Seksivalistus on huijausta :(
Pah, ehkäisyvalistus on ihan huijausta. Aivan turhaan käytettiin kumeja viisi vuotta joka tilanteessa (mulle ei siis e-pillerit käy). Sen jälkeen kun lopetettiin ehkäisy, saatiin aivan rauhassa harrastaa seksiä, vauva saatiin alulle vasta kun yhdyntä sattui kierron keskivaiheille. Vauvan jälkeen ollaan jo vuoden ajan luotettu varmoihin päiviin ja käytetty kumia vain kierron keskivaiheessa. Vähän nyppii, kun seksi on paljon parempaa ilman kumeja, ja ollaan " turhaan" käytetty niitä aiemmin.
Kommentit (28)
Ei ole laskettu edes varmoja päiviä, mutta eipä ole näköjään ollut niin tarviskaan, kun saan tälläkin hetkellä nauttia ah niin runsaista kuukautisistani. Oikeasti, tunnistan kyllä sen ihmetyksen joka seuraa siitä, että on koko ikänsä tätä ennen ollut niin jumalattoman varovainen (olen esim. syönyt jälkiehkäisyn unohdettuani YHDEN e-pillerin, koska olin ehtinyt harrastaa seksiä ennen kuin liian myöhään seuraavana päivänä huomasin unohduksen...:), eikä nyt sitten näinkään pitkään aikaan ole sattunut ns. vahinkoa.
Toki tähän leikkiin on (alunperin terveydellisistä syistä) lähdetty sillä mielellä, että kun kerran kunnollista ehkäisyä ei ole, ei lapsikaan voi olla katastrofi. Nyt en enää haluaisi hormoniehkäisyä, toisaalta häät tulossa, eikä juuri ennen niitä haluaisi raskautuakaan... Toivotaan, että on hyvä onni häihin saakka, sitten saisi se vauvakin jo tulla.
(Ja tietysti - mielessä on käynyt sekin, että " hyvä onnemme" voi aina olla jotain muutakin; mitä, jos sitä vauvaa ei sitten tulekaan, ollenkaan?)
Silloin kun itse harrastin varmoja päiviä + keskeytettyä, ei IKINÄ annettu mennä sisälle muuten kuin ihan vikalla viikolla ennen menkkoja tai sitten just menkkojen jälkeen.
Mulla kesti menkat silloin vain 3-5 päivää, niin oltiin " huolettomia" kp 1-7/8 ja sitten taas kp 21-28 (no siis menkkoihin asti). Joskus pidettiin suurempaakin " varmuusväliä" .
Noiden kp 7/8 ja 21 välissä ehdottomasti aina keskeytetty, hyvissä ajoin veks. Sitä en osaa sanoa, stressasiko kundikaveri, mutta ei tuo koskaan moittinut. Oli tosi täsmällinen sen kanssa, että otti pois ajoissa.
Esikoinen on 3v ja häntä " tehtiin" 2,5 vuotta. Niin ja toista ei siis vielä näy ja viimeksi ollaan ehkäisyä käytetty siis reilu 5 vuotta sitten.
Vierailija:
Pah, ehkäisyvalistus on ihan huijausta. Aivan turhaan käytettiin kumeja viisi vuotta joka tilanteessa (mulle ei siis e-pillerit käy). Sen jälkeen kun lopetettiin ehkäisy, saatiin aivan rauhassa harrastaa seksiä, vauva saatiin alulle vasta kun yhdyntä sattui kierron keskivaiheille. Vauvan jälkeen ollaan jo vuoden ajan luotettu varmoihin päiviin ja käytetty kumia vain kierron keskivaiheessa. Vähän nyppii, kun seksi on paljon parempaa ilman kumeja, ja ollaan " turhaan" käytetty niitä aiemmin.
Selvä, mä alan sitten riehumaan, että kondomit, varmat päivät, keskeytetyt yhdynnät, pillerit on kiellettävä lailla!
Mä olen tullut raskaaksi käyttäessäni e-pillereitä täysin ohjeiden mukaan. MIKÄÄN muu ei siis ehkäise, kuin sterilisaatio! Vaadin kaikkien muiden ehkäisyvälineiden julistamista laittomiksi!
t: todella helposti raskaaksi tuleva
Kuinkahan tässäkin maassa on aikas paljon näitä teiniäitejä ja raskaaksi tulleita jos ehkäisy on huijausta? Meitä olisi varmasti jo monta sisarusta jos äiti ei olisi ehkäissyt välillä.
Sehän on tosi lähellä ovulaatiota!
Kp 10 ei tosiaankaan ole varma päivä. Siittiöt voivat elää jopa viikon, joten ei ihme, että olet raskaana. Suuri osa siittiöistä elää sen pari päivää, mutta on sitkeitäkin tapauksia.
Silti toinen raskauteni on saanut alkunsa kp 9.....itse en siis uskalla touhuilla ilman ehkäsyä. Ja kuinkas moni muistikaan sen että naisella voi olla useampikin ovulaatio saman kierron aikana???