ettei koulussa koskaan saanut sitä hyvin tehtynä.
Ei tehdä. Tilliliha vasikan/naudanlavasta. Hyvin valmistettu kieli on toki myös hyvää.
Tilliliha valmistetaan*
En pitänyt koskaan risotosta lapsuudessa. Siinä on jokin väärin.
Luulisi tympivän aina samaa. Itse söin maksalaatikkoa töissä aina vuoden verran ennenkuin tuli mitta täyteen.
Nyt yli 10v mennyt että en ole maistanutkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpas risotto, risotto, risotto. Kaikki tietää silloin, että miltä näyttää.
Nykyisin tietenkin ohratto, koska riisin syönti alkaa olla epäeettistä.
Minä syön vain rikkaruohoa ja pieniä kiviä. Asunkin maakuopassa. Se on eettistä se.
Linkolan inkarnaatio. Pakko arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nuoruudessa syötiin makaronivelliä eli putkimiehen oksennusta.
Se oli hyvää!
Makuja on monia. Se oli kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilliliha valmistetaan*
Ok. Seison korjattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mun nuoruudessa syötiin makaronivelliä eli putkimiehen oksennusta.
Ai että, nyt rupes tekemään mieli makaronivelliä. Meillä päin sen lempinimi oli kuolleen miehen oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Muita ruokalajeja kokeneet imagopudotuksen? Onhan noita. Läskisoosi, hernekeitto, kaalilaatikko..Nuo ensimmäisenä mieleen.
Hernekeitto ja kaalilaatikko ovat tosi maukkaita ja myös eettisesti kestäviä ruokia. Missä niiden imago on pudonnut? Päinvastoin, tulossa takaisin muotiin. Läskisoosi kuulostaa inhottavalta mutta on tosi hyvää. Sehän siis on ruskeaa kastiketta jossa on käytetty vähän rasvaisempia, mureaksi haudutettuja lihanpaloja. Meidän läheisessä lounasravintolassa läskisoosipäivä on tosi suosittu. (Ei ole omaa lempiruokaani)
Vierailija kirjoitti:
Olit edellisessä elämässä italialainen. Siitä se johtuu, ettei suomimuunnelma mennyt läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit edellisessä elämässä italialainen. Siitä se johtuu, ettei suomimuunnelma mennyt läpi.
Ja mä olin edellisissä elämissä kiinalainen, niin minusta italialaisissa muunnelmissa on jotain väärin.
Meillä syötiin aina tätä nistipataa, eli makaronimössöä. Oli oikein mun äitini bravuuri ja tosi ruokarajoitteinen veljenikin pystyi sitä syömään, eli syötiin sitä tosissaan _ihan_koko_ajan. En ole koko aikuisiälläni syönyt kyseistä ruokaa kertaakaan, mieluummin jätän syömättä kuin vedän sitä kuivakkaa makaronia ja korpuksi paistunutta jauhelihaa ketsupin kera. Hrrr.
Ei tuo ruoka ole nykyisin nistipataa. Makrumätön yksi nimi on nistipata, tunnetaan myös mm nimillä makaronimössö, pääkallopata.