Työhaastattelujen neljäs kierros alkaa - kuinka monta näitä tulee. Kokemuksia?
Onko kellään kokemusta siitä kuinka monta kierrosta työhaastatteluissa ja rekrytointiprosessissa yleensä käydään. Itselläni on kolme jo takana ja neljäs tulossa.
Ensin rekrykonsultti haastatteli teamsin kautta, sitten tuli kirjalliset tehtävät, tämän jälkeen oli haussa olevan työpaikan paikallispomo ja nyt tulee vielä edellisen esimies eli firman varatoimitusjohtaja. Ollaanko nyt kalliviivoilla vai miten asiaan pitäisi suhtautua?
Kommentit (9)
Saattaa tietty olla vielä psykologiset testit (esim kolmelle parhaalle) ja sen jälkeen päätös?
Mihin työpaikkaan haet? Aikamoinen rekry.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita, ei nyt tarvitse edes mikään ison päällikön paikka olla. Jossain kohtaa tullut kyllä mieleen että jonkinlainen korvaus olisi paikallaan niille jotka pääsee rekryssa kalkkiviivoille, siihen käytetty työmäärä ja aika on jo ihan merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt mitään "korkea" virka - parinkymmenen hengen tuotannosta vastaavaksi esihenkilöksi. Alemman tason toimihenkilöpesti siis.
Olin kerran haussa, jossa kierroksia oli 4. Ensin lyhyt haastattelu, sitten syvähaastattelu suuremmalla porukalla, kirjallinen tehtävä ja lopussa 4 hengen ryhmätyö, jota tarkkailemassa oli 4 hengen porukka. Tuossa viimeisessä vaiheessa meitä oli enää 4 ja paikkoja jaossa 3. Yksi siis diskattin pois.
Se olin minä. Ne 3 muuta hakijaa olivat saman ikäisiä ja jotenkin ryhmäytyivät heti keskenänsä siinä tilanteessa. Oli tosi ikävä kokemus. Kun samaan organisaatioon tuli uusi paikka hakuun puolen vuoden kuluttua, niin en enää hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Varastomies
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakemassa kunnanjohtajaksi?
Meillä vedetään vastaavat rundit ihan kesätyöntekijöillekin b2b aspaan. Nykytyönhaku on järjetöntä....
Eiköhän ne päätä tämän jälkeen